ممنون از شما که به من گوش فرا دادید

ممنون از شما که به من گوش فرا دادید,ارتباط روحانی با جلسات,مهارت گوش دادن معتاد,حواس پرتی معتاد

اخیرا مطلبی درباره ی گوش دادن فعال می خواندم، مهارتی که خود دارا نبودم. از دوران بچگی همیشه حواسم جای دیگری بود به جز آنجایی که باید باشد و به شدت برای تمرکز کردن به روی یک چیز با یک شخص حتی برای یک مدت کوتاه هم مشکل داشتم.

راهنمایم پیشنهاد داد که در جلسات مستقیما به کسی که در حال مشارکت است نگاه کنم، او گفت: (( اجازه نده که هیچ چیز حواست را پرت کند و سپس آن چیزی را که شنیدی برای من بازگو کن …)) .

با تمرین فراوان این کار برایم آسان شد و متوجه شدم که علیرغم هر آنچه که در ذهنم می گذشت و یا هر اتفاقی که بیرون می افتاد، من در حال گوش دادن فعال بودم، سرانجام من ارتباط روحانیم را با جلسات پیدا کرده بودم. دریافتم که خدای من از طریق دیگر معتادان با من صحبت می کند ، من مقاطعی را در دوران بهبودیم گذرانده بودم که دچار از خود خشنودی شده بودم.

مهارت گوش دادن من به شدت آفت کرده بود و در جلسات مشغول صحبت با دیگران ، جوک گفتن، بازی کردن با تلفنم و در کل مایه ی حواس پرتی دیگران شده بودم، به خودم می گفتم: (( من دارم گوش می کنم )) ولی در واقع اینگونه نبود، چون من نمی توانستم آنچه را که شنیده بودم بازگو کنم.

هنگامی که در این مورد با دیگر معتادان و نیروی برتر صحبت کردم ، متوجه شدم که این رفتار از خودمحوری من نشأت گرفته که در نهایت داشت منجر به انزوایم می شد، دریافتم که دیگر در حال بکارگیری اصول روحانی سنت پنجم ( رساندن پیام به معتادی که در حال عذاب است ) نبودم، من نیاز داشتم که نگاه دقیقی به ترس، انزوا ، خود محوری، رنجش و از خود خشنودی ، از طریق نوشتن در مورد آنها، بيندازم.

مسئولیت من نه تنها پیام رسانی، بلکه الگویی خوب بودن برای یک تازه وارد و دیگر معتادان است. وقتی یک معتاد در حال مشارکت است ما می توانیم او را حمایت کنیم. معتادان وقتی که من نیاز داشتم به من گوش فرا دادند و حالا هم وظیفه ی من است که همان کار را انجام دهم، همگی ما استحقاق آن را داریم که شنیده شویم.

ممنون از شما که به من گوش فرا دادید,ارتباط روحانی با جلسات,مهارت گوش دادن معتاد,حواس پرتی معتاد

بعضی ها به من می گویند که عصر، عصر تکنولوژی است و همه سرگرم تلفن هایشان هستند، اما نه در حین جلسات .، اگر سرمان روی تلفن هایمان یا هر چیز دیگر باشد، در حال گوش دادن فعال نیستیم ، مهم نیست که از چه طریق بخواهیم این کار را توجیه کنیم ، این واقعا برایم ناراحت کننده است ، هنگامی که بسیاری از اعضاء حتى با سالها پاکی را می بینم که تقریبا تمام وقت جلسه مشغول تلفن هایشان هستند.

آنها کاملا به فرمت گروه بی توجه هستند که از تمام اعضاء می خواهد که در جلسه از تلفن هایشان استفاده نکنند، این بی حرمتی است نه تنها به دیگر معتادان بلکه به خود گروه، اگر لازم است که در طول جلسه از تلفن مان استفاده کنیم ، بهتر است این کار را بیرون انجام دهیم ، یا اینکه سعی کنیم تلفن مان را برای ساعتی در ماشین مان رها کنیم،  شاید بهتر است از خودمان بپرسیم : ((چرا من اینجا هستم؟)) در نهایت، از تمام خواهران و برادرانم که بخشی از این راه حل هستند، به خاطر گوش دادن به من تشکر می کنم .(نویسنده گمنام )

ممنون از شما که به من گوش فرا دادید,ارتباط روحانی با جلسات,مهارت گوش دادن معتاد,حواس پرتی معتاد

منبع : از مجله NA Way ، ژانویه ۲۰۱۶

 

Visits: 34

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!