آیا می دانستید؟,نشان NA,رخداد های NA,نمایندگان NA

آیا می دانستید؟,نشان NA,رخداد های NA,نمایندگان NA


آیا می دانستید؟

آیا می دانستید؟,نشان NA,رخداد های NA,نمایندگان NA

انجمن معتادان گمنام راه درازی را از آغاز آن در سال ۱۹۵۳ طی کرده است . ما از اولین جلسه ای که در سان ولى (Sun Valley) کالیفرنیا آمریکا برگزار شد به بیش از 68000 جلسه هفتگی در حدود ۱۱۶ کشور جهان رشد کرده ایم .

تاریخچه ما از نظر تنوع غنی است و ما مایلیم حقایقی از این تاریخچه را چه آن ها که معروف هستند و چه آنها که کمتر شناخته شده اند را با شما در میان بگذاریم. اگر شما اتفاق مهم و جالبی را سراغ دارید آن را برای ما به پست الکترونیکی :

naway@na.org
یا آدرس : دفتر خدمات جهانی – قسمت مجله راه NA , بفرستید.
PO Box 9999 , van nuys , CA 91409

 

آیا می دانستید؟

ونچورا در کالیفرنیای آمریکا مکان برگزاری اولین کنفرانس خدمات جهانی در سال ۱۹۷۶ بود؟ آن کنفرانس در ارتباط با پنجمین همایش جهانی برگزار شد. در آن زمان تقریبا ۲۰۰ جلسه در آمریکا ، استرالیا، کانادا و آلمان ، وجود داشت.

 

آیا می دانستید؟

در دومین کنفرانس خدمات جهانی تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب نرسید و به این ترتیب سومین کنفرانس خدمات جهانی در حقيقت اولین کنفرانسی بود که مستقل از همایش جهانی NA، برگزار شد؟

 

آیا می دانستید؟

در سال ۱۹۸۲ هفتمین کنفرانس خدمات جهانی اولین ویرایش کتاب پایه را تصویب کرد که در هشتمین کنفرانس جهانی در سال ۱۹۸۳ با جلد گالینگور توزیع شد؟

 

آیا می دانستید؟

 

پیشنهاد برگزاری کنفرانس خدمات جهانی از کالیفرنیا در جلسه ای که در سه شهر آمریکا : دالاس تگزاس – گرینزبوروی کارولینای شمالی و آتلانتای جرجیا – در دهه نود برگزار شد به تصویب رسید؟ بعد از تصویب طرحی مبنی بر این که کنفرانس براساس اولیت صرفه جویی در هزینه ها در هفتاد و پنج مایلی دفتر خدمات جهانی برگزار شود کنفرانس دوباره به به کالیفرنیا بازگشت.

 

آیا می دانستید؟

در گزارش جلسه کنفرانس ۱۹۸۷ – ۶۰ طرح – در گزارش جلسه کنفرانس ۱۹۹۸ ، ۵۳ طرح و در گزارش جلسه کنفرانس ۲۰۰۲ -۱۰ طرح وجود داشت ؟ گزارش جلسه بیست و هشتمین کنفرانس خدمات جهانی که در آوریل ۲۰۰۶ برگزار شد دارای سه طرح بود.

 

آیا می دانستید؟

حضور و غیاب در شروع کنفرانس خدمات جهانی نشان می دهد که از ۷۷ شرکت کننده از ۵۹ منطقه در سال ۱۹۹۱ این تعداد به ۱۱۲ شرکت کننده از ۹۴ منطقه در سال ۲۰۰۲ افزایش پیدا کرده است ؟

 

آیا می دانستید؟

به دنبال طرحی که در کنفرانس ۱۹۹۸ تصویب شد سیکل دو ساله کنفرانس از پایان کنفرانس خدمات جهانی ۲۰۰۰ شروع شد؟ آیا می دانستید؟,نشان NA,رخداد های NA,نمایندگان NA

 

آیا می دانستید؟

ناحیه مصر در ۲۰۰۲ شکل گرفت، و کمیته فرعی بیمارستانها و زندان های این ناحیه اکنون به طور مرتب به سه کانون اصلاح و تأدیب سر می زند؟ یکی از این کانون ها مختص زنان است و اولین بازدید کمیته از آن در سپتامبر ۲۰۰۶ بود.

 

آیا می دانستید :

هر هفته در فرانسه هفتادوشش جلسه تشکیل می شود که از این میان، چهل و یک جلسه در پاریس است؟ در اوایل اکتبر ۲۰۰۶، بیش از ۵۲۰ نفر از اعضای NA دهمین همایش دوزبانه فرانسه را در Chinagora نزدیک پاریس) برگزار کردند.

 

آیا می دانستید؟

در می ۲۰۰۶، اعضای NA از بلاروس، کرواسی، آلمان، مجارستان، لتونی، لیتوانی، اسلواکی، و انگلستان در کنار اعضای منطقه پولسکا (منطقه لهستان) در همایشی در کراکوف شرکت کردند؟

 

آیا می دانستید؟

در سایت www.na.org دو لینک برای NA سویس هست؟ یکی برای جنوب سویس که ایتالیایی زبان است، و دیگری مدخلی چندزبانه است برای دسترسی به وب سایت های نواحی آلمانی زبان، فرانسه زبان و ایتالیایی زبان این کشور. بیش تر اهالی سویس به دو تا چهار زبان صحبت می کنند.

 

آیا می دانستید؟

اسپانیا که در سپتامبر ۲۰۰۹ میزبان سی و سومین همایش جهانی NA خواهد بود، به هشت ناحیه تقسیم شده و تقریبا هفتادودو گروه دارد که هر هفته ۱۱۹ جلسه تشکیل می دهند؟

 

آیا می دانستید؟

کتابچه ابزار برنامه ریزی ناحیه ای به زبان سوئدی ترجمه شده و اعضای منطقه سوئد کارگاه هایی در مورد چگونگی به کار گیری آن برگزار کرده اند؟

 

آیا می دانستید؟

در ژوئن ۲۰۰۶، تقریبا ۲۰۰ نفر از اعضا در چهارمین همایش ناحیه شمال یونان شرکت کردند؟ این همایش در یک مقر سیاحتی در هالکیدیکی در دریای اژه برگزار شد.

 

آیا می دانستید؟

در سال ۲۰۰۶، نشان NA برای اولین بار از تلویزیون ترکیه پخش شد؟ هنگام پخش اخبار در یکی از ساعت های پربیننده، یکی از پوسترها و همین طور نشان NA روی صفحه تلویزیون آمد و دو نفر از اعضای ترکیه، تلفنی اطلاعاتی درباره انجمن ارائه دادند.

 

آیا می دانستید؟

جدیدا در وب سایت منطقه آلمانی زبان (www.narcoticsanonymous.de) بخشی طراحی شده که در آن اطلاعاتی تاریخی درباره منطقه و مجموعه ای از پوسترها و سایر تصاویر گرافیکی برای نمایش این تاریخچه وجود دارد؟ فقط کافی است در این سایت روی لینک “Grafiken کلیک کنید.

 

آیا می دانستید؟

مطالب این ستون برگرفته از گزارشی بود که در جلسه هیأت نمایندگان اروپا ارائه شد؟ این جلسه در جولای ۲۰۰۶ در پورتوی پرتغال تشکیل شد.

 

آیا می دانستید؟

پنجمین همایش مجارستانی ها در اگست ۲۰۰۶ در Szeged برگزار شد؟ NA در مجارستان دو خط تلفن دارد. یکی در Pecs و دیگری در بوداپست

 

آیا می دانستید؟

در بعضی گروه ها کسی که تولدش است فرمت جلسه آن روز را تعیین می کند، و برگزار کنندگان بعضی گروه ها به مناسبت تولد کیک می خرند؟ در بعضی دیگر از گروه ها، در آخرین جلسه هر ماه، اعضا به مناسبت تولدشان غذا و تنقلات می آورند.

در بعضی گروه ها، شرکت کنندگان را حداقل به دو دسته تقسیم می کنند که هر دسته در مورد موضوع جداگانه ای گفت و گو می کند؟ گفت و گوی یکی از دسته ها به تازه وارد یا قدم اول می پردازد، موضوع گفت و گوی دسته دوم انتخابی است.

در بعضی گروه ها که جلسه را با دعای آرامش تمام می کنند، کلمه لطفا را به آخر دعا اضافه می کنند؟ در بعضی گروه ها هم وقتی اعلام می شود نشریات مجانی است، جماعت داد میزنند: «آخ جوووون»!

هستند بعضی از گروه هایی که در جلسات شان سودا می فروشند، و بعضی دیگر انواع خوراکی، از چای و قهوه گرفته تا «خروار خروار شیرینی»، سالاد میوه، و آب میوه؟ گروه هایی هم هستند که هیچ نوع خوردنی در جلساتشان نمی دهند.

خلاصه ای از جزوه عجب! این سبد پول دیگر چیست؟ جزو خواندنی های بعضی از گروه هاست؟ در خیلی از گروه ها هم خزانه دار یا منشی مقدار پولی را که در سبد سنت هفتم جمع شده اعلام می کند.

 

آیا می دانستید؟

برای سی و یکمین همایش جهانی  6308 NA پیش ثبت نام و 2035ثبت نام اضافی از طریق سایت صورت گرفت ؟

 

آیا می دانستید؟

 

950 ساک ساحلی همایش جهانی NA که با لوسیون های ساخت هاوائی پر شده بود فروخته شد ، به این معنا که :

۳۸۰۰ اونس (بیش از ۱۱۲ لیتر) لوسیون محافظ پوست در برابر آفتاب با عطر نارگیل ، وجود داشت که ۷۶۰۰ دست و پا را نرم کرد و ۱۹۰۰۰ پا ، صندل های همایش جهانی NA را پوشیدند ؟

 

آیا می دانستید؟

تیم خدمات جهانی NA، ۱۳۹ عدد پوستر و پرچم همایش با مجموع طول ۳۰۵ متر و مساحت ۳۳۵ متر مربع تولید کرد و علاوه بر آن ، ۳۰ پوستر و پرچم به مساحت کلی ۱۸۶ متر مربع نیز توسط فروشنده های خارج از همایش ، تهیه شد؟

 

آیا می دانستید؟

%۳۵ هر یک دلار شهریه ثبت نام همایش جهانی NA ، صرف هزینه های رفاهی ، ۱۴% صرف رخدادهای قید شده در ثبت نام رقص ها و کافی شاپ ها) ،  ۰۸% صرف سرگرمی ها ،
%۱۳ صرف برنامه ریزی و اجرای برنامه ها ،  ۱۵% صرف برنامه و 15% ، صرف هزینه های صدا و ویدئوی جلسات و رخداد ها شد ؟

 

آیا می دانستید؟

۹۴ نقطه از ۲۸ کشور در سراسر جهان ، در روز اتحاد ۲۰۰۵ ، با همایش تماس تلفنی برقرار کردند که این تماس ها ۱۶ موسسه بازپروری را نیز در بر می گرفت و مجموعا ۱۰۰۰۰ نفر در این جلسه مجازی شرکت کردند ؟

 

آیا می دانستید؟

 

که برای اولین بار در تاریخچه ما ، از طرف فرماندار ایالت (هاوائی ، خانم ليندا لينگل ، یک سخنرانی خوش آمد گویی برای همایش جهانی ، صورت گرفت و این که او یک بیانیه وابسته به فرمانداری نیز صادر کرد که در آن ، اول سپتامبر ۲۰۰۵ به عنوان فستیوال الوها کیکف سی و یکمین همایش جهانی معتادان گمنام ، اعلام شد ؟

 

آیا می دانستید؟

شما می توانید رخداد های NA خودتان را در تقویم اینترنتی و مجله راه NA به آدرس :http://www.na.org/comingup-toc.htm وارد کنید؟

 

آیا می دانستید؟

وب سایت ما هر ماه ، دو میلیون مطلب دریافت می کند؟ آیا می دانستید؟,نشان NA,رخداد های NA,نمایندگان NA

آیا می دانستید؟گروه های NA و کمیته های خدماتی می توانند به صورت آن لاین در آدرس :http://www.na.org/updateforms/newregfm.htm ثبت نام کنند، جایی که بیش از ۲۱۲۰۰ گروه ثبت نام کرده اند؟

آیا می دانستید؟می توانید از طریق کلیک کردن روی لینک ” گزارش ها و دوره ها” (Reports and Periodicals ) به مقادیری اطلاعات و تاریخچه ، دسترسی پیدا کنید؟ این بخش شامل بایگانی های سازمان خدمات جهانی NA ، گزارشات سالانه ، گزارش دستور جلسه کنفرانس و مدارک ارزنده ای مثل گزارش سال ۱۹۹۸ کمیته خدمات جهانی می باشد .

آیا می دانستید؟ تمامی جزوات و کتابچه های اطلاعاتی NA به زبان انگلیسی ، در حال حاضر از طریق اینترنتی در آدرس : /http://www.na.org/ips قابل دسترس هستند؟

آیا می دانستید؟ راهنمای خلاصه شده بیمارستان ها و زندان ها و نیز اطلاع رسانی از طریق کلیک کردن روی لینک ” اصول اولیه اطلاع رسانی ” (PI Basics) و ” اصول اولیه بیمارستان ها و زندان ها” ( H&I Basics) قابل دسترسی اند ؟

 

آیا می دانستید؟

 

اشتراک مجله راه NA ، اکنون از طریق اینترنتی ، امکان پذیر است ؟ اشتراک الکترونیکی مجله ، مستقیما به صندوق پست الکترونیکی شما ، به صورت تمام رنگی و قبل از ارسال پستی نسخه چاپ شده ، فرستاده می شود . اشتراک الکترونیکی ، به هزینه های ارسال پستی و چاپ کمک می کند. برای اشتراک الکترونیکی تان ، به این آدرس مراجعه کنید :

http://portaltools.na.org/Portaltools/subscriptions

 

آیا می دانستید؟

در پنجاهمین سالگرد تشکیل NA در سن دیگوی کالیفرنیا در آمریکا در جولای ۲۰۰۳، جیمی جیمی کی اگر بود، ۵۳ سال پاکی می داشت؟

 

آیا می دانستید؟ در آگست ۲۰۰۳NA در ترینیداد نوزده ساله خواهد شد؟ آیا می دانستید؟,نشان NA,رخداد های NA,نمایندگان NA

آیا می دانستید؟ سومین همایش NA در مجارستان در سپتامبر برگزار می شود؟ در حال حاضر هشت گروه NA در مجارستان وجود دارد، و اعضا می توانند در مناسبت های پاکی جاکلیدی هایی به زبان محلی بگیرند.

آیا می دانستید؟ اولین متن مکتوب NA به نام کتابچه قهوه ای در ۱۹۵۴ منتشر شد؟

آیا می دانستید؟ جیمی کی سرلوحه ای را که در مقدمه کتاب پایه آمده ( «ثمره کامل کوشش های عاشقانه به وقت درو بار می دهد، و موسم درو همواره به وقت خود فرا می رسد.»)، تلگرافی به جلسه کمیته متون مجمع خدمات جهانی آن زمان فرستاد؟ این تلگرام در ۷ فوریه ۱۹۸۱، به محل تشکیل جلسات ممفیس، تنسی، آمریکا) رسید. این جلسات – موسوم به مجمع جهانی متون – مشخصأ برای تهیه کتاب پایه بهبودی ما تشکیل می شد.

آیا می دانستید؟ تیم خدماتی انجمن در دفتر خدمات جهانی در چاتسورث در کالیفرنیای آمریکا هفته ای هشتاد تا ۱۱۰ نامه از معتادان زندانی دریافت می کند؟

آیا می دانستید؟ در ۱۹۹۳ نخستین مجمع آمریکای لاتین (که در حال حاضر گردهمایی کشورهای حوزه آمریکای لاتین نام دارد) با شرکت نمایندگان پنج منطقه در الیمای پرو برگزار شد؟ در سال ۲۰۰۱، گردهمایی کشورهای حوزه آمریکای لاتین با شرکت نمایندگان NA از نوزده کشور در سن خوزه کاستاریکا برگزار شد.

آیا می دانستید؟ نشریات NA بیش تر از همه زبانها به اسپانیایی ترجمه شده است؟

آیا می دانستید؟ اولین کمیته خدماتی ناحیه ای – کمیته خدماتی ناحیه ای سن فرناندو ولی – در ۱۹۷۳ در شمال شهر لس انجلس کالیفرنیا تشکیل شد؟

آیا می دانستید؟ اولین سکه ها و چیپ های NA در ۱۹۸۲ تولید شد؟

منبع : مجله NAWay

Visits: 117

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!