ما در انجمن به یکدیگر می پیوندیم

ما در انجمن به یکدیگر می پیوندیم, در آغوش NA, آغاز پاکی, معتادان در جامعه, انقلاب در بهبودی,

در ابتدا که NA آغاز به کار کرد، این ایده ساده که معتادان می توانند در جامعه بهبود یابند، و نیاز نیست که برای مدتی طولانی ایشان را از جامعه دور نگه داشت، افراطی به نظر می‌رسید. امروزه برای اکثر ما صمیمیت و عشقی‌ که نسبت به اعضا دیگر تجربه می کنیم بر اثر انقلابی است که بهبودی ما به وجود آورده است. ما در انجمن به یکدیگر می پیوندیم با ماندن در انجمن، نسبت به یکدیگر اعتماد و عاطفه عمیقی پیدا می کنیم که بر تمام آسیب‌ها و کلنجار هایی که در گذشته داشته‌ایم غلبه می کند. نکات مشترکی که ما را به هم متصل می سازد، ریشه ای است که رشد ما را نیز تغذیه می کند.

زمانیکه در آغوش NA برای اولین بار تسلیم می شویم، پیوند خاصی بین معتاد در حال عذاب و انجمن حاصل می شود. از همان ابتدا در می یابیم که NA طناب نجات و شاهرگی حیاتی برای ماست.

ما ممکن است به راحتی فراموش کنیم که چقدر به یکدیگر شبیه هستیم، به همین دلیل اتحاد برای بهبودی ما حیاتی است. حتی پس از اینکه مدتی در انجمن بودیم می بینیم که هنوز تفاوت‌های مان به جای اینکه به ما آزادی لازم جهت تبدیل شدن به خود واقعی را بدهد، باعث دوری ما از یکدیگر می شود. این که ما دست یاری به سوی تازه واردی که نمی شناسیم دراز می کنیم به جای خود، اما وقتی یکدیگر را سالیان است که می شناسیم و هنوز برای همدیگر اهمیت قائل نمی شویم؛ حتماً لازم است تا کوشش بیشتری کنیم و این تفرقه را از بین ببریم. در می یابیم شخصیتی که برای ما جاذبه ندارد، ممکن است بتواند به کسی پیام برساند که ما خود قادر به ایجاد ارتباط با آن نیستیم.

 اهمیت قائل شدن برای یکدیگر علیرغم احساسات شخصی مان، پاداشهای شگفت‌انگیزی در بر دارد.

ما معتادان گمنام را به این دلیل انجمن می خوانیم که: جامعه ای متشکل از افراد برابر است. ما بر اساس نیاز به گرد هم آمده ایم، اما وقتی به حضور در انجمن ادامه می‌دهیم با آن پیوند مشترک پیدا می کنیم. ما حق انتخاب داریم، نه تنها در مورد این که عضو انجمن هستیم یا خیر، بلکه در مورد اینکه عضویت چه مفهومی برای مان دارد و ما چگونه آن را تجربه می کنیم و به نمایش می گذاریم. هر قدر رابطه ما با دیگران بیشتر شود ما از انزوای ذلت بار دور و به روابط عمیق نزدیک می شویم. روابط باعث تغییر ما می شوند.

دوستی های ما بزرگداشت و تجلیلی بر زنده ماندن ما است. بیماری ما مشترک و هدف اصلی مان، مارا به گونه‌ای بی‌نظیر به یکدیگر مربوط ساخته است.

از همان اولین لحظه ورود به جلسات NA، ما ایجاد رابطه را تجربه می کنیم. خوش آمدی که به ما به عنوان تازه وارد گفته می شود، برای همیشه به یاد ما می ماند. این واقعیت که افرادی به ما خوش آمد گفتند با ما همنشینی کردند و حتی ما را در آغوش کشیدند، بدون اینکه در عوض چیزی از ما بخواهند خیلی شگفت انگیز تر بود تا پیامی که به طور شفاهی شنیدیم. به رسمیت شناختن، ایمان و اعتقاد به یکدیگر که آن را هم دلی می نامیم، دقیقاً چیزی ست که به آن نیاز داریم، و این هم دلی در جلسات مابین غریبه های واقعی رد و بدل می شود. این اتفاق کمتر از معجزه نیست. با گذشت زمان متوجه می شویم که دارای شبکه امنی از دوستان هستیم که می توانیم به آن اعتماد کنیم و به افرادی که برای ما اهمیت قائل هستند، اتکاء کنیم تا در شرایط مختلف به ما کمک کنند.

پاک زیستن

ما در انجمن به یکدیگر می پیوندیم, در آغوش NA, آغاز پاکی, معتادان در جامعه, انقلاب در بهبودی,

وبسایت رسمی انجمن معتادان گمنام ایران: https://na-iran.org

نرم افزار آدرس جلسات: https://meeting.na-iran.org

تالار گفتگوی معتادان گمنام: https://forum.na-iran.org

آموزش ثبت نام در تالار گفتگو: https://na-iran.org/?p=354704

دفترچه تلفن خطوط نواحی: https://phone.na-iran.org

اپلیکیشن آدرس جلسات: https://na-iran.org/?p=354277

ما در انجمن به یکدیگر می پیوندیم, در آغوش NA, آغاز پاکی, معتادان در جامعه, انقلاب در بهبودی,

ما در انجمن به یکدیگر می پیوندیم, در آغوش NA, آغاز پاکی, معتادان در جامعه, انقلاب در بهبودی,

Visits: 46

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!