اشتياق به قطع مصرف

اشتیاق به قطع به مصرف,شهریه انجمن,مسمومیت مواد مخدر,چیره بر اعتیاد,قطع مصرف الکل

 NA انجمن يا جمعيتى غير انتفاعى از زنان و مردانى است كه اعتياد، مشكل اصلى زندگى شان بوده است. ما معتادانى در حال بهبودى هستيم كه مرتب دور هم جمع مى شويم تا به پاك ماندن يكديگر كمك كنيم. در اين انجمن هيچ شهريه يا حق عضويتى دريافت نمى شود. تنها لازمه عضويت تمايل به قطع مصرف است.

وقتى به اينجا مى آييد لازم نيست پاك باشيد، ولى پيشنهاد مى كنيم بعد از اين جلسه، آمدن به جلسات را ادامه دهيد و پاك بياييد. مجبور نيستيد براى كمك گرفتن از NA، منتظر مسموميت به دليل مصرف بيش از حد مواد يا محكوميت زندان باشيد. در ضمن، اعتياد هم وضعيتى نيست كه هيچ اميدى براى بهبودى در آن وجود نداشته باشد. مى توان به كمك دوازده قدم معتادان گمنام و يارى اين انجمن که متشكل از معتادان در حال بهبودى می باشد، بر ميل به مصرف مواد غلبه كرد.

 اعتياد نوعى بيمارى است كه هر كس ممكن است به آن گرفتار شود. بعضى از ما براى سرخوشى مواد مصرف مى كرديم، و بعضى براى سركوب احساساتى كه از قبل داشتيم. عده اى ديگر از ما دچار بيمارى هاى جسمى يا روانى بوديم و به دارو هايى كه در دوران بيمارى براى مان تجويز شده بود معتاد شديم. بعضى از ما فقط براى همراهى با ديگران يكي دو بار مصرف كرديم و بعد فهميديم نمى توانيم مصرف را ترك كنيم .

بسيارى از ما سعى كرديم بر اعتيادمان چيره شويم و گاهى هم رهايى موقت ممكن مى شد، ولى معمولاً كمى بعد، دوباره حتى بيشتر از قبل درگير مصرف مى شديم.

اما اينها واقعاً فرقى در مسئله اصلى به وجود نمى آورد. اعتياد نوعى بيمارى پيش رونده مانند ديابت است. ما به مواد مخدر حساسيت داريم. عاقبت ما هميشه يكسان است: زندان، تيمارستان، يا مرگ. اگر زندگى شما غير قابل اداره شده و نمى خواهيد مجبور به مصرف باشيد، ما راه چاره اى پيدا كرده ايم.

بهبودى تنها به پاك بودن محدود نمى شود. به محض اين كه ما مصرف هر نوع مواد ( بله؛ اين شامل الكل، مارى جوآنا و علف هم مى شود ) را قطع مى كنيم، رو در روى احساساتى قرار مى گيريم كه قبلاً هرگز در برخورد با آن ها موفق نبوده ايم. حتى احساساتى را تجربه مى كنيم كه در گذشته قادر به حس كردن شان هم نبوديم. ما كم كم بايد تمايل پيدا كنيم تا با احساسات قديمى و جديدى كه هر لحظه بروز مى كنند ، روبرو شويم.

ما ياد مى گيريم كه احساسات را تجربه كنيم و درك مى كنيم هيچ يك به ما صدمه نمى زنند، مگر اين كه به عمل تبديل شوند. ما وقتى دچار احساساتى كه نمى توانيم از پس شان بربيايیم، به جاى عمل از روى احساسات، با يكى از اعضاى NA تماس مى گيريم. با در ميان گذاشتن احساسات مان، ياد مى گيريم چگونه با آن ها روبرو شويم. ممكن است اعضاى انجمن تجربه مشابهى داشته باشند و بتوانند چيزى را كه به حال شان مفيد واقع شده با ما درميان بگذارند. به خاطر داشته باشيد: تنهايى هم نشين خوبى براى معتاد نيست.

پيشنهاد مى كنيم به محض آشنا شدن با اعضاى انجمن در محدوده خودتان، به دنبال راهنما بگرديد. اين كه از كسى بخواهيد راهنماى شما شود براى او نوعى امتياز محسوب مى شود، بنابراين در اين درخواست ترديد نكنيد.

 اين برنامه اميد را به شما پيشكش مى كند. تنها چيزى كه شما لازم است با خود بياوريد، اشتياق به قطع مصرف و تمايل براى آزمودن اين شيوه جديد زندگى است .

مايليم به شما يادآورى كنيم كه NA، يك برنامه گمنام است، و گمنامى شما اكيداً محفوظ خواهد ماند.” براى ما مهم نيست شما چه چيز وچه قدر مصرف مى كرديد يا مواد را از كجا تهيه مى كرديد. ما كارى به دارايى يا ندارى شما يا اين كه در گذشته چه كارهايى كرده ايد نداريم . تنها چيزى كه براى ما اهميت دارد، اين است كه مى خواهيد در مورد مشكل تان چه بكنيد و ما چه طور مى توانيم به شما كمك كنيم. “

جزوه خطاب به تازه واردان

اشتیاق به قطع به مصرف,شهریه انجمن,مسمومیت مواد مخدر,چیره بر اعتیاد,قطع مصرف الکل

وبسایت رسمی انجمن معتادان گمنام ایران: https://na-iran.org

نرم افزار آدرس جلسات: https://meeting.na-iran.org

تالار گفتگوی معتادان گمنام: https://forum.na-iran.org

آموزش ثبت نام در تالار گفتگو: https://na-iran.org/?p=354704

دفترچه تلفن خطوط نواحی: https://phone.na-iran.org

اپلیکیشن آدرس جلسات: https://na-iran.org/?p=354277

اشتیاق به قطع به مصرف,شهریه انجمن,مسمومیت مواد مخدر,چیره بر اعتیاد,قطع مصرف الکل
اشتیاق به قطع به مصرف,شهریه انجمن,مسمومیت مواد مخدر,چیره بر اعتیاد,قطع مصرف الکل

Visits: 15

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!