خدمت بهترین انگیزه برای پاک ماندن است

خدمت بهترین انگیزه برای پاک ماندن است,عجز معتاد بودن,معتاد ورشکسته,بازگشت از اعتیاد فعال,آغاز خدمت در NA

حدود 5 سال بود که با برنامه معتادان گمنام آشنا بودم ، از زمانی که به عجز معتاد بودن خود پی برده بودم و دیگر راهی به جزع قطع مصرف نداشتم ، پیام NA را از یکی از بستگانم دریافت کردم و توسط او به جلسات NA در شهر دیترویت از ایالت میشیگان متصل شدم ، چه زود گذشت این 10 سال از زندگی ام .

حدود 10 سال قبل وقتی به NA آمدم و در جلسات حضور پیدا کردم ، انگیزه ای برای ادامه مسیر بهبودی نداشتم ، یک معتاد ورشکسته و بی خانمان ؛ انگیزه ام قطع مصرف ، برای مدت زمان اندکی بود تا بتوانم دوباره کمی به اوضاع بی سر و سامان زندگی ام ، سامان بدهم .

حدود 5 سال اول با وجود داشتن راهنما و کارکردن قدم ، 23 بار لغزش کردم و بیشتر از دو یا سه ماه نمی توانستم پاک بمانم ، دیگر برای اعضای گروه بهبودی ما ، لغزش های من عادی شده بود ، اما همیشه در هنگام بازگشت از اعتیاد فعال ، مورد تشویق گروه قرار می گرفتم و اعضا از بازگشت مجدد من خوشحال می شدند.

یکی از اعضای خدمتگزار گروه بعد از بازگشت من از آخرین بار لغزشم ، بعد از جلسه مرا برای خوردن یک فنجان قهوه دعوت کرد ، من هم چون از 5 سال قبل با او آشنا بودم و هر بار که من لغزش می کردم و برمی گشتم ، می دیدم که او یکی از خدمتگزاران گروه هست ، نسبت به او همیشه احترام خاصی قائل می شدم و دعوت او را پذیرفتم.

او در آن زمان 8 سال پاکی از مواد مخدر داشت ، وقتی با هم به کافی شاپ رفتیم ، او به من یک پیشنهاد داد که باعث شد در معتادان گمنام ماندگار شوم و اکنون که این نامه را می خوانید مدت 5 سال و یک ماه و سه روز از پاکی مداوم من می گذرد .

او بمن گفت : خدمت بهترین انگیزه برای پاک ماندن است ، با شنیدن این جمله چند دقیقه به فکر فرو رفتم ، پیش خودم گفتم ؛ او درست می گوید ، اگر من هم مانند او خدمت می کردم ، شاید اصلا لغزش نمی کردم و مانند او این همه سال پاکی داشتم .

از آنجایی که از لغزش های مکرر خود خسته شده بودم  و با خدمات آشنایی نداشتم به او گفتم از کجا باید خدمت کردن را شروع کنم ؟ آیا به من کمک می کنید؟ آیا می توانم شما را بعنوان راهنما انتخاب کنم؟ خدمت بهترین انگیزه برای پاک ماندن است,عجز معتاد بودن,معتاد ورشکسته,بازگشت از اعتیاد فعال,آغاز خدمت در NA

سپس او مرا بعنوان رهجوی خود پذیرفت و گفت می توانی از فردا خدمت خودت را شروع کنی ! گفتم از کجا ؟ گفت فردا نیم ساعت قبل از شروع جلسه ، داخل گروه باش تا خدمت خودت را آغاز کنی .

فردای آن روز من از 45 دقیقه قبل از شروع جلسه آنجا بودم ، او بهمراه منشی جلسه آمد و بمن گفت اگر می خواهی خدمت کنی داخل جلسه را نظافت کرده و به منشی گروه برای چیدمان صندلی ها کمک کن .

او خودش هم بهمراه ما کمک می کرد ، با اشتیاق فراوان شروع به وظایفی که به من محول شده بود کردم ، داخل جلسه را نظافت کردم ، به منشی در چیدمان صندلی ها کمک کردم و سپس اعضای گروه آمدند و جلسه برگزار شد.

چقدر حس خوبی پیدا کرده بودم ، انگار در آسمان پرواز می کردم ، وقتی اعضای گروه وارد جلسه شدند و از ما تشکر کردند ، انگار به من دنیا را داده بودند ، پیش خودم گفتم ؛ من هم بلاخره یک جا مفید واقع شدم !

خدمت بهترین انگیزه برای پاک ماندن است,عجز معتاد بودن,معتاد ورشکسته,بازگشت از اعتیاد فعال,آغاز خدمت در NA

از آنروز خدمت من در NA آغاز شد ، چون مدت پاکی من کم بود ، در اوایل بهبودی به خدمتگزاران گروه کمک می کردم و بیشتر مواقع هم بعنوان خوش آمد گو در گروه خدمت داشتم .

بعد از گذشت مدتی در کمال نابآوری دیدم مدت 6 ماه است که پاک هستم و در آن مقطع از پاکی ، خدمت منشی گروه به من محول شد .

بعد از 2 دوره خدمت بعنوان منشی گروه ، جشن 1 سال پاکی خود را در گروه گرفتم ، عجب جلسه ای بود ، احساس عجیبی داشتم ، آنشب از شدت خوشحالی ، اشک شوق از دیده گانم سرازیر شد.

آنشب از راهنما و دوستان بهبودی ام تشکر کردم ، که با دادن فرصت خدمت به من باعث شدند تا یک سال پاک بوده و در کنارشان باشم .

بعد از اتمام خدمت منشی در گروه ، هر جا که خدمتگزار مورد نیاز بود ، کاندید می شدم و خدمت های مختلف در گروه را یکی بعد از دیگری تجربه کردم ، در سال چهارم پاکی بعنوان رابط گروه به ناحیه خدماتی مان انتخاب شدم و با ساختار خدماتی NA بیشتر آشنا شدم  و اکنون که توانسته ام به کمک معتادان گمنام و با خدمت در آن 5 سال و یک ماه و سه روز پاک بمانم ،متوجه شدم ،  NA مانند یک اقیانوس بیکران است و هر چه بیشتر خدمت می کنیم ، مانند یک شناگر هستیم در این اقیانوس بی کران در حال شنا کردن و این مسیر خدماتی بی پایان است ، یک عضو می تواند انواع خدمات در معتادان گمنام را در صورت تمایل و تلاش تجربه نماید و از دید من خدمت بهترین انگیزه برای پاک ماندن است .

پیام رسانی NA به معتادانی که هنوز در عذاب هستند ، از طریق کلیه سطوح خدماتی NA در سطح جهان در حال انجام است ، کلیه ساختارهای خدماتی بصورت منسجم در تلاش برای رساندن پیام NA هستند ، خداوند متعال را سپاسگزار هستم که مرا با دنیای عشق بدون مرز و عشق کمک یک معتاد به معتاد دیگر پیوند داد.

 

نویسنده : (William) دیترویت

خدمت بهترین انگیزه برای پاک ماندن است,عجز معتاد بودن,معتاد ورشکسته,بازگشت از اعتیاد فعال,آغاز خدمت در NA

منبع : صدای بهبودی معتادان گمنام

 

Visits: 235

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!