هدف اصلی NA,افریقای جنوبی,اجتماع NA,پروژه های NA,معتادان جامعه

هدف اصلی NA,افریقای جنوبی,اجتماع NA,پروژه های NA,معتادان جامعه


هدف اصلی NA در افریقای جنوبی

هدف اصلی NA,افریقای جنوبی,اجتماع NA,پروژه های NA,معتادان جامعه

” برای انجام کارها در انجمن معتادان گمنام ، روش های بسیاری وجود دارند از ان جاییکه همه ما ، شخصیت های منحصر به فرد خودمان را داریم ، گروه های ما نیز هویت ،روش کار و مهارت خاص خود را برای رساندن پیام NA دارند . این روش ،  همان است که باید باشد .در NA ، ما اتحاد را تائید می کنیم نه هم شکلی را. “
                                                                                                                                                                                                                                           

 کتابچه گروه صفحه ۱

 

این ستون برای شما و توسط شما نوشته شده است. از شما دعوت می کنم هر چالشی  که گروه تان با آن مواجه است را به مشارکت بگذارید و این که گروه شما ، چگونه به نتیجه رسید یا شیوه خاص گروه تان چه بود که شما دوباره به جلسه بازگشتید.

 

هدف اصلی NA در افریقای جنوبی

هدف اصلی NA,افریقای جنوبی,اجتماع NA,پروژه های NA,معتادان جامعه

مدتی است که به تاریخچه NA ، به خصوص تاریخچه محلی آفریقای جنوبی خودمان ، علاقه مند شده ام . در حال حاضر ، این تاریخچه کمی مبهم شده است و نظرات مختلفی در مورد آن وجود دارد . بعضی از ما ، معتقدیم که بهترین راه مستند کردن این تاریخچه ، ثبت خاطرات اعضای قدیمی تر از روز های اول است ولی تا آن زمان، “تاريخچه” فقط طبق نظر تک تک اعضاء ، مثل من ، تعریف می شود .

ما چیزی شبیه یک گروه NA دور افتاده در قسمت جنوبی آفریقا هستیم ولی اخیرا به سمت جریان اصلی، حرکت کرده و مشتاقیم که تبدیل به بخشی از NA کل، شویم. اجتماع NA ما هنوز کوچک و جوان است ولی در حال حاضر، هسته قوی و رو به رشدی از خدمتگزاران قابل اعتماد، دارد. دیدار اعضاء خدمات جهانی NA که سال گذشته صورت گرفت، باعث سازماندهی بیشتری شد.

ما امیدواریم که تعهدمان به رشد انجمن در اینجا، افزایش یابد به خصوص در مناطق محرومی که مشکل اصلی شان، عدم وجودNA است. تکمیل نهایی اولین مرحله پروژه نشریات به زبان زولو، گامی اساسی و درست بود که برداشته شد. این پروژه با دو زبان تیسوانا و سوتو، دو زبان از نه زبان بومی آفریقای جنوبی، نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

NA پانزده سال پیش در اینجا، در شهرهای ژوهانسبورگ و کیپ تاون، راه اندازی شد. دوربان ها ممکن است ادعا کنند که در همان زمان، NA در شهر آنها نیز، شروع به کار کرد و شاید درست بگویند. در آن زمان، جمع شدن بیش از دو معتاد به دور هم، غير قانونی بود. جلسات دردفاتر یک آژانس دولتی برگزار می شد و طبق قانون، در اتاقی که جلسه در آن برگزار می شد، باید باز می ماند. امروز، همه چیز تغییر کرده است و اگرچه رشد، به کندی صورت گرفته ولی تداوم دارد. هدف اصلی NA,افریقای جنوبی,اجتماع NA,پروژه های NA,معتادان جامعه

این حقیقت که ما دوازده همایش ملی NA داشته ایم، بیانگر همکاری بین سه ناحیه است. در حال حاضر، ما سه کمیته خدماتی ناحیه ای متمرکز در ژوهانسبورگ، کیپ تاون و دوربان، داريم هر هفته، بیش از نود جلسه بهبودی داریم که نود درصد آن ها در این سه مرکز، برگزار می شوند در خیلی از شهرهای آفریقای جنوبی، اصلا به طور کلی NA وجود ندارد.

در حال حاضر ما به طور رسمی در حال ایجاد یک منطقه هستیم و در مورد نتیجه آن، چه در سطح محلی و چه در کشورهای همسایه، بسیار هیجان زده ایم.

دوازده جلسه در زیمباوه،  سوازیلند و نامبيا، در سایت الکترونیکی ما فهرست شده اند. در ژوهانسبورگ، ما یک جلسه ویژه در سوتو داریم که واقعا نقطه اوج رشد خود را شروع کرده است و به طور مرتب پذیرای 30 معتاد  است.

در نواحی اطراف، هر هفته، پنج جلسه وجود دارد. هر سه ناحيه  در زندانها فعال هستند و ما در حال توسعه یک رابطه رسمی تر و مداوم با مقامات هستيم.جلسات زندانها و بیمارستانها  ، در بسیاری از مراکز بازپروری، برگزار می گردد. (مراکز بازپروری در حال حاضر یک حرفه توسعه یافته به حساب می آیند.)

من می توانم به توضیحات ام ادامه دهم ولی به هر حال آنچه که بیان شد، نگاهی گذرا به آفریقای جنوبی از دید یک معتاد اهل ژوهانسبورگ بود. ما به سایت الکترونیکی مان  خیلی افتخار می کنیم و آن را ابتکاری ملی می دانیم که به آرامی و به طور بنیانی، طوری رشد کرد که فقط – پروژه های NA  می توانند به این طریق رشد کنند. پیشنهاد می کنیم نگاهی به سایت ما به www.na.org.za انداخته، به آن وصل شده و سلامی بکنید.

 

هدف اصلی NA در افریقای جنوبی

هدف اصلی NA,افریقای جنوبی,اجتماع NA,پروژه های NA,معتادان جامعه

من دیروز ، در جلسه شنبه صبح سوتو ، شرکت کردم . امشب در حالی که داشتم برای راهنمایم ، می نوشتم ، از این که در حال حاضر ، این جلسه ، خبر بسیار مهمی از آفریقای جنوبی است ، تکان خوردم. آدم های بیشتری در خارج از کشور ما ، در مورد سوتو ، شنیده اند تا شهر های اصلی خودمان ولی NA در سوتو و سایر اجتماعات دور افتاده ، جدید است.

به طور کلی ،NA در این جا در دسترس مناطقی که دارای امکانات هستند ، قرار دارد و نیازی به یک دانشمند متخصص نیست تا کشف کند که اهالی این نواحی دور افتاده و محروم ، تا چه حد به NA نیاز دارند .

به میمنت این برنامه ، دیروز ، من شش سال و نه ماه ، پاکی داشتم و این مسئله وقتی مرا تکان داد که گرداننده ، با افتخار برای نه ماه پاکی ، دست خود را بلند کرد و من فروتنانه ، مملو از سپاسگزاری شدم . پاکی سایر اعضایی که آن جا بودند ، به نزدیکی نه ماه هم نمی رسید.

من هرگز آن قدر از موهبت سن پاکی خودم ، آگاه نبوده ام که در این جلسه ، آگا شدم . از سن کم بسیاری از معتادان حاضر در آن جلسه نیز تکان خوردم ، چند تن از تازه واردان بیشتر از ده سال نداشتند.

سی و یک نفر در جلسه شرکت کرده بودند و برای اولین بار ، چیپ های مربوط به سن پاکی ، توزیع شد . کمیته خدماتی ناحیه ای ژوهانسبورگ ، ماه پیش بودجه ای را برای خدمات و حمایت ، اختصاص داد و چیپ ها و نشریات اصلی جلسه را تامین کرد.

سنت هفتم جلسه ، در سال گذشته ۳۰ دلار جمع آوری کرده است و آن ها متعهد شده اند که نیمی از آن را صرف اجاره مکان جلسه کنند.

این روح درخشان خود اتکایی است. قسمت اعظم موفقیت جلسه شنبه ها ، بسته به معتادی بوده است که خود را متعهد می داند تا هفته ای یک بار بدون هیچ تظاهری ، در جلسه شرکت کرده دعای آرامش و فقط برای امروز را نوشته ، بر روی دیوار ها بچسباند و پیام را به تعداد کمی از خیل عظیم معتادان جامعه که هنوز در عذابند ، برساند.

خبر عالی این است که دو نفر از اعضای این جلسه که واقعا می خواهند روی بهبودی شان کار کنند ، یک جلسه مطالعه قدم در اواسط هفته و در همان مکان راه انداخته اند. به هر حال ، هنوز در شهری که جمعیتی دو برابر ژوهانسبورگ دارد، تنها دو جلسه برگزار می شود ولی این تنها یک شروع است. هدف اصلی NA,افریقای جنوبی,اجتماع NA,پروژه های NA,معتادان جامعه

 

منبع : مجله NAWay

 

Visits: 27

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!