آرزوها،در بهبودی به حقیقت می پیوندند.

آرزو معتاد,فروتنی معتاد,آرزوها،در بهبودی,خودمحوری معتاد,مشارکت و دعا

به همان نسبت که بهبودی ما پیشرفت می کند،آگاهی ما نیز در مورد خود و دنیای اطراف مان افزایش می یابد، خواسته ها، نیازها، سرمایه ها و مسئولیت های مان برای ما آشکار شده و به این درک می رسیم که قدرتی برای تغییر دنیای خارج نداشته و فقط میتوانیم خود را تغییر دهیم. برنامه معتادان گمنام، این امکان را برای ما به وجود آورده است که بتوانیم با بکار گیری اصول روحانی از شدت درد زندگی بکاهیم.

ما بسیار خوشبختیم که این برنامه را داریم. در گذشته تعداد بسیار کمی از مردم اعتیاد را به عنوان یک بیماری می شناختند و بهبودی ، رویایی بیش نبود.

زندگی بدون مواد مخدر مسئولانه و پربار هزاران عضو ما، موثر بودن برنامه را به خوبی به تصویر می کشد. امروز برای ما، بهبودی یک واقعیت است. ما با کارکرد قدم های دوازده گانه، شخصیت های در هم شکسته خود را دوباره از نو می سازیم.

آرزو معتاد,فروتنی معتاد,آرزوها،در بهبودی,خودمحوری معتاد,مشارکت و دعا

معتادان گمنام، فضای سالمی برای رشد است. ما بعنوان اعضای یک انجمن یکدیگر را دوست داریم و قدر هم دیگر را می دانیم و با هم از راه تازه زندگی مان مراقبت می کنیم.

همانطور که در حال رشدیم، به مرور درک می کنیم که مفهوم فروتنی، پذیرش سرمایه ها و کم و کسری های مان به طور توام است. چیزی که بیش از همه برای ما مهم است، این است که نسبت به خود احساس خوبی داشته باشیم. امروزه عشق، شادی، امید، غم و هیجان واقعی را حس می کنیم و این احساسات مانند گذشته تحت تاثیر مواد مخدر نیستند.

آرزو معتاد,فروتنی معتاد,آرزوها،در بهبودی,خودمحوری معتاد,مشارکت و دعا

ما، گاه حتی پس از سال ها بودن در برنامه، در دام افکار سابق خود گرفتار می شویم.باید به خاطر داشته باشیم که رعایت اصول اولیه، برای حفظ بهبودی مهم است. ما لازم است از الگوهای فکری قدیم خود اجتناب کنیم و عقاید کهنه را کنار بگذاریم و همچنین مراقب گرایشی که به رکود داریم، باشیم.

راهنما بودن، باعث می شود که نیروی کمکی نامحدودی به ما داده شود. ما سال ها به طرق مختلف مرتباً در حال گرفتن بوده ایم و اکنون هیچ کلامی نمی تواند آن آگاهی روحانی را که پس از ایثار حتی یک چیز کوچک پیدا می کنیم ،تشریح کند.

ما، حکم چشم و گوش یکدیگر را داریم. وقتی ما اشتباهی  می کنیم، دوستان در حال بهبودی مان با نشان دادن چیزی که خودمان نمی بینیم، ما را به راه راست هدایت می کنند. گاه، ما در دام عقاید قدیمی خود، گرفتار می شویم. لازم است برای حفظ اشتیاق خود به بهبودی و رشد روحانی، مرتباً افکار و احساسات خود را بررسی کنیم. این اشتیاق، به تداوم بهبودی ما کمک می کند.

ما امروز حق انتخاب داریم. همان طور که این برنامه را به بهترین وجه ممکن دنبال می کنیم، خود محوری ما به مرور برطرف می شود و قسمت اعظمی از تنهایی و ترس ما جای خود را به عشق و اعتماد به انجمن می دهد. کمک کردن به معتاد در حال عذاب یکی، از پر بارترین تجربه های زندگی ماست. ما مایل به کمک هستیم و چون با معتادان تجربه های مشترک داریم، به صورتی آن ها را درک می کنیم که هیچ کس دیگر نمی تواند. ما حامل پیام امیدیم، زیرا می دانیم که حالا یک طریقه زیست بهتر برای مان وجود دارد. ما از خود عشق می دهیم، زیرا که به ما عشق بلاعوض داده شده است. همان طور که دوست داشتن را یاد می گیریم، زندگی مان ابعاد تازه تری پیدا می کند و درهایی به روی مان گشوده می شود. عشق، می تواند شور زندگی را از یک نفر، به نفر دیگر منتقل کند. ما با اهمیت دادن به حال دیگران، مشارکت و دعا کردن برای آنها ،قسمتی از وجودشان می شویم و با درک بی چون و چرای افکار و احساساتشان، به آن ها اجازه می دهیم که آنها هم قسمتی از وجود ما شوند.

آرزو معتاد,فروتنی معتاد,آرزوها،در بهبودی,خودمحوری معتاد,مشارکت و دعا

با دوست داشتن خودمان، قابلیت دوست داشتن واقعی دیگران را نیز پیدا می کنیم. این بیداری روحانی، محصول زندگی به روال برنامه است و ما می بینیم که بر خلاف گذشته، اکنون جرأت پیدا کرده ایم که دوست بداریم و مهربانی کنیم.

در دوران مصرف، قوای فکری و عاطفی عالی ما، مانند وجدان و عشق، شدیداً تحت تاثیرمصرف مواد مخدر قرار گرفته بودند. علم زندگي، به حدود حیوانی تنزل کرده بود و ما در داخل وجود خود،مرده بودیم. ممکن است این کلمات افراطی به نظر برسد، اما اکثر ما در چنین حالاتی بوده ایم .

دربهبودی، آرزوهای ما به مرور و به وقت خود برآورده می شوند. البته ما نمی گوییم، حتما همگی مان مشهور و ثروتمند می شویم، اما می دانیم که با آگاه شدن از خواست خدا، آرزوها، در بهبودی به حقیقت می پیوندند.

یکي از معجزات ادامه دار بهبودی، تبدیل شدن ما به یک عضو سازنده ومسئول اجتماع می باشد، اما لازم است در مورد کارهایی که با شهرت، غرور و یا زرنگی وسفسطه سروکار داشته و مشکل آفرينند محتاط باشیم. ما اگر می خواهیم عضویتمان به عنوان یک فرد مسئول و سازنده در اجتماع ادامه پیدا کند، لازم است بهبودی خود را در رأس هر چیز دیگرى قرار دهيم. NA می تواند بدون بقای ما ادامه پیدا کند، ولی ما بدون NA نمی توانیم.

معتادان گمنام، تنها یک وعده به ما می دهد و آن آزادی از اعتیاد فعال است، راه حلی که ما را سال ها گیج و مبهوت کرده بود، ما از زندان های خود ساخته، آزاد خواهیم شد.

در بهبودی، مفهوم تفریح برای مان عوض می شود. ما اکنون آزادیم که از چیزهای ساده ای چون رفاقت و زندگی کردن در شرایط طبیعی، لذت ببریم. ما آزاد شده ایم تا درک تازه ای از زندگی پیدا کنیم. وقتی ما به گذشته خود می نگریم، به خاطر زندگی تازه مان احساس سپاسگزاری می کنیم، زیرا با آن حوادثی که در گذشته ما رخ داده است، ما اکنون حقیقتاً نمی بایستی در اینجا باشیم.

ما در دوران مصرف، پیش خود فکر میکردیم که خیلی لذت می بریم و هرکس که چیزی مصرف نکند، نصف عمرش بر باد رفته است. روحانیت به ما امکان می دهد که زندگی را در غنی ترین فرم آن تجربه کنیم و به خاطر آن چه که هستیم و کارهایی که در زندگی کرده ایم سپاس گزار باشیم. از همان اوائل بهبودی، ما متوجه می شویم که خوشحالی ربطی به مادیات ندارد و از درون خود ما سرچشمه می­گیرد. ما وقتی خودمشغولی را کنار می­گذاریم، تازه می فهمیم که شادی، خوشی و آزادی چه معنایی دارد. ما وقتی صادقانه و از ته دل مشارکت می­کنیم، خوشحالی غیر قابل وصفی در خود احساس کرده و دیگر لزومی نمی ­بینیم که برای پذیرفته شدن، دروغ بگوییم.

برنامه معتادان گمنام فقط یک زندگی بدون مواد مخدر نیست و مفهوم عمیق تری دارد. این طریقه زندگی، نه تنها بهتر از آن جهنمی است که ما در آن زندگی می کردیم، بلکه از هرگونه زندگی که در هر وقت دیگر نیز کرده ایم بهتر است.

آرزو معتاد,فروتنی معتاد,آرزوها،در بهبودی,خودمحوری معتاد,مشارکت و دعا

کتاب پایه

صفحات 102-105-106-107-108 الهامات تازه ای خواهد رسید.

آرزو معتاد,فروتنی معتاد,آرزوها،در بهبودی,خودمحوری معتاد,مشارکت و دعا

نرم‌ افزار آدرس جلسات : Meeting.na-iran.org

Visits: 113

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!