پاک زیستن سفری بی پایان,زندگی معتادان,دچار اعتیاد,راه بهبودی

پاک زیستن سفری بی پایان,زندگی معتادان,دچار اعتیاد,راه بهبودی


پاک زیستن سفری بی پایان

پاک زیستن سفری بی پایان,زندگی معتادان,دچار اعتیاد,راه بهبودی

الهامات تازه ای خواهد شد.» این چیزی است که کتاب پایه به ما می گوید – و بیست و پنج سال پس از انتشار کتاب پایه، بارها و بارها در زندگی معتادان بی شماری در سراسر جهان اتفاق افتاده است. در ادامه آمده است:

مشکلات چاره ناپذیر زندگی به شکل وجدآوری تغییر کرده اند. فعالیت بیماری ما متوقف شده و اکنون همه چیز ممکن است.» کلماتی است بی تردید شوق انگیز، أما تجلی آن در زندگی شما چه گونه است؟ این پرسشی است که ما طرح کتاب جدیدمان را با آن آغاز می کنیم: پاک زیستن سفری بی پایان

وقتی به روال برنامه زندگی می کنیم، می بینیم که رؤیاهایمان واقعا به حقیقت می پیوندد. همچنین گاهی با مشکلاتی رویارو می شویم که شاید هیچ وقت انتظارش را نداشتیم.

کدام یک از ما انتظار پیر شدن را داشتیم؟ (پیر شدن که هیچ، بسیاری از ما اصلا قصد بزرگ شدن نداشتیم.) هر یک از ما با عزیزی که دچار اعتیاد است چگونه رفتار کرده ایم؟ با موفقیت یا شکست های مادی یا مالی چگونه مواجه شده ایم؟ چنین پرسش هایی تمامی ندارد.

خود شما بهتر از هر کسی از دشواری هایی که موجب رشد شما شده خبر دارید – و ما هم می خواهیم همینها را بدانیم. پاک زیستن سفری بی پایان,زندگی معتادان,دچار اعتیاد,راه بهبودی

همان اصولی که باعث پاکی ماشد، وسیله ای خواهد بود تا کمکمان کند در عین پاک ماندن در فراز و نشیب های روزگار، زندگی سعادت مندانه و سازنده ای داشته باشیم. ولی ممکن است گاهی برای درک چگونگی به کارگیری این ابزارها دچار مشکل شویم، یا حتی دچار تردید شویم که این اصول هنوز به درد ما می خورد یا نه.

تصور ما این است که پاک زیستن – سفری بی پایان، کتابی خواهد بود برای تمام ما که در دوران بهبودی در حال رشد هستیم.

قصد ما گردآوری تجربه های تمام اعضای انجمن است در مورد دست و پنجه نرم کردن با مسائلی که هر انسانی در زندگی با آنها روبه رو می شود، و این که اعتیاد – و بهبودی – ما مشخصأ چه تأثیری بر مواجهه ما با این مسائل و رشدمان گذاشته است. پاک زیستن سفری بی پایان,زندگی معتادان,دچار اعتیاد,راه بهبودی

برای تحقق این هدف، نیازمند یاری شما هستیم. از شما دعوت می کنیم تجربه تان در دوران بهبودی را با ما در میان بگذارید.

برای ما از نقاط عطف زندگی تان – خوب یا بد – بگویید و ابزارهایی که NA برای مواجهه با این بالا و پایین ها در اختیار شما گذاشت. از آن لحظه ای بگویید که اشتیاق زندگی به روال NA وجود شما را تسخیر کرد، یا احساس کردید که این موهبت نصیب شما شده، از آن شبی بگویید که حرف های یک تازه وارد در جلسه، زندگی شما در دوران بهبودی را متحول کرد. ما مشتاق شنیدن این تجربه ها هستیم .

در بیست و پنج سالی که از انتشار کتاب پایه می گذرد، بی تردید «الهامات تازه ای شده است». چه بسیار معجزه ها که در زندگی ما رخ داده. ما رشد کرده ایم و چیزها آموخته ایم. پس برای گردآوری این تجربه ها و خرد جمعی به ما بپیوندید، تا بتوانیم از یکدیگر بیاموزیم و آموخته هایمان را با اعضایی که تاکنون ندیده ایم در میان بگذاریم.

پاک زیستن سفری بی پایان

نقاط عطف

به مواقعی فکر کنید که ماندن در NA به نظرتان بیهوده میرسید.

چه چیزی باعث تجدید عهد شما با انجمن شد؟

آیا حرف کسی در ذهن تان جرقه زد؟

چه چیزی باعث شد جلسه رفتن یا پیروی از برنامه دوباره به نظرتان کار مفیدی برسد؟

چه طور یک معتاد دیگر توانست به پیله تنهایی شما رسوخ کند؟

پاک زیستن سفری بی پایان,زندگی معتادان,دچار اعتیاد,راه بهبودی

چیره شدن بر موانع

 

در راه بهبودی بر چه موانعی چیره شده اید؟

چه خطرهایی را می خواهید به دیگران هشدار دهید؟

آیا مواقعی بوده که خطر لغزش از بیخ گوشتان رد شده باشد؟

 

رشد در دوران بهبودی

 

درباره شنیده ها یا تجربه هایی در این دوران بنویسید که هیچ وقت از یاد نخواهید برد.

چه تجربه هایی باعث پابرجایی بهبودی شما شد؟ جملات گهرباری که باعث شد همان پیام قدیمی شکل جدیدی برای تان پیدا کند چه بود؟

چه درس هایی در بهبودی آموختید که دیدگاه شما را عوض کرد و باعث شد بیشتر قدر بهبودی را بدانید؟

پاک زیستن سفری بی پایان,زندگی معتادان,دچار اعتیاد,راه بهبودی

پاک زیستن سفری بی پایان

 

منبع : مجله راه NA

 

Visits: 1934

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!