اولین جلسه NA,کالیفرنیای جنوبی,چتر NA,جلسه برای معتادها

اولین جلسه NA,کالیفرنیای جنوبی,چتر NA,جلسه برای معتادها


اولین جلسه NA در کالیفرنیای جنوبی

اولین جلسه NA,کالیفرنیای جنوبی,چتر NA,جلسه برای معتادها

در ۱۹۸۶، جک در مصاحبه ای با هیئت امنای خدمات جهانی NA چنین گفت: «و این طوری شد که، تقریبا در اواسط ۱۹۵۳ (۱۳۳۲ هجری شمسی)، پس از کمی مقدمه چینی، من جلسه ای را برای معتادها راه اندازی کردم، بدون اینکه هیچ چیزی در این مورد بدانم.

او (فرمانده همیلتون، سرپرست دایره مواد مخدر) دو نفر معتاد را به اجبار فرستاده بود که در جلسه شرکت کنند. دو دختر دیگر و مردی به اسم سای ام هم به آن جلسه اول آمدند. ما جلسه را مثل NA شروع کردیم، و بحثها هم سرهمان چیزهایی بود که در همه گروه های تازه تاسیس هست، چه میدانم، مثلا این که اصلا داستان چی هست، قرار است این جا چی گیر آدم بیاید، من چه کار باید بکنم، پولش چه قدر می شود، و از این حرفها. و تا آن جا که یادم هست، چیزهایی که درباره اش صحبت کردیم فقط این واقعیت بود که قضیه پول قرار نیست در کار باشد. و این که هیچ اجبار و باید حتما فلان کار را بکنی در میان نیست و این جا فرقی با NA ندارد، و این که، احتمالا، با به کار گرفتن دوازده قدم و عوض کردن کلمه «الکلی» با معتاد، بعید نیست همان اصول جواب بدهد. »

سای در جلسه بعد هم شرکت کرد، و بعد به دلایلی به این نتیجه رسید که قضیه چندان باب طبعش نیست. این شد که او از هفته سوم دیگر به جلسه نرفت، اما جیمی کی چرا. جک می گوید:

من از خیلی وقت پیش ها در الکلی های گمنام با جیمی آشنا شده بودم، و خیلی با هم دوست بودیم. و من چون می دانستم جیمی معتاد است درباره این قضیه با او صحبت کرده بودم، و هیچ به فکرم نرسیده بود ازش خواهش کنم بیاید و کمک مان کند. ولی خودش سرو کله اش پیدا شد، و من هشت هفته پای این ماجرا ایستادم این بود ماجرای تنها خدمت جدی ای که من در آن روزهای اول، با آن اولین جلسه، برای انجمن معتادان گمنانم انجام دادم.»

با این که این جلسه اول به اصرار فرمانده همیلتون تشکیل شده بود، باز هم مسئولان آن را تحت نظر گرفتند، که البته روال معمول آن دوران بود. معتادان همچنان به چشم مجرم دیده می شدند، و تجمع آنان به هر منظوری مطلقا ممنوع بود.

به گفته جک در همان مصاحبه: «بعد از این که آن جلسه تمام شد، رفتیم بیرون. توی خیابان، پلیس ها توی ماشین هاشان نشسته بودند و چراغ ها را روشن کرده بودند، و معتادها که آمدند بیرون، دوتا پلیس آن جا ایستاده بودند و یادداشت می کردند.

وسط خیابان نعره کشیدند «مچت را گرفتیم جان. ما می دانیم چه کار می خواهی بکنی. فکر کردی ما احمقيم؟» و از این جور حرفها که برای همه تان آشناست. و من برگشتم سراغ فرمانده همیلتون و گفتم «این جوری کار از پیش نمی رود. » او گفت «درستش می کنیم.» و هر طور شده این کار را کرد، و از آن به بعد دیگر مزاحممان نشدند.

 

اولین جلسه NA در کالیفرنیای جنوبی

اولین جلسه NA,کالیفرنیای جنوبی,چتر NA,جلسه برای معتادها

در آگست ۱۹۵۳ (مرداد ۱۳۳۲) گروهی به نام کمیته اجرایی نشست هایی رسمی را آغاز کرد که صورتجلسه اش ثبت میشد.

اولین نشست ثبت شده این گروه در ۱۷ آگوست ۱۹۵۳ در خانه فرانک و دوریس سی واقع در کالیفرنیا تشکیل شد.

شرکت کنندگان شش نفر بودند: فرانک و دوریس جیمی کی، پل آر، گیلدا کی، و استیو آر. همه حاضران برای سه تا شش ماه مسئولیت خدمت های مختلف را بر عهده گرفتند؛ همچنین در رأی گیری، جیمی را برای گردانندگی و دوریس را بر منشی گری کمیته موقت انتخاب کردند.

دو مورد مهم دیگر نیز در این نشست تصویب شد. به رغم اعتراض جیمی کی، حاضران در ابتدا رأی دادند که اسم گروه «انجمن الکلی های گمنام و معتادان گمنام سن فرناندو ولی» باشد.

جیمی بعدها گفت «خودشان مرا به گردانندگی انتخاب کرده بودند، بعد بلافاصله اولین پیشنهادم را رد کردند. خلاصه شروع کارمان خیلی ماه بود!» با این همه، جیمی توانست سایر اعضا را قانع کند تا با خدمات جهانی NA تماس بگیرند و ببینند که آیا میشود از نام NA استفاده کنند یا نه.

بعد از این که دفتر خدمات عمومی NA جواب داد که گروه نمی تواند خود را زیر چتر NA قرار دهد، نام گروه به معتادان گمنام تغییر کرد.  اولین جلسه NA,کالیفرنیای جنوبی,چتر NA,جلسه برای معتادها

اتفاق مهم دوم، تهیه اساس نامه بود که حکم دستور کار گروه را داشت. بیانیه اهداف گروه شکل گرفت و به آن افزوده شد که اگر بعضی اعضا مدام با نظر دیگران مخالفت داشته باشد، از آنها در خواست می شود تا کناره گیری کنند؛ گروه خودگردان و پیرو سنت های دوازده گانه NA خواهد بود؛ و هیچ یک از اعضای کمیته مجاز نیستند یک پست را هم زمان در گروه یا گروه های دیگر بر عهده بگیرند.

هفتمین نشست کمیته اجرایی، صرف زمینه چینی برای برگزاری یک جلسه دائمی شد؛ جلسه ای که در پنجم اکتبر ۱۹۵۳ (۱۳ مهر ۱۳۳۲) در کالیفرنیا افتتاح شد.

اسم هفده الکی و معتاد در فهرست شرکت کنندگان در آن جلسه ثبت شده است. اندکی بعد، به گفته جیمی و دیگران، منیت ها مایۂ ناسازگاری شد و اختلاف اعضا کار را به درگیری داخلی کشاند، چنان که تا آخر آن سال، همه اعضای اولیه کمیته کناره گیری کردن، از جمله جیمی که در ۱۶ دسامبر استعفا داد. با این همه، جیمی به یاد دارد که حتی پس از استعفاهم، دوشنبه شبها در جلسه قهوه درست می کرد.

این جلسه تا اواخر ۱۹۵۴ در همان مکان دایر بود. اولین جلسه NA,کالیفرنیای جنوبی,چتر NA,جلسه برای معتادها

 

برگرفته از کتاب معجزات به وقع می پیوندد 

اولین جلسه NA در کالیفرنیای جنوبی

Visits: 314

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!