همایش فیلیپین,منطقه میندانائو,متون بهبودی,حروف NA

همایش فیلیپین,منطقه میندانائو,متون بهبودی,حروف NA


همایش فیلیپین منطقه میندانائو

همایش فیلیپین,منطقه میندانائو,متون بهبودی,حروف NA
((زیستن بامعجزات))

۳الی ۴آپریل ۲۰۲۰

برابر با جمعه ۱۵و ۱۶فروردین ماه ۱۳۹۹

همایش فیلیپین,منطقه میندانائو,متون بهبودی,حروف NA

آرشیو : 

 

ارتباطات :

تا ۱۹۶۶، رشد انجمن در کالیفرنیا به جایی رسیده بود که هفته ای ده جلسه در این ایالت برگزار می شد. در همان سال، چند قطعه از سرگذشت های افراد به ویراست جدید کتابچه سفید اضافه شد و تعداد این قطعات به شش رسید.

NA در خارج از کالیفرنیای جنوبی رو به رشد گذاشته بود، چنان که جلساتی در ۱۹۶۶ در برکلی و در ۱۹۶۷ در سن خوزه و سن فرانسیسکو راه اندازی شد. مدتی کوتاهی پس از آن، کتابچه سفید با ذکر نشانی صندوق پستی برکلی تجدید چاپ شد که نشان میداد حضور NA در کالیفرنیای شمالی بیشتر و کم کم تثبیت شده است.

از آن جایی که هیئت امنا جسته گریخته کار می کردند، اغلب جیمی بود که نامه ها را پاسخ می داد، متنها را آماده چاپ می کرد، و ضبط و ارسال نوارهای صوتی را ادامه می داد.

در اواسط دهه ۱۹۶۰ همه به این فکر افتادند که داشتن یک دستگاه چاپ دستی برای تکثیر دست نویس متن ها و احيانا، در آینده، تکثیر خبرنامه خیلی به درد خواهد خورد. کمی بعد، یک دستگاه چاپ استنسیل تهیه شد. تا ۱۹۶۷، سیزده جلسه NA تشکیل می شد، اما بیشتر اعضا هنوز در جلسات AA شرکت می کردند و برای رفع نیازشان به متون بهبودی، از نشریات AA استفاده می کردند. بسیاری از اعضای قدیمی NA و هیئت امنا حرف از این به میان آوردند که چه گونه می شود متن های جدیدی تهیه، و کیفیت ارتباطات درون انجمنی را بهتر کرد، و به فکر ایجاد دفتری برای اداره مسائلی نظیر اینها افتادند.

جیمی و بیل بی تا آن موقع خیلی صمیمی شده بودند. بیل آرایش گر بود و سخت به عضویتش در NA مینازید؛ طوری که بیرون د کانش یک نشانه بزرگ مربوط به NA نصب کرده بود. جیمی زیاد به دكان او می رفت و با هم صحبت می کردند که چه طور میشود خدمت رسانی را در انجمن گسترش داد.

این جا بود که فکر نوعی کمیته مادر برای خدمات عمومی شکل گرفت. هر چند چنین کمیته ای مدتی بعد، در اواخر دهه به واقعیت پیوست، اما طرح بسیار کلی و خامی از ساختار خدماتی، به تدریج در بحث های دکان آرایشگری بیل شکل گرفته بود. با این همه نیازهای فوری تری هم وجود داشت، از جمله ارتباطات. یکی از پاسخ ها به این نیاز، ندای NA” بود.

چاپ اول ندای NA یا به اختصار ندا، با همان ماشین چاپ دستی تهیه و زیر نظر هیئت امنا در فوریه ۱۹۶۸رسد. نشریه اعلام می کرد که اصل و نسب NA برمی گردد به «غرب کوهستان راکی، که با یک گروه در سانولی آغاز شد» و امید می داد که انجمن به اتحاد بیشتری دست یابد. همایش فیلیپین,منطقه میندانائو,متون بهبودی,حروف NA

بعضی معتقدند این اشاره، حاکی از وجود NA در نیویورک در آن زمان است. علاوه بر این، بیانه ای در مورد انگیزه نشر و اهداف خبرنامه آمده بود. ای از هدف ها این بود: «کمک به تأسیس گروه انتشاراتی انجمن به نام “CARE، متشکل از حرف C به جای CoMPASSION [شفقت ، A به جای Action (عمل)، R به جای Respect [احترام]، و E به جای Empathy همدلی ].» بعدها حروف NA هم به این اسم اضافه شد، بنابراین بازوی انتشاراتی NA به اسم CARENA خوانده می شد.

همایش فیلیپین,منطقه میندانائو,متون بهبودی,حروف NA
مدتی بعد در همان سال، جیمی که همچنان درگیر بیماری سل بود، نماد NA را طراحی کرد: یک لوزی با حروف NA در وسط، درون یک دایره. بعدها این نماد در کتاب پایه انجمن، معتادان گمنام، به صورت سه بعدی هم تصویر شد. نشان اصلی NA با حروف کارشده داخل دایره و چهار خط در اطراف آن، مدتی پیش از این روی کتابچه سفید درج شده بود. این را هم باید ذکر کرد که جیمی آن چهار خط را به نشانه چهار جهت اصلی، طوری که در نقشه ها هم می شود دید، در اطراف دایره کشید تا نشان دهد NA قرار است انجمنی جهانی باشد.

منبع : کتاب معجزات به وقع می پیوندد 

Visits: 7

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!