شانس دوم من

شانس دوم من,دلیل اصلی بیماری اعتیاد,بازگشت به سوی مواد,روح بیماری اعتیاد,معنای بهبودی

خب ، امروز تولد سیزدهمین سالِ من در انجمن معتادان گمنام است. امروزه من ترکیبی از احساسات عجیب و غریب در خود می بینم.

اینک دلیل اصلی بیماری اعتیاد من این است که من تصمیم گرفتم روند کار خود را بعد از 13 سال پاکی متوقف کنم و این بیماری از من می خواهد تا احساس شکست کنم ، اما روح من ارزش واقعی تجارب مرا درک می کند و می داند که بازگشت من به سوی مواد می تواند روی دیگران تأثیر بگذارد (در صورتی که تجربه هایم را به صورت مداوم و صادقانه در اختیار دیگران بگذارم).

بیماری اعتیاد من روی کسانی که مرا ترک کرده اند و اکنون اینجا نیستند (چه مرده و چه زنده) تمرکز دارد و به من می گوید که تو توانستی همه آنها و به خصوص خودت را شکست بدهی.

از آن طرف روح من متوجه می شود که چقدر این افکار متوهم و بی بُن و ریشه اند و به من می گوید که برای احترام به چیزها یا کسانی را که از دست داده ایم و یا به آنها آسیب رسانده ایم، در مو قعیت می مانیم و ادامه می دهیم تا به تحول برسیم.

بیماری اعتیاد من تنهایی نشسته ، با حس دشمنی و کینه توزی ،خود شیفته و بد گمان و متضاد با عشق ، همدلی و حسن نیت است. روح من در زندگی  شاد و آرام ، از خود گذشته و گشوده ، آسیب پذیر، دوست داشتنی ، دلسوز و هدایت شده برای خدمت به من، با خیال راحت آرام می گیرد.

شانس دوم من,دلیل اصلی بیماری اعتیاد,بازگشت به سوی مواد,روح بیماری اعتیاد,معنای بهبودی
بیماری من صدای تکان دهنده و گیج کننده ای در سرم است. روح من وجدان پاک قلبم است.

تلفیق این سرنخ ها ، در اتصال دادن شکاف بین این دو (روح و بیماری اعتیاد) به من کمک کرد  و این برای  من به معنای بهبودی است. این پل از صداقت ، مشارکت و همکاری ، در راستای پیشرفت در راه بهبودی ساخته شده است.

این احساسات و عواطف زمانی در من اوج می گیرد که : بیماری من و روح من دو موجود جداگانه نیستند ، و  همچنین هیچ یک از آنها جدا از من نیستند. آنها قطعات مساوی از من هستند و هر کدام از آنها نیاز به توجه دارند تا به طور مناسب در جسم من اسکان داده شوند.

اگر من بیماری اعتیاد خودم را نپذیرم، باعث می شود آن رشد کند و بدتر شود. از آن طرف اگر من روح خودم را مورد پذیرش قرار ندهم، نقش آن در زنگی من کم و کمتر می شود.

پذیرش( پذیرش خودِ واقعی) در زندگی نیاز است و این بزرگترین و عالی ترین نعمتی است که تاکنون در زنگی ام دریافت کرده ام. امروز من عمیقاً سپاسگذارم بخاطر این هدیه ای که خدا به من داد ؛ بسیار، بسیار احساس خوشبختی می کنم برای داشتن شانس دوباره در راهی جدید به سوی زندگی… ممنون NA.

شانس دوم من,دلیل اصلی بیماری اعتیاد,بازگشت به سوی مواد,روح بیماری اعتیاد,معنای بهبودی

منبع : مجله راه NA

 

 

Visits: 9

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!