پس دادن و گرفتن,موهبت انجمن NA,نعمت های بهبودی

پس دادن و گرفتن,موهبت انجمن NA,نعمت های بهبودی


پس دادن و گرفتن,موهبت انجمن NA,نعمت های بهبودی

پس دادن و گرفتن,موهبت انجمن NA,نعمت های بهبودی

با مفهوم “پس دادن ” در ارتباط با خدمتگزاری در معتادان گمنام یک مشکل اساسی وجود دارد اجازه بدهید توضیح بدهم ، هفده ساله بودم که برای نخستین بار مصرف کرده و برای روبرو شدن با زندگی ۴۰ سال دیگر هم مصرف کردم.

اعتیادم را بطور منطقی با موفقیت پنهان کردم، و تا این چند سال آخر در مقابل دنیا مثل یک فرد توانا، شاد، اجتماعی و موفق ظاهر شده آن به طولانی ترین تئاتر در روی سن در برادوی بود . علیرغم تمام تلاشم برای سرپا نگه داشتن این تئاتر متاسفانه ، تئاتر بسته شد و نتیجتا من هم از هم پاشیدم. ناخوش، منزوی، حالت خودکشی و کاملا شکست خورده.

در سن ۵۸ سالگی دقیقا یک سال پیش تا این لحظه به نخستین جلسه ام در NA رفتم. پس دادن و گرفتن,موهبت انجمن NA,نعمت های بهبودی

یک سال گذشته برایم مجموعه ای از تسکین، کشف ، درون نگری گسترده، الهام و تغییر بود . صادقانه اکنون در ستاره قلبی خودم هستم و با کمک راهنما، شبکه حمایتی دوستانه درمان فردی، مراقبه معنای تازه ای از روحانیت و حجم زیادی از کارکرد قدم، از بن بست ناامیدی بیرون آمده بالندگی را آغاز کرده ام، و از آخر خط به درکی از معنویت و وصل شدن، رسیدم زندگی همیشه دشوار خواهد بود، اما با کمک NA به حلقه گمشده ای که امید و صلح را به ارمغان می آورند دست یافتم، من تنها نیستم.

البته با موانعی مانند چالش های تغییر، نا امیدی ها از دست دادن ها، و اندوه روبرو خواهم بوده اما من تنها نیستم ، و هرگز نیازی نیست تا دوباره در تنهائی زجر بکشم، و هرگز نیازی نیست تا دوباره مصرف کنم، و بالاخره می توانم لحظاتی از خرسندی واقعی و شادی ناب، موهبت انجمن NA  ، معجزه عطوفت با خود، و این همه حق شناسی را تجربه می کنم .

حق شناسی، من را به خدمت آورد، اکنون پرداخت می کنم چون به رایگان بسیار به من داده شد. با چند فیلم کوتاه آغاز کردم به یک گروه بعنوان گروه خانگی پیوستم و چند جلسه را گردانندگی کردم، احساس شگفت انگیزی داشتم، احساس کردم بخشی از جمع هستم ، مورد اعتماد و احترام هستم برای من، این هدیه ای بسیار خوشایند بود، پس فهمیدم بیش از آنچه که داده ام در NA بدست آورده ام سپس تلاشم برای ” پس دادن ”  را دو برابر کردم و پست خدماتی منشی گروه را پذیرفتم، زودتر به جلسات می رفتم و در آماده کردن اتاق و قهوه کمک می کردم کیک فنجانی سی پختم.

هنگامی که هوا سرد بود جای می دادم، وقتی که هوا گرم بود یخ توزیع می گردم . هر وقت در خدمت بودم بخاطر این که می خواستم کمکی باشم احساس خوشنودی می کردم و از همه مهم تر از من قدر دانی می شود. یعنی هنگامی که فکر می کردم پس می دهم. پس دادن و گرفتن,موهبت انجمن NA,نعمت های بهبودی

در حقیقت داشتم بیشتر می گرفتم بنابراین برای ایجاد یک جلسه تازه گام برداشتم. فکر کردم این روشی است برای ارائه خدمت واقعی به تازه واردان و سایرین که از منافع جلسه ای تازه بهره مند شوند. در نتیجه صمیمیت بیشتر ،سپاس بیشتر و حس بیشتری از تعهد به بهبودی خودم را پیدا کردم. پس دادن و گرفتن,موهبت انجمن NA,نعمت های بهبودی

آیا مطلبم را دنبال می کنید؟ بله، این یعنی در حالی که نیت من پس دادن به گروه بود، در واقع صندوقی مملو از گنج به خودم برگردانده می شد در حقیقت، هر چه بیشتر کوشش کردم تا پس بدهم، بیشتر دریافت کردم، هرچه خواسته من برای پس دادن بیشتر می شد، هدیه های بیشتری برای من به ارمغان می آمد، در نتیجه با خدمت بیشتر به ثروتی بی پایان دست می یابیم.

اکنون منظور من از اشکال اساسی که در آغاز به آن اشاره کرده را می بینید، انگیزه رسیدن به روش های بیشتر برای پس دادن ، پاداش از خود گذشتگی است هرگز به آن نمی رسم. ممکن نیست که هیچ وقت بتوانم پس بدهید چون هر قدر هم برای حمایت از دیگران کوشش کنم باز این من هم که منفعت می برم.

اما احساس حق شناسی که برای راحت بودنم، در میان جمع بودند درک شدم، و الهام گرفتن از سایر معتادان، دارم. برای تمام عمر من را به ادامه تلاشم وا می دارد .

ما زمانی پاداش ها و نعمت های بهبودی را دریافت می کنیم که از روی سپاسگزاری به خاطر چیزهایی که به ما داده شده و به امید اتفاقات آینده شروع به ادای دین و بخشش کنیم .

خدمت عاشقانه به معنای زندگی روحانی است. اول می گیریم بعد از پس می دهیم و سپس به مشارکت می گذاریم .

پاک زیستن، سفر ادامه دارد

فصل سوم، یک مسیر روحانی

پس دادن و گرفتن,موهبت انجمن NA,نعمت های بهبودی

منبع : مجله راه NA

 

 

Visits: 21

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!