وقتی او بخواهد,ترک های ناموفق,در مقابل اعتیاد,غرور معتاد,تلنگر بهبودی

وقتی که او بخواهد

وقتی او بخواهد,ترک های ناموفق,در مقابل اعتیاد,غرور معتاد,تلنگر بهبودی

مدت ۲۵ روز بود که برادرم با انجمن آشنا شده بود و پاک بود. او صحبت از جایی به نام ” معتادان گمنام” می کرد که با وجود حرف های زیبا و تازه ای که برایم می گفت فکر معتادگونه من اجازه نمی داد، قبول کنم که او جایی متفاوت را پیدا کرده است.

صحبت های مفید و قشنگی می کرد ولی من آنها را به مسخره می گرفتم. چون ترک های ناموفق زیادی را پشت سرگذاشته بودم و با وجود تلاش بسیار، هیچ گاه در مقابل اعتيادم نتوانستم بیشتر از یک ماه مقاومت کنم. داستان از آن جا آغاز شد که فرزندم در شهرستان درگز مریض شده بود و سخت ناخوش احوال بود ناچارا تصمیم گرفتم او را برای معالجه به مشهد ببرم. از متخصص اطفالی که بسیار هم معروف بود به سختی وقت گرفتم و فرزندم را جهت درمان نزد ایشان بردم. آقای دکتر هم پس از معاینه نسخه ای داد و دستورات لازم را صادر کرد. فردای آن روز با اصرار برادرم به یکی از جلسات مشهد رفتیم. وقتی به در جلسه رسیدیم غرورم اجازه نداد که از ماشین پیاده شوم. با تمسخر به برادرم گفتم: تو برو در جلسه شرکت کن بعد بيا برای من تعریف کن چه خبر بوده! او رفت و بعد از گذشت مدتی از غیاب او کنجکاوی بر من غلبه کرد و خواستم ببینم واقعا آن جا چه خبر است و چه حلوایی خیر می کنند که این طور کام برادرم را شیرین کرده است؟!

کشف دنیای نو وقتی او بخواهد,ترک های ناموفق,در مقابل اعتیاد,غرور معتاد,تلنگر بهبودی

 وقتی که نزدیک محل برگزاری جلسه شدم اعضای آن برای صرف چای به محوطه مسجد آمده بودند و در آن جا صحنه ای دیدم که در وهله اول باور نکردم. آری… پزشکی که برای معالجه فرزندم به ایشان مراجعه کرده بودم آن جا بود و با انرژی فراوان و رویی گشاده با بچه ها  خوش و بش می کرد. اولین تلنگر خیلی سریع آنجا به من خورد. پیش خود فکر کردم که چطور یک پزشك که همه جور آشنایی با انواع و اقسام داروها دارد و خیلی راحت به کمک این داروها می تواند ترک کند برای رهایی از اعتیادش رو به انجمن معتادان گمنام آورده است؟ آن گاه مگر من کی هستم که همیشه به دنبال تفاوت ها می گردم؟ من می پنداشتم که فقط تیپ خاصی که از همه جا بریده اند باید به جلسات بروند که همین احساس تفاوت و برتری نسبت به دیگران مانع از شرکت من در جلسات NA می شد.

این شد که از فردای آن روز به جلسات شهرستان خودم رفتم و با اعلام ۲۴ ساعت پاکی، دریچه هایی از موهبت های خداوند را به روی خود گشودم و الان نزديك به ۱۰ ماه است که پاکم، خدا را شکر.

مجله پیام بهبودی تابستان 1385

وقتی او بخواهد,ترک های ناموفق,در مقابل اعتیاد,غرور معتاد,تلنگر بهبودی

Visits: 14

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!