یک نفوذ خاموش,معنای بهبودی,پاکی از مواد مخدر,بهبودی مستحکم,علاج اعتیاد

یک نفوذ خاموش


یک نفوذ خاموش,معنای بهبودی,پاکی از مواد مخدر,بهبودی مستحکم,علاج اعتیاد

یک نفوذ خاموش,معنای بهبودی,پاکی از مواد مخدر,بهبودی مستحکم,علاج اعتیاد

هرگز تصور نمی کردم مهاجرت به کشوری با فرهنگ ، زبان و شیوه زندگی کاملا متفاوت ، بتواند فرآیند بهبودی من را تا این اندازه متوقف کند . نیاز فوری من برای سازگار شدن با محیط و کاملا برنامه روزانه ام را تغییر داد.

با توجه به این واقعیت که من همیشه یک استعداد خاص در وارونه کردن ماجرا و قاطی کردن انگیزه های واقعی با بهانه های پوچ دارم و در ظرف مدت کوتاهی دچار ترس و افسوس شده و حسابی ترش کردم .

در فرآیند چالش برانگیز سازگاری با این واقعیت جديد ، به طور چشم گیری از درون به هم ریختم. یک نفوذ خاموش,معنای بهبودی,پاکی از مواد مخدر,بهبودی مستحکم,علاج اعتیاد

این مسئله باعث شد تا درجه جدیدی از پارانویا را در خودم پرورش دهم روابط شخصی ام کاملا از بین رفت. وقت و نیرویم را فقط به کسب درآمد برای مراقبت از خانواده ام اختصاص دادم.

بعد از چند ماه ، احساس خستگی و افسردگی بر من چیره شد و بعد از آنکه به طور محدود و شروع به رفتن به جلسات کردم ، فضای جلسه و مشارکت ها برایم بی مزه شده و پیام هایی که می شنیدم برایم طعمی همچون تان بیات داشت . بعد از آن من هرگونه تماسی که می توانست معنای بهبودی داشته باشد را از دست دادم .

یک نفوذ خاموش,معنای بهبودی,پاکی از مواد مخدر,بهبودی مستحکم,علاج اعتیاد

به یکباره احساس کردم که من برای کسب درآمد برای آینده به این کشور نیامده ام ، بلکه آمده ام تا هرآنچه که در گذشته به دست آورده ام را از دست بدهم .

پس از آن بود که تصمیم گرفتم به دنبال راه هایی برای بهره برداری از پاداش های خاص خود در این مسیر خود ویرانگر بگردم ، با خودم فکر کردم که روابط نامشروع جنسی ، اگر صرفا برای تفریح باشد ، خطری نخواهد داشت .

نمی توانستم ببینم که اعتیاد چگونه موذیانه کنترل زندگی من را در دست گرفته است . در حقیقت ، من به سادگی سرم را زیر گیوتین قرار داده بودم ، در پس آن پاداش فوری جنسی اما ، یک رستاخیز برایم بر پا شد.

همانطور که داشتم سال های پاکی را تلمبار می کردم (( بدون آنکه تولد بگیرم با سپاسگزار باشم، برای اینکه احساسی برای انجام این کار نداشتم و یک گروه خانگی برای مشارکت دراین باره نداشتم ))

مشکلات دیگری برایم شروع شده و توسعه بافت , در ابتدا اضطراب و نگرانی به من حمله کرده و سپس دچار مرض انزوا طلبی شدم ، دست آخر دچار پس لرزه های دلواپسی و نگرانی شده و شخصیتم رو به زوال گذاشت . یک نفوذ خاموش,معنای بهبودی,پاکی از مواد مخدر,بهبودی مستحکم,علاج اعتیاد

حالتی شناخته شده به عنوان مسخ شخصیت بر من چیره گشت . احساس می کردم که انساني پوچ هستم که در حال قدم زدن بر روی سیاره ای دورست است ، در آن زمان تقریبا ۲۰ سال پاکی از مواد مخدر داشتم (کاری که انجامش حتی در ذهنم نیز نمی گنجید)، اما خواهان مرگ بودم تا این شکنجه خود ساخته تمام شود و وسواس فکری من برای مرگ ، هر روز صبح و از همان دقیقه ای که چشم باز می کردم ، مرا عذاب می داد . یک نفوذ خاموش,معنای بهبودی,پاکی از مواد مخدر,بهبودی مستحکم,علاج اعتیاد

بله، کله شقی من هیچ محدودیتی ندارد ، سعی می کردم مساتل را آسان بگیرم و تلاش می کردم مسائل را جدی نگیرم و حتی به بعضی موارد نگاهی طنز داشتم ، اما این نکته ریز و مهم را فراموش کرده بودم که اعتیاد شوخی بردار نیست . یک نفوذ خاموش,معنای بهبودی,پاکی از مواد مخدر,بهبودی مستحکم,علاج اعتیاد

همسرم من را تحت فشار قرار داد تا دوباره در جلسات شرکت کنم ، من دوباره خودسر شده بودم ، پر از رنجش و ترس بودم ، با سماجت اراده خودم را دنبال می کردم ، احساس می کردم که یک قربانی هستم و برای این پریشان حالی ، همه را متهم می کرده، نسبت به درد و رنج دیگران بی تفاوت بودم وقتی من دیگر نتوانستم خودم را تحمل کنم ، فهمیدم که شاید نیاز به کمک دارم و به جلسات انگلیسی زبان رفتم ولی در بین آنها هیچگاه احساس راحتی نمی کردم، چونکه نمی توانستم به خوبی همه آنچه که در فکرم می گذرد را توضیح بدهم و حرف های بیشتری برای گفتن داشتم .

در این شرایط وقتی متوجه شدم که در ناحیه ای که زندگی می کنم ، دو جلسه به زبان اسپانیایی برگزار می شود حسابی غافلگیر شدم . اگر چه که حضور در جلسات در همان ابتدا ، احساس تسکین و راحتی را به من داد اما من به سرعت متوجه شدم که حضور در جلسات به تنهایی کافی نیست .

اگر واقعا می خواستم که از به گودال بیرون بیایم و دوباره شروع به نفس کشیدن در هوای تازه بهبودی بنمایم ، باید همچون سایر اعضاء معتادان گمنام در سرتاسر جهان کارهایی را انجام می دادم و گرفتن راهنما، کارکرد قدم ها، و خدمت در حالی که اعتیاد فعالیت خود را انجام می دهد ، در سکوت رشد می کند و به تزریق زهر می پردازد، خداوند نیز ما را از حضور قدرتمند خویش از طریق برنامه و انجمن NA آگاه می سازد.

در ابتدا به نظر می رسید که چیزی تغییر نکرده است . اگر چه که مقداری پیشرفت کرده بودم ، اما همچنان احساس ترس و نامنی از اتفاق بدی که می توانست یک زمانی برایم رخ بدهد. با من بود و این مسئله باعث شده بود تا من به مردم و مکان ها و أشيا به عنوان چیز هایی عجیب غریب ، دور و متفاوت نگاه کنم. و سپس یک روز من به طور اتفاقی متوجه اهمیت معجزه شده و یک روز صبح که از خواب بیدار شدم متوجه شدم که از افکار مرگبار خود خلاف شده ام. یک نفوذ خاموش,معنای بهبودی,پاکی از مواد مخدر,بهبودی مستحکم,علاج اعتیاد

متوجه شدم که توده عصبی که در درون خود انباشته بودم ، از بین رفته است ، به خیابان رفته و دیدم که جهان دوباره به چشمم آشناست . امروز من می توانم با شرایط و مشکلات روبرو شده و بدون ترس آن را حل و فصل کنم ، می توانیم سرم را بالا بگیرم و به زندگی نگاه کرده و راه حل ها را پیدا کنم ، می توانم بدون ترس همیشگی ، با قطار مسافرت کنم و با پشت چراغ قرمز بایستم تا سبز شود .

من همینطور به مرور باور کردم که با زندگی کردن در این کشور، من و خانواده ام ، به یک فهم و احساس واقعی رسیده ایم ، این چیزی است که احتمالا من در طول یک فرایند بیشتر خواهم فهمید . این یک هدیه فوق العاده ………….. برنامه ما ، قلب من را پر از شادی ، سپاسگزای و امید می کند .

یک نفوذ خاموش,معنای بهبودی,پاکی از مواد مخدر,بهبودی مستحکم,علاج اعتیاد

 این تجربه به من آموخت که بدون مراقبت روزانه از شرایط روحانی ، بهبودی مستحکمی نخواهم داشت و همینطور به سختی ملال آوری به من یادآور شد که اعتياد علاج ناپذیر است و یک معتاد تنها ، در شرایط بدنی زندگی خواهد کرد ، باورنکردنی است که افراط بیش از حد می تواند به سرعت یک نفر را با سال ها پاکی مستحکم به سمت آن الگوهای قدیمی و بسیار درد آور هدایت کند ، حتی بدون مصرف مواد، در حقیقت بهبودی جاده ای است که یک طرف آن به مرگ و یک طرف آن به زندگی ختم می شود . یک نفوذ خاموش,معنای بهبودی,پاکی از مواد مخدر,بهبودی مستحکم,علاج اعتیاد

به این دلیل ساده و قدرتمند است که من امروز تراز می نویسم و قدم ها را با راهنمای جدیدم کار می کنم ، فردی که رابطه شگفت انگیزی با او دارم و کمکی بسیار گرانبها در این مقطع از بهبودی برای من است من همینطور در برگزاری آن در جلسه اسپانیایی زبان در ناحیه ، کمک های من دوباره خوشحال و سپاسگزارم و افتخار می کنم که عضوی از معتادان گمنام هستم ، هرچند که متوجه هستم که من کار زیادی در فرآیند تغییر و رشد شخشی دارم ، عشقی که از سمت انجمن به من رسید دوباره من را مملو و سرشار از نبرد کرده و دانش برنامه ما ، قلب من را پر از شادی ، قدردانی و امید کرد. چیزی که من برای ادامه بهبودیم نیاز دارم.

یک نفوذ خاموش,معنای بهبودی,پاکی از مواد مخدر,بهبودی مستحکم,علاج اعتیاد

منبع : مجله راه NA

 

Visits: 1113

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!