همایش گواتمالا,به تنهایی نمی توانیم،باهم می توانیم،عادت معتادها,مختص معتادان

همایش گواتمالا,به تنهایی نمی توانیم،باهم می توانیم،عادت معتادها,مختص معتادان


همایش گواتمالا “به تنهایی نمی توانیم،باهم می توانیم”

همایش گواتمالا,به تنهایی نمی توانیم،باهم می توانیم،عادت معتادها,مختص معتادان

همایش گواتمالا

((به تنهایی نمیتوانیم،باهم میتوانیم.))

۱۷الی۱۹جولای۲۰۲۰برابرباجمعه۲۷الی۲۹تیرماه ۱۳۹۹.

DanieL F.+50242864986
Karen D.+50241492668

 

آرشیو : 

تولد انجمن معتادان گمنام در کالیفرنیای جنوبی :

 

در فوریه ۱۹۵۰، جیمی کی به جلسات AA در شمال هالیوود در کالیفرنیا راه یافت. او در این دوره ان هیچ کاری جز مصرف قرص و الكل نمی توانست بکند؛ اما مشتاق زندگی تازه ای بود. او مشکل شنوایی در خیلی وقت ها نمی فهمید در جلسات چه می گویند، با این همه «باز هم به جلسات می آمد.»

جیمی کی بر اساس تجربه های اولیه اش در AA، بعدها به این نتیجه رسید که برای معتادان، رسیدن به زندگی به روال NA، «امری طبیعی» بود. آن طور که خودش توضیح داده: «تازه که به AA آمده بودم، با آدم هایی بر می خوردم که واقعا بیشترشان دست آخر معلوم میشد معتادهایی مثل خودم هستند. در این مورد لزومأ حرفی با هم دیگر نزده بودیم، اما انگار خود به خود همدیگر را بین آن همه الکلی که در جلسه ها شرکت می کردند پیدا می کردیم.

اولش به نظرم کمی عجیب می رسید که میدیدم معتادها این قدر راحت همدیگر را پیدا می کنند. ولی برایم روشن بود که عادت معتادها در جمع شدن برای کمک به همدیگر، روال عادی زندگی اغلب ما خواهد شد.»

یکی از این دوستان تازه جیمی، بتی تی بود که بعدها، از جمله موضوع هایی که مطرح کرد، جلسه AA مانندی بود به نام «مواد وابستگی آور» یا HFD که در خانه او تشکیل می شد.

جیمی چند بار به آن جلسه رفت، اما بعضی از چیزهایی که در آن جلسات مرسوم بود، باعث دلسردی اش شد: اولا، پیش از این که به کسی اجازه بدهند برای شرکت در جلسه وارد خانه های آنها بشود، طرف حتما باید اقرار می کرد که در برابر الکل و مواد وابستگی اور عاجز است.

ثانیا، گروه اعتقادی به پیروی از سنت های دوازده گانه نداشت. جیمی در این مورد – این سنتها چرا و چه گونه در AA به وجود آمده اند، مطالعه کرده بود و به این باور رسیده بود که وجودشان زنده ماندن چنین جنبشها یا انجمن هایی ضروری است. طبعأ بعدها تاریخ هم درستی نظر جیمی را اثبات کرد .

علاوه بر اینها، به گفته جیمی در سالها بعد، «بیشتر معتادها دوست ندارند کسی به شان بگوید چه کار بای بکنند، بنابراین، این که به آدم بگویند قبل از وارد شدن باید حتمأ فلان حرف را بزند، چیزی نبود که من بپسندم  تا آن زمان، یعنی در اواخر ۱۹۵۱ تا اوایل ۱۹۵۲، جیمی چند بار تا استانه  راه اندازی یک گروه مختص معتادان رفته بود، اما هر بار قاطعانه پا پس کشیده بود تا مبادا باعث دلسردی کسانی شود که به پیشنهاد خودشان می خواستند جلسه ای راه بیندازند. همایش گواتمالا,به تنهایی نمی توانیم،باهم می توانیم،عادت معتادها,مختص معتادان

 

منبع : کتاب معجزات به وقوع می پیوندد 

 

Visits: 10

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!