پاک ماندن,در دنیای بیرون,هسته مرکزی بیماری اعتیاد

پاک ماندن,در دنیای بیرون,هسته مرکزی بیماری اعتیاد


پاک ماندن در دنیای بیرون

پاک ماندن,در دنیای بیرون,هسته مرکزی بیماری اعتیاد

بسیاری از ما برای اولین بار پیام بهبودی NA را زمانی که در بيمارستان یا سایر موسساتی از این دست بودیم، دريافت کردیم . بیرون آمدن از چنین مکان هایی و وارد شدن به دنیای خارج ، تحت هیچ شرایطی آسان نیست. به ویژه ، زمانی که تغییراتی که بهبودی برای مان به ارمغان خواهد آورد، ما را به چالش بکشند.

برای بسیاری از ما ، بهبودی اولیه سخت بود . روبرو شدن با دورنمای زندگی بدون مواد مخدر ، ممکن است بسیار ترسناک باشد . ولی آن دسته از ما که از پس روزهای اول بر آمدند ، زندگی ای را یافتند که ارزش آن را داشت. این جزوه ، پیامی است برای کسانی که اکنون در بیمارستان یا موسسه ای حضور دارند، که شما هم می توانید بهبود پیدا کرده و آزادانہ زندگی کنید.

پاک ماندن,در دنیای بیرون,هسته مرکزی بیماری اعتیاد

بسیاری از ما همان جایی بوده ایم که شما امروز هستید . ما راه های دیگر را امتحان کرده ایم و بسیاری از ما لغزش كردند. که بعضی از آن ها دیگر فرصتی دوباره برای بهبودی نیافتند . ما این جزوه را نوشته ایم تا تجربه ای را که برای ما کار کرده است با شما به مشاركت بگذاریم.

اگر شما قادرید زمانی که در بیمارستان یا موسسه ای هستید ، به جلسات نیز بروید ، می توانید کسب عادات خوب را در خودتان پرورش دهید. زودتر به جلسات رفته و تا دیر وقت بمانید. در اسرع وقت ، شروع به تماس گرفتن با معتادان در حال بهبودی کنید . اگر اعضای گروه های دیگر NA ، در جلسات شما شرکت می کنند ، تلفن تماس شان را گرفته و از آن ها استفاده کنید.

استفاده از این شماره تلفن ها ممکن است در ابتدا عجيب و حتی احمقانه به نظر برسد ، ولی انزوا هسته مرکزی بیماری اعتیاد است که اولین تلفن، گام بزرگی در جهت مقابله با آن می باشد . ضرورتی ندارد که منتظر باشيم تا مشکل بزرگی پیش آید تا به یکی از اعضا تلفن کنیم. بيشتر اعضا تمایل دارند به هر شکلی که می توانند ، به ما کمک کنند. همچنين بهتر است به هنگام ترخيص ، یکی از اعضای NA آنجا حضور داشته باشد. اگر از قبل با افرادی آشنا شوید که بعد از ترخیص تان آن ها را در جلسات نیز ملاقات کنید، راحت تر می توانید خود را عضوی از انجمن NA حس کنید. ما نمی توانیم بهای احساس بیگانگی را بپردازیم.

 

Visits: 1213

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!