"جیمی. ک" کی بود؟,مجله NA Way,جیمی. ک,سن فرناندو ولی,هونولولو

"جیمی. ک" کی بود؟,مجله NA Way,جیمی. ک,سن فرناندو ولی,هونولولو


“جیمی. ک” کی بود؟

“جیمی. ک” کی بود؟,مجله NA Way,جیمی. ک,سن فرناندو ولی,هونولولو

خانم “دی” سردبیر مجله NA Way در آخرین شماره ۲۰۰۸ میلادی این مجله اقدام به چاپ ده مقاله برگزیده از شماره های ده ساله گذشته خود (۲۰۰۸-۱۹۹۸) کرده است.

با توجه به همکاری نزدیک “پیام بهبودی” با مجله  NA Way، یکی از آن مقالات برگزیده، مطلبی است که قبلا در مجله “پیام بهبودی” چاپ و سپس برای آنها نیز ارسال شده بود که در آن مجله هم به چاپ رسید و اکنون نیز به عنوان یکی از مقالات برگزیده ده سال گذشته انتخاب گردیده است.

بله، درست حدس زدید. موضوع مربوط به مقاله “حبیب” است.“جیمی. ک” کی بود؟,مجله NA Way,جیمی. ک,سن فرناندو ولی,هونولولو

برای جلو گیری از تکرار از چاپ مجدد آن مقاله خود داری کرده ولی برای انجام حرکتی در راستای انتقال پیام بهبودی، دو مقاله برگزیده را انتخاب و به حضور شما عزیزان تقدیم می کنیم:

“پیام بهبودی”

“جیمی. ک” کی بود؟

به اتفاق فرانک. و دریس. س گلیدا. ک پال. ر استیو. ر و دیگران، جیمی. ک انجمن معتادان گمنام را در کالیفرنیای جنوبی بنیاد کرد. او و اعضای نامبرده از تاریخ ۱۷ آگوست ۱۹۵۳ برای سازمان دادن به آن چه بعدها به “انجمن معتادان گمنام و الکلی های گمنام سن فرناندو ولی” منسوب شد، سلسله جلساتی را برگزار کردند. اولین جلسه بهبودی که در کالیفرنیای جنوبی ثبت شده در ۵ اکتبر ۱۹۵۳ برگزار شد. به چند دلیل جیمی. ک یکی از چهره های کلیدی تاریخ NA می باشد. او چند قسمت از “کتابچه سفید” را به ترجمه درآورد که معروف ترین آن بخش “آخر خط” است. جیمی، لوگوی (نشان) NA را نیز طراحی کرد که بعدها توسط کنفرانس خدماتی جهانی WSC تکمیل شد. او داوطلبانه بعنوان مدیر دفتر خدمات جهانی WSO  از زمان افتتاح تا سال ۱۹۸۳ کار و خدمت کرد. جیمی. ک بین سالهای ۱۹۸۵ تا ۱۹۱۱ زندگی کرد. سی و شش سال آخر زندگی وی با پاکی همراه بود و تا آخر عمر خود به عنوان عضو بهبودی معتادان گمنام باقی ماند.

San Fernandu Valley Narcotics Anonymous &

Alcoholics Anonymous

فقط آدمهای ضعیف گریه می کنند!“جیمی. ک” کی بود؟,مجله NA Way,جیمی. ک,سن فرناندو ولی,هونولولو

وقتی بچه بودم، اگر می خواستم از پدر و مادرم چیزی بگیرم، گریه می کردم. وقتی بزرگتر شدم، مثل همه، یادگرفتم که: فقط آدمهای ضعیف گریه می کنند.

بعدها، در زمان مصرف، وقتی که به نقطه ناامیدی مطلق می رسیدم، گریه می کردم و آرزو می کردم که بمیرم و همه چیز تمام شود. من لاغرتر شدم، کتک خوردم و خودم را تحقیر کردم، ولی نمردم. فکر می کردم هیچ کس نخواهد فهمید که چه بر سر من آمده و خودم هرگز قادر نخواهم بود بلاهایی را که بر سرم آمده تحمل کنم. فکر نمی کردم هرگز دوباره بتوانم گریه کنم. من خشک و خشن شدم و به گفته خیلی ها، در سالهای اول بهبودی ام، یک آدم وحشی بودم.“جیمی. ک” کی بود؟,مجله NA Way,جیمی. ک,سن فرناندو ولی,هونولولو

انسانی وحشی که نمی تواند و نمی خواهد مواد مخدر مصرف کند و جایی در اعماق وجود خود، امیدوار است که در نقطه ای از جهان، زندگی بهتری بیابد. وحشی ای که احساسات انسانی از او دورند ولی در اعماق قلبش، او واقعا تمایل دارد که آنها را احساس کند.

بعد من NA را پیدا کردم و NA مرا پیدا کرد. زندگی ام پیشرفت کرد و آرزوهای گمشده ام، بیدار شدند. من دوباره اعتماد کردم. در ،بهبودی دوست پیدا کردم، کاری که فکر میکردم هرگز موفق به انجام آن نشوم. زندگی قشنگی شروع شده بود. من عاشق دختری شدم که از آن زمان به بعد، با هم زندگی می کنیم و او هم در برنامه است. یکبار، وقتی داشتم از دردهای گذشته برای او می گفتم، شروع به گریه کردم. دقیق تر بگویم، دلم میخواست گریه کنم ولی چیزی جلوی مرا میگرفت: آن باور قدیمی که می گفت فقط آدمهای ضعیف گریه می کنند.

پاییز گذشته، من آرزوی زندگی ام را پیدا کردم و به همایش جهانی NA در هونولولو رفتم. خارق العاده بود. آن، زیباترین و در عین حال سخت ترین، تجربه زندگی ام بود. چون من و نامزدم با هم دعوا کردیم و او با من نیامد. وقتی که در ساحل اقیانوس، موتور سواری می کردم، پیش خودم فکر کردم که پنج سال پیش، من آواره خیابانها بودم حالا، اینجا هستم. احساسی مثل گریه به من دست داد ولی باز نتوانستم گریه کنم. فقط آدمهای ضعیف گریه میکنند!“جیمی. ک” کی بود؟,مجله NA Way,جیمی. ک,سن فرناندو ولی,هونولولو

چند روز پیش، ما ششمین سالگرد افتتاح NA در شهرم، پکس، را جشن گرفتیم. یک سخنران که به من لطف دارد، درباره چگونگی شکل گیری NA در شش سال پیش در پکس، صحبت کرد. چیزی در درون من .جوشید. من گریه کردم. نه، برای اولین بار بعد از سالیان سال، با صدای بلند هق هق کردم. آزاد کردن احساسات سرکوب شده سالها، تجربه فوق العاده ای بود. موقعی که گریه می کردم، احساس بسیار قشنگی از این که دریافتم NA زندگی ام را نجات داده بود، به من دست داد. حداقل، من گریه کرده بودم. از حالا به بعد، من هم میتوانم ضعیف باشم و میدانید که، فقط آدمهای ضعیف گریه می کنند!“جیمی. ک” کی بود؟,مجله NA Way,جیمی. ک,سن فرناندو ولی,هونولولو

فری. اس، کنگراد، مجارستان

Visits: 415

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!