رفاقت درمعتادان گمنام,اجبار به مصرف,ورود به معتادان گمنام

رفاقت درمعتادان گمنام,اجبار به مصرف,ورود به معتادان گمنام


 

 

رفاقت درمعتادان گمنام,اجبار به مصرف,ورود به معتادان گمنام

رفاقت درمعتادان گمنام,ورود به معتادان گمنام

به یاد دارم که اعتیاد فعال من باعث شد به مرور در تنهایی بزرگی اسیر شوم . در اوایل مصرف اعتیادم را از اطرافیانم  پنهان می کردم ، به مرور از شرکت در مراسم ها فاصله گرفتم دیرتر به خانه بر می گشتم .

خیلی سریع سراشیبی انزوا و تنهایی را با سرعت سپری می کردم ، در این فاصله رفاقت هایم هم محدود و حتی نوع آن هم متفاوت شده  بود.

به خاطر اجبار به مصرف با افرادی که شبیه خودم بودند یا من می توانستم به شکل های مختلف از آنها سوء استفاده کنم ،  تماس داشتم، امروز اتفاق خیلی قشنگی برایم افتاد . مواجه شدن با فردی که اولین رفاقت در معتادان گمنام را با او تجربه نمودم به یاد دارم که چگونه آنها مرا به گرمی در آغوش میگرفتند .

به جایی رسیده بودم که دیگر دوستی نداشتم ، اما به محض ورود به معتادان گمنام خیلی سریع رفقای زیاد پیدا کردم ، باید بودید و می دیدید که چگونه با صرف وقت و انرژی به حرف هایم گوش می دادند .

روزهایی که آنها با من تماس می گرفتند و مرا به یک جلسه می رساندند ، اینجا در NA همگی پذیرفته می شوند و اگر حتی دچار اشتباهی شوند اخراج نمی شوند.

قشنگ ترین تجربه من از رفاقت اینجا این بود که دیگران من را همانطور که بودم پذیرفتند و به خاطر آنچه که هستم دوستم دارند نه آنچه که می خواهند .

همدلی و عشق و اهمیت قائل شدن را می گویم که هر کدام از دوستان با شکل های مختلف ان را تمرین می کنند، به نظر می رسد که در رفاقت های که اینجا برایم شکل گرفته است چیزی مشترک وجود دارد.

اما من چگونه رفاقت را تمرین کردم ؟

رفاقت درمعتادان گمنام,اجبار به مصرف,ورود به معتادان گمنام

کنار آمدن با بعضی از اعضا خیلی خیلی سخت بود اما به مرور متوجه شدم ما متعلق به یکدیگریم، ما عاشق هم هستیم .

تا دیروز در جشن یا عزاداری و یا شرکت در مراسمات مختلف انها شرکت میکردم و با هم در حال تشکیل یک تاریخ مشترک بودیم .

 

اما سوالی بزرگ امروز ذهن مرا درگیر خود کرده است ؟

 

امروز در شرایط بسته بودن درب جلسات نقش و مسئولیت من درقبال رفاقت هایم چیست ؟

ما یکدیگر را بهتر از هر کسی می شناسیم .

ما نظاره گر رشد و گذاران عمر یکدیگر بوده ایم و در خطوط چهره یکدیگر می توانیم خوشی ها و مشکلاتی که با هم پشت سر گذاشته ایم را بخوانیم.

ما یک تاریخ مشترک هستیم .

اما اکنون که از یکدیگر دور هستیم به خاطر اینکه احساس تنهایی نکنیم چه می کنیم ؟

در این فرآیند ما با خود ،اعضا انجمن و نیروی برترمان رابطه برقرار می کنیم و با ابراز عشق به طرق مختلف به تداوم رفاقت هایمان وفادار می مانیم‌.

رفاقت درمعتادان گمنام,اجبار به مصرف,ورود به معتادان گمنام

منبع : کمیته کارگاههای آموزشی شورای منطقه ایران

 

Visits: 2168

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!