شعله ور كردن مجدد اشتياق و علاقه اعضاء قديمى

شعله ور کردن مجدد اشتیاق,علاقه اعضای قدیمی,تمرین مداوم بهبودی,انگیزه برای بخشش,درک خصوصیات فردی

كتاب پايه به ما اطمينان می­دهد كه الهامات تازه اى در راه است وتجربه ما اين ادعا را ثابت كرده است. از وقتى كه اين كلمات نوشته شده تاكنون مسائل بسيارى بر ما آشكار گرديده و هر روزى كه ما پاك زندگى می كنيم و اصول بهبودى را تمرين مى نمائيم موضوعات بيشترى بر ما آشكار مى شوند. ما به عنوان يك عضو رشد می كنيم و همين طور به عنوان يك انجمن، به بلوغ مى رسيم. هر چه را كه از راه تجربه می ­آموزيم به شكل دانش يا آگاهى در اختيار ديگران­ می ­گذاريم. اين بدان معنى است كه هر نسل جديدى از تازه واردان، منابع بيشترى نسبت به  نسل هاى گذشته خود از NA را دردسترس دارند. اين كه آيا اين مسئله باعث تقويت يا تضعيف ما مى شود، كاملاً بستگى به آن دارد كه تا چه حد هدف اصلى برنامه را درك كرده و به چه شكل اصول مشاركت، مراقبت و خدمت را تمرين كنيم. بزرگترين گنج و منبع ما، همانا عمق آگاهى شخصى ما از فرآيند بهبودى است. ما اين گنج را در جلسات، گردهمايى ها، هنگام صرف چاى و قهوه با اعضاء و در نشريات خود به مشاركت می­ گذاريم. اكنون يك بار ديگر ما تجربه، نيرو و اميد جمعى خود را به شكل كتبى ارائه مى نمائيم. اين كتاب توسط معتادان براى معتادان نوشته شده، كه تصويرى لحظه اى و كوچك از انجمنى متشكل از معتادان درحال بهبودى است كه براى روزها، ماه ها، سال ها و دهه هاى متمادى به كمك يكديگر با شرايط مختلفِ زندگى روبرو شده اند بدون آن که  نياز به مصرف مواد مخدر داشته باشند. اين كتاب دو موضوع را دنبال مي كند: كمك به تازه واردان و همين طور احياء و شعله ور كردن مجدد اشتياق و علاقه اعضاء قديمى.

ما از ابتدا مى دانستيم با مشكلى سر و كار داريم كه فقط در رابطه با يك ماده خاص نيست، بلكه با بيماریی سروكار داريم كه اگر درمان نشود به انواع مختلف، خود رانشان مى دهد تا در نهايت باعث مرگ ما شود. تمركز بر روى يك ماده يا يك نشانه بيمارى براى ما نا كافى است. همان گونه كه اثرات بيمارى اعتياد را بر تمام  زمينه هاى زندگى مان مشاهده می­ کنیم، می توانيم ببينيم كه بهبودى نیز بر همه اعمال ما تاثير مى گذارد: بر روى روابط مان با خانواده، بر محيط كارمان، بر روحانيت مان و حتى بر روى جسم مان كه فرم و ظاهر همگى شان عميقاً تحت تاثير گذشته و نحوه كنار آمدن ما با اين بيمارى، شكل گرفته است. همان گونه كه پاداش بهبودى اغلب وراى روياهاى ما است، تاثير بهبودى نيز بر زندگى ما و اطرافيان ما بى نهايت زياد است. ما ممكن است هرگز ندانيم كه توسط پاك ماندن و زندگى به روال اين اصول تا چه حد می توانيم خوب و به نفع اين دنيا باشيم. قدردانى ما از زندگى جديدى كه يافته ايم، انگيزه اى است براى بخشش بيشتر، عشق بيشتر و زندگى بيشتر.

ما به تعريف داستان زندگى خود در NA فراخوانده می ­شويم، نه يك بار بلكه بارها و بارها. ما نه می ­توانيم با يك بار مشاركت يا يك بار قدم پنج كار كردن، خود را به طور كامل بشناسيم و نه بهبودى خاص خود را به يك باره تجربه كنيم. ما بهبودى را مرحله به مرحله و لايه به لايه شناسايى می كنيم و هر بار نيز ديدگاه ما نسبت به خودمان تغيير­كند، آگاهى ما ارتقاء مى يابد و در دورنماى زندگى ما تاثیر می­ گذارد. گفتن حقيقت درباره ی زندگى مان يكى از قويترين كارهایی است كه ما مى توانيم انجام دهيم. اگر چه ممكن است احساس كنيم كه در طول زندگى شخصيت هاى متفاوتی داشته ايم و آدم هاى مختلفى بوده ايم، اما اگر دقت كنيم مى بينيم كه رگ و ريشه تجربيات ما يكسان بوده است. درك می كنيم كدام يك از خصوصيات فردى به ما كمك كرده يا باعث عقب افتادگى ما شده است و اينكه مى توانيم حتى در سخت ترين شرايط زندگى، اميدوار باشيم.

بهبودی یک فرآیند دائم و مادام العمر است. هر قدر آن را جدی تر بگیریم، بیشتر درک می­ کنیم که تا چه حد قابلیت رشد داریم. فرقی نمی ­کند که در چه نقطه ای از سفر بهبودی قرار داریم. آموختن و یادگیری هیچ وقت پایان نمی­ یابد. تمرین مداوم برنامه معتادان گمنام، نه تنها زندگی را برای ما آسان تر می سازد، بلکه آن را غنی تر، بهتر و جالب تر می­ کند. ما با پاک ماندن شروع می­ کنیم و از آنجا به بعد، برنامه به ما ابزار لازم جهت پیدا کردن راه حل هایی که برای ما مناسب هستند، را ارائه می­ کند. از اتفاقات مختلفِ زندگی درس می­ گیریم، توانایی پیدا می کنیم و به موفقیت دست می یابیم.

ما بهبود پیدا می­ کنیم تا قادر باشیم زندگی ای کامل و غنی را تجربه کنیم. این زندگی ما را با چالش هایی روبرو می­ کند که هرگز انتظارش را نداریم. زندگی فرای رویاهای مان، اغلب به معنی وارد شدن به محدوده ای ناشناخته و غریب است. آن تعداد بی شماری از معتادان که به خلق این کتاب کمک کرده اند، همگی بطور شفاف اعلام نموده اند که پاک شدن آخرین معجزه ای نیست که ما تجربه می کنیم، یا به آن نیاز داریم. ما یاد گرفته ایم که می­ توانیم تحت هر شرایطی و با وجود هر مشکلی، پاک بمانیم. هرگز برای اینکه دوباره شروع کنیم و مجدداً به انجمن وصل شویم، قدم کار کنیم، به بیداری روحانی برسیم یا راه تازه ای برای زندگی پیدا کنیم، دیر نیست. تا زمانی که تمایل داشته باشیم پاک بمانیم و به جلسات برویم، بهبودی مان از راه های غیر قابل تصوری رشد می­ کند. ما در حال پاک زندگی کردن هستیم و سفرمان هر روز ادامه دارد.

پاك زيستن  

شعله ور کردن مجدد اشتیاق, علاقه اعضای قدیمی, تمرین مداوم بهبودی, انگیزه برای بخشش,درک خصوصیات فردی

وبسایت رسمی انجمن معتادان گمنام ایران: https://na-iran.org

نرم افزار آدرس جلسات: https://meeting.na-iran.org

تالار گفتگوی معتادان گمنام: https://forum.na-iran.org

آموزش ثبت نام در تالار گفتگو: https://na-iran.org/?p=354704

دفترچه تلفن خطوط نواحی: https://phone.na-iran.org

اپلیکیشن آدرس جلسات: https://na-iran.org/?p=354277

شعله ور کردن مجدد اشتیاق,علاقه اعضای قدیمی,تمرین مداوم بهبودی,انگیزه برای بخشش,درک خصوصیات فردی
شعله ور کردن مجدد اشتیاق,علاقه اعضای قدیمی,تمرین مداوم بهبودی,انگیزه برای بخشش,درک خصوصیات فردی
شعله ور کردن مجدد اشتیاق,علاقه اعضای قدیمی,تمرین مداوم بهبودی,انگیزه برای بخشش,درک خصوصیات فردی

Visits: 78

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!