هر چه بادا باد,می توانم پاک بمانم,پاک ماندن,روال NA

هر چه بادا باد,می توانم پاک بمانم,پاک ماندن,روال NA


هر چه بادا باد,می توانم پاک بمانم,پاک ماندن,روال NA,دوران بهبودی در NA

هر چه بادا باد,می توانم پاک بمانم,پاک ماندن,روال NA

دیگر تقریبا طعم مادر بودن را از باد برده ام. من دو پسر از دست داده ام، اما تعبير «از دست دادن»، برای نشان دادن عمق خلئی که با مرگ آن دو در زندگی من پديد آمد گویا نیست.

هر دو پسر من به فاصله سه ماه از دنیا رفتند، من داغ دیده، ناگهان دیدم در این ماجرا دارم کاملا به حکم غریزه رفتار می کنم. هر چه بادا باد,می توانم پاک بمانم,پاک ماندن,روال NA,دوران بهبودی در NA

پیش از آن هیچ وقت با مرگ یکی از اعضای خانواده مواجه نشده بودم، اما می دانستم آدم داغ ديده ممکن است نقش قربانی باز مانده را بازی کند، و من هم احساس شکست می کردم.

وقتی دیدم این احساس دارد وجودم را تسخیر می کند، فهمیدم چه باید یکنم. واکنش های من بر مبنای روش هایی شکل گرفت که در دوران بهبودی در NA یاد گرفته بودم.

قدم اول : «من نمی توانم.»

قدم دوم : ما می توانیم . هر چه بادا باد,می توانم پاک بمانم,پاک ماندن,روال NA

قدم سوم : من احتیاج به کمک دارم.»

من درخواست کمک کردم. بارها و بارها با دعای ساده ای برای درخواست کمک، و همین طور با دعای آرامش، مراقبه کردم، احساس کردم نیروی برترم حامی من است، و کم کم این باور در ذهنم شکل گرفت که به رغم هر اتفاقی که بیافتد می توانم پاک بمانم.

اعضای خانواده، دوستانم، و دوروبری ها نمی توانستند باور کنند، درک این فقدان دشوار بود . نه فقط برای من، برای آنها هم دشوار بود. خیلی وقت ها من احتياج داشتم فقط کسی دوروبرم باشد تا تنها نمانم. NA آدم های زیادی را وارد زندگی من کرد و باعث شد نوعی احساس تعلق خاطر در من به وجود بیاید.

بی اعتمادی من، انزوا طلبی ام، و اندوه من بر خانواده ام و همین طور روایط تازه ام با اعضای انجمن تأثیر منفی گذاشت. در من هم مثل هر معتاد قهاری، طبیعتا احساس یکه بودن شرم، ناامنی، و خود محوری زنده شد. به هیچ چیز نمی توانستم فکر کنم جز این که چرا من؟

می دانید، پسرهای من خود کشی کرده بودند، پیش از این ماجرا، من خبال می کردم با یک مشت راه حلهای تسکین دهنده می شود با داغ دیدگی طرف شد. همان راه حل هایی که همه بلدیم دست کم یک بار گریه کنید، یک نامه خداحافظی بنویسید و در آن هر چه دلتان می خواهد بگویید، نامه را برای یک نفر دیگر بخوانید، و بعد دیگر غم و غصه را کنار بگذارید! امروز می فهمم که قضیه به این سادگی ها هم نیست.

هر چه بادا باد,می توانم پاک بمانم,پاک ماندن,روال NA
برخورد با آدم ها، جاها، اشیا، و وقایعی که خاطره پسرهایم را در من زنده می کرد، دشوار و گاهی طاقت فرسا بود. تمهیدهای عملی که من امروز برای گذر از چنین مواقع دردناکی به کار می بندم، آماده کردن خودم برای تاریخها، وقایع و خلاصه هر چیزی است که ممکن است هر روز سر راهم قرار بگیرد. هر چه بادا باد,می توانم پاک بمانم,پاک ماندن,روال NA,دوران بهبودی در NA

روند تغییر احساسات در من بسیار کند است و گاهی نمی توانم با فرازونشیب های زندگی کنار بیایم، و به همین دلیل است که به آن تمهیدها احتیاج دارم.

راهنمای من، دوستانم، نیروی برتر و خانواده ام، مایه دل گرمی من در این دوران هستند.

من آن راه حل های تسکین دهنده را بر حسب نیاز خودم تغییر داده ام: هر موقع که لازم باشد گریه می کنم، مینویسم، حرف می زنم، هر وقت و در هر موردی احتیاج به درددل داشته باشم درددل می کنم، و تا آن جا که بتوانم از غصه و فکرهای بیهوده دست بر میدارم.

و اغلب به کمک نوعی آیین و مناسک مراقبه این کار را می کنم. نامه ها، اشیای شخصی یا عکس ها را به همراه مقداری عود یا عنبر می سوزانم. این آیین و مناسک باعث می شود فکر کنم دارم نوعی هدیه تقدیم می کنم. هر چه بادا باد,می توانم پاک بمانم,پاک ماندن,روال NA

دود که بلند می شود، تصویر پسرانم را که در پیشگاه خداوند هستند در ذهنم مجسم می کنم. این کار برایم تسکین دهنده است، هر چند به هر حال می دانم که مرده ها را نمی شود زنده کرد. لحظه ای سکوت، باعث می شود من احساس کنم دارم کاری می کنم.

من هر روز انرژی و محبتم را برای آن عزیزان رفته می فرستم. به شکل های مختلف به نیروی برترم فکر می کنم و بعضی از آیین های شفابخش را اجرا می کنم. با این همه می دانم از همه چیز مهم تر، پاک ماندن است، و فقط برای امروز زندگی کردن، و درددل گفتن و شنیدن به روال NA.

هر چه بادا باد,می توانم پاک بمانم,پاک ماندن,روال NA

منبع : مجله راه NA

 

Visits: 32

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!