انتخاب یک راهنما…

تکبر بهبودی,معتاد راهنما,راهنما دوازده قدمی,راهنما تازه واردان,انجمن محلی مان

درخواست کردن از یک نفر تا راهنمای ما باشد می تواند ترسناک باشد. به عنوان یک عضو جدید ممکن است از طولِ پاکیِ عضوی دیگر احساس عدم اعتماد به نفس به ما دست دهد. یا ممکن است احساس کنیم به طریقی بیمار تر از سایرین هستیم. ممکن است احترام به نفس ما اینقدر پایین باشد که باور داشته باشیم ما، استحقاق داشتن راهنما را نداریم. از طرفی، ممکن است تکبر و حق به جانبی، ما را از اقرار به اینکه احتیاج به کمک داریم، باز دارد. و در نتیجه ممکن است در برابر درخواست کمک از عضوی دیگر مقاومت کنیم.

“وقتی که در ابتدا از راهنمای خود درخواست کردم تا راهنمای من شود، خیلی عصبی و نگران بودم که آیا برای من وقت خواهد داشت؟”

تکبر بهبودی,معتاد راهنما,راهنما دوازده قدمی,راهنما تازه واردان,انجمن محلی مان

………………..

تازه واردان تنها کسانی نیستند که با تقاضا کردن از دیگری برای اینکه راهنمای شان شود مشکل دارند. اعضایی با پاکی بالا هم تفکر در مورد تعویض راهنما برای شان دشوار است. ما ممکن است به دلائل مختلفی به یک راهنمای جدید احتیاج داشته باشیم‌. وقتی که ما پاک می مانیم و تبدیل به عضو مفیدی از اجتماع می شویم زندگی ما خیلی تغییر می کند. بعد از این که مدت زمانی طولانی با یک راهنما بودیم ممکن است ببینیم که داریم در جهت دیگری رشد میکنیم. مسئولیت های کاری یا فرصت های شغلی ممکن است ما یا راهنمای مان را وادار کند از شهر فعلی و انجمن محلی مان نقل مکان کنیم. گرفتاری های خانوادگی ممکن است باعث شود زمان مشارکت و تماس با راهنمای مان کوتاه شود. ممکن است راهنمای ما بیمار شود ، بمیرد یا حتی لغزش کند. به هر علتی که باشد ، ممکن است ببینیم که راهنما نداریم و مجبوریم برای خود یک راهنما پیدا کنیم. خیلی از اعضا از اینکه دوباره مجبور باشند با یک نفرِ دیگر رابطه‌ی نزدیک و صمیمی در حد یک راهنما برقرار کنند دچار مشکل می شوند.

تکبر بهبودی,معتاد راهنما,راهنما دوازده قدمی,راهنما تازه واردان,انجمن محلی مان

………………..

” من زحمت زیادی کشیدم تا توانستم یک رابطه‌ی جدید با راهنمای جدیدم بسازم، در حالی که هنوز در غم از دست دادن راهنمای قبلی خود به سر می بردم. انتخاب یک راهنما در هر شرایطی می‌تواند کار سختی باشد، به خصوص اگر مدتی از پاکی شما بگذرد. من الان خیلی بهتر می دانم که کی هستم و به چه چیز نیاز دارم( یا فکر می کنم نیاز دارم) تا زمانی که تازه وارد بودم و راهنمای اول خود را گرفتم. به خاطر آوردن اینکه نمیتوانم راهنمای خود باشم نیز کار را سخت تر می کند. اما این مزیت را دارد که من می توانم بسیار آگاهانه تر بر روی ساختن رابطه با راهنمای جدیدم کار کنم و بر مشکلاتی که بر سرِ راهِ آن پیش می آید خیلی سریع تر و بهتر  فائق آیم.”

تکبر بهبودی,معتاد راهنما,راهنما دوازده قدمی,راهنما تازه واردان,انجمن محلی مان

………………..

صرف نظر از اینکه چند وقت است در برنامه هستیم، همه‌ی ما تقریباً به یک شکل دنبال راهنما می گردیم. ما می توانیم با رفتن به جلسات و گوش کردن به دیگر اعضا شروع کنیم.

در ضمن ما میتوانیم با اعضای دیگر صحبت کنیم و ببینیم که آیا آنها کسی را دارند که به ما معرفی کنند‌. لازم نیست که ما حتماً به آخر خط برسیم تا درخواست کمک کنیم.

………………..

همایش ها، کارگاه ها، کارهای خدماتی و فعالیت های دیگر در NA نیز شرایط مناسبی برای انتخاب راهنما هستند.

مهم است به خاطر داشته باشیم که باید برای این کار وقت بگذاریم و اگر کسی درخواست ما را نپذیرفت، باید باز هم بگردیم.

“قبل از اینکه اولین راهنمای ام درخواست مرا جهت راهنمای من شدن بپذیرد ، من از 5 یا 6  مرد دیگر خواسته بودم و «نه » شنیده بودم. اطمینان دارم که این خدای مهربان بود که مرا به سمت یک راهنمای درست هدایت می کرد”

” من زن بسیار مغروری هستم. وقتی اولین زنی که از او خواستم، به من گفت که نمی تواند راهنمای من شود، احساس بی ارزشی و حماقت به من دست داد که چرا اصلا از او درخواست کردم. اما از دیگران نیز درخواست کردم و نهایتاً این مقاومت من نتیجه داد. در نهایت از زنی که به نظر می‌آمد می‌داند که چه گونه رابطه ایجاد کند و چه گونه به NA تعلق خاطر داشته باشد درخواست کردم. چون این چیزی بود که به دنبالش بودم، و او پذیرفت. من باور دارم، شخصی هستم که برای چیزهایی که سخت به دست می آید بیشتر ارزش قائل هستم و مطمئناً مهم بود که من سخت تلاش کنم تا بتوانم راهنما بگیرم. چیز دیگری که تجربه من با پشتکار به من آموخت این بود که چگونه زندگی را طبق شرایط زندگی بپذیرم.”

………………..

در جوامع NA با تعداد اعضای کم، ممکن است ما نیاز پیدا کنیم تا یک راهنما در راه دور جستجو کنیم. کسی که ما از طریق اینترنت، در حین خدمت، در همایش یا در موارد مشابهی پیدا میکنیم‌.گرچه همه ی اعضاء باور ندارند که اینگونه انتخاب می تواند برای آن ها کار کند ، بعضی دیگر در اینگونه روابط موفق هستند، به ویژه در جوامع کوچک NA که رابطه با راهنما در راه دور می تواند یک راه حیاتی جهت حفظ تماس با بقیه انجمن باشد.

………………..

” من اولین راهنمایم را در یک جلسه خدماتی منطقه دیدم. هر چند او ۲۰۰۰ مایل دورتر زندگی می کرد.

مسافت بین ما بعضی مواقع حتی تماس تلفنی را برای ما مشکل می کرد، اما به هر حال ما قادر بودیم تماس منظم با یکدیگر را حفظ کنیم.

بله من اعتراف می کنم زمان هایی بوده که در آن دوست داشتم تا راهنمایم را برای نوشیدن یک فنجان قهوه ملاقات کنم! اما ما در آن زمان ها هم یا برای او نوشتم، یا تماس تلفنی گرفتم و به طور منظم به جلسات رفتم، و پذیرش، صبر، مسئولیت و دنیایی از هدایای دیگر برای لیست کردن را یاد گرفتم.”

………………..

” وقتی که من صدای راهنمای خود را از پشت تلفن می‌شنوم، مسافت ناپدید می شود. تجربه‌ی او در کار کردن و زندگی کردن قدم‌های NA آن چیزی است که من از او می خواهم. کلید معما این است که من زنان دیگری نیز در اطراف خود داشته باشم، زنانی که به من کمک کنند تا طبق اصول روحانی زندگی کنم. و مرا دوست داشته باشند و وقتی که نیاز دارم تا به راهنمایم تلفن کنم، به من بگویند.”

راهنما و رهجو . صفحات 49-53

تکبر بهبودی,معتاد راهنما,راهنما دوازده قدمی,راهنما تازه واردان,انجمن محلی مان

Visits: 91

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!