خدمت بدون منیت

خدمت بدون منیت


خدمت بدون منیت

خدمت بدون منیت,کارگاه NA,معتاد در حال بهبودی,درون NA

سلام. امیدوارم هنگامی که این متن را می خوانید، حالتان خوب باشد این سخت ترین ایمیلی است که تا کنون نوشته ام. این نامه را پس از یک بررسی کامل می نویسم.

حدود 3 سال پیش، هیجان انگیزترین تجربه زندگیم را داشتم هنگامی که از من خواسته شد تا نماینده منطقه اوگاندا در کارگاه NA در تانزانیا بشوم، جائی که شاهد تولد شورای فرامنطقه ای آفریقا بودم. من بخشی از این بدنه خدماتی مهیج شدم.

قبل از شورای فرا منطقه آفریقا، بیرون از کشورم و یا منطقه، هیچ معتاد در حال بهبودی را نمی شناختم، بجز چند توریستی که در کشورم بدنبال پیدا کردن جلسات بودند. اکنون با افتخار می گویم خانواده ای در NA دارم که مطمئنم خالصانه من را دوست دارند.

شورای فرامنطقه آفريقا کمک های بزرگی به منطقه من کرده است – کمک هائی که برای یک معتاد جوان که به دنبال راه نجات میگردد، مانند رویاست، دسترسی به خدمات جهانی NA برای ما تنها یک افسانه بود؛ هیچ نشریه ای برای برگزاری جلسات مان نداشتیم، جلسات را با فرمت آزمون و خطا برگزار می کردیم، و به سختی می فهمیدیم که چه باید بکنیم.

هنگامی که در نخستین کارگاه شرکت کردم، نمی دانستم چه انتظاری از من بعنوان نماینده منطقه دارند، نمی دانستم شورای فرا منطقه کدام است و یا سیستم ساختار خدماتی چیست. من تنها یک معتاد بودم که می خواست پاک بماند. امروز با افتخار می گویم که من بخشی از تاریخی هستم که در آن چشم انداز و ماموریت شورای فرامنطقه آفریقا بنا گذاشته شد.

منطقه ای که تقریبا بدون جلسه و نشریات بود، اکنون به نشریات دسترسی پیدا کرده است و دو جلسه در دو شهر مختلف، کامپالا و جینجا را تثبیت کرده. شبکه ما تنها به مناطق همسایه محدود نمی شود؛ بلکه در سراسر قاره، در خدمات جهانی NA ، و هم چنین NA در اقصی نقاط دنیا، گسترده شده است. خدمت بدون منیت,کارگاه NA,معتاد در حال بهبودی,درون NA

شورای فرا منطقه، برای معتادان در حال رنج در اوگاندا اميد آورده و من می توانم پیش بینی کنم که چشم انداز انجمن ما در اینجا به واقعیت خواهد پیوست دلیل نگارش این ایمیل ابراز این نکته مهم است که بخاطر توسعه انجمن در منطقه، تصمیم گرفتم تا از نمایندگی منطقه کنار گیری کنم.

زیرا خالصانه در باره اش اندیشیده ام، ادامه نمایندگی من به نفع منطقه من نخواهد بود، چون اکنون در کشور دیگری اقامت گزیده ام. باور دارم که یک نماینده ساکن در منطقه، تاثیر بیشتری در توسعه انجمن خواهد گذاشت، به ویژه با جلسات تازه ای که ظهور پیدا کرده اند دلایل بسیاری هست که نخواهم کنار گیری کنم، به ویژه پس از ارتباط محکمی که با شما بعنوان خانواده ام بستم، شما تاثیر بسزائی در زندگی من داشته اید، و ترس از این که نتوانم شما را دوباره ببینیم همه وجودم را فرا می گیرد، تاکنون با اشخاصی به این بزرگواری ملاقات نکرده بودم.

از نخستین باری که شما را ملاقات کردم، چیزی را به من برگرداندید که هرگز فکر نمی کردم داشته باشم. مرا به این باور رساندید که همه چیز در بهبودی امکانپذیر است. تجاربی را که ظرف سه سال گذشته با شما سهیم شدم غیر قابل قیمت گذاری است. خدمت بدون منیت,کارگاه NA,معتاد در حال بهبودی,درون NA

غریبه ها تبدیل به دوستان و خویشاوندانی شدند که من هرگز نداشتم. خدمت در کنار شما بزرگ ترین هدیه ای است که بهبودی به من داده است. نوشتن این نامه من را احساساتی می کند؟ مانند این است که از فامیل دور می شوم، اما باید به تصویر بزرگ تری نگاه کنم، صادقانه می خواهم افرادی از منطقه من لذت خدمتگزاری در کنار شما را تجربه کنند تا بدانند که رویاها واقعا در بهبودی به واقعیت می پیوندند.

خدمت بدون منیت انجمن معتادان گمنام 

می دانم که اوگاندا بخوبی خدمت رسانی می شود و توسط فردی نمایندگی خواهد شد که تاثیر مثبتی نه تنها در منطقه ما بلکه در سطح قاره خواهد گذاشت. و مطمئنم: بخاطر وجود شورای فرامنطقه آفریقا برای هر معتادی در آفریقا که تمایل به پا ک ماندن داشته باشد، امید وجود خواهد داشت تا هنگامی که اعضاء نماینده تازه ای انتخاب کنند، تا هرجا که بتوانم به کمک کردن ادامه می دهم، به ویژه هنگام تماس های تصویری اینترنتی. هر زمان که به کشورم برگردم، باز هم به خدمت کردن ادامه خواهم داد البته نه بعنوان نماینده منطقه، اخیرا در گروه خانگی تازه ام خدمت گرفتم و از بابت خدمت در یک سر زمین خارجی هیجان زده هستم. و چنانچه در جامعه شما رویدادی وجود دارد، بسیار مایلم که در آن حضور پیدا کنم، پس برای دعوت از من تردید نکنید

از این که فامیل بزرگ من هستید سپاسگزارم و از اعضاء هیئت امناء جهانی، خدمات جهانی به ویژه کارکنانی که در اینجا خدمت رسانی می کنند و من را باور داشته اند، همینطور از باقی افراد در شورای فرا منطقه آفریقا سپاسگزارم. خدمت بدون منیت,کارگاه NA,معتاد در حال بهبودی,درون NA

به این باور رسیده ام که دنیای واقعا کوچکی در درون NA است، پس به جای خدا حافظی کردن می گویم تا دیداری دوباره. با عشق و آغوش باز – در خدمت شما پیتر ان – مالمو سوئد (از طریق اوگاندا)

خدمت بدون منیت,کارگاه NA,معتاد در حال بهبودی,درون NA

منبع : یادداشت سردبير مجله NAWAY : گزارش به روز شده ” رشد NA در آفریقا ” 

Visits: 64

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!