در جمع بودم ، ولی تنها

در جمع بودم ، ولی تنها,مسیر درست بهبودی,دلایل بازگشت به اعتیاد فعال,افکار مخرب بیماری اعتیاد,رفتارهای معتادگونه

دوازده سال است که با برنامه معتادان گمنام آشنا هستم ، اما در حال حاضر مدت 4 سال است که در مسیر درست بهبودی قرار گرفته ام ، وقتی قدم های دوازده گاته را مرور کردم ، خیلی از دلایل بازگشت خودم به اعتیاد فعال و مصرف مجددم را متوجه شدم ، امروز با ارسال تجربه ام به مجله الکترونیکی NATODAY سعی کردم بخشی از مشکلات بوجود آمده ، برای من در مسیر بهبودی را ، با شما دوستان بهبودی در میان بگذارم ، زيرا ما فقط با در ميان گذاشتن آنچه كه داريم، می توانيم آن را حفظ كنيم .

یکی از مهمترین دلایل من برای بازگشت به اعتیاد فعال این بود که در جمع بودم ، ولی تنها !

تمام اعضایی که با بیماری اعتیاد مشکل داشته اند ، سالیان زیادی را که در انزوا و تنهایی بوده اند را تجربه کرده اند ، به نوعی تنهایی و انزوا بخشی از اعتیاد فعال برای همه ما بوده است ، فقط شاید برای یک عضو کمتر و برای عضوی دیگر بیشتر بوده است ، وقتی وارد برنامه شدم ، بواسطه سالیان دراز تنهایی که از قبل تجربه کرده بودم ، نتوانستم با سایر اعضای انجمن ارتباط برقرار کنم و در واقع نتوانستم به کسی اعتماد کنم ، بنا بر این ، چون راهنما نداشتم و با دوستان بهبودی نبودم ، دوباره افکار بیمارگونه ام ، مرا به سمت مصرف مواد مخدر هدایت می کرد . در جمع بودم ، ولی تنها,مسیر درست بهبودی,دلایل بازگشت به اعتیاد فعال,افکار مخرب بیماری اعتیاد,رفتارهای معتادگونه

در واقع در جمع بودم ، ولی تنها ، و همین امر باعث می شد تا از دسترسی به ابزار بهبودی بی نصیب بمانم !

ابزاری های بهبودی مانند ، داشتن راهنما ، همراهی با دوستان بهبودی ، مشارکت در جلسات و تخلیه افکار مخرب بیماری اعتیاد که در ذهنم بود ، مرور قدم ها ، خدمت در انجمن ، مطالعه نشریات انجمن و ….

چهار سال قبل که برای چندمین بار به جلسات بازگشتم ، این بار به لطف خداوند ، یک عضو که از دوستان قدیمی و هم مصرفی ام در زمان اعتیاد فعال ام بود ، را در جلسه دیدم و بعد از جلسه با هم صحبت کردیم .

او در آن زمان در مقطع سه سال و نیم پاکی بود و وقتی سرگذشت بهبودی ام را برایش بازگو کردم ، با رهنمودهایی که به من نمود ، توانستم در مسیر صحیح بهبودی قرار بگیریم ، او را بعنوان راهنمای خودم انتخاب کردم و بعد از چند ماه با هم قدم ها را مرور کردیم .

بواسطه او با سایر دوستان بهبودی هم ارتباطم بیشتر شد و با آنها در تماس بودم ، با راهکارهای دوستان بهبودی در جلسات بهبودی مشارکت کردم ، خدمت گرفتم و بسیاری از رفتارهای معتادگونه ام را به تدریج کمرنگ کردم .

برای اولین بار در طول دوازده سالی که در برنامه هستم ، توانستم به مقطع پاکی 4 سالگی برسم و این برای من مانند یک آرزوی دست نیافتنی بود .

وقتی در جمع دوستان بهبودی هستیم ، نباید احساس تنهایی و انزوا کنیم ، دوستان بهبودی برای کمک به ما همیشه آماده هستند ، در انجمن هیچ عضوی خود را از دیگری بالاتر نمی بیند و هدف همه ما کمک به یکدیگر می باشد ، کمک بلاعوض یک معتاد به معتاد دیگر !

امروز من هم ، همین هدف را دنبال می کنیم ، در مسیر خدمت در معتادان گمنام قرار دارم و از خداوند می خواهم در این مسیر به من توانایی و نیروی لازم را اهدا کند .

در جمع بودم ، ولی تنها,مسیر درست بهبودی,دلایل بازگشت به اعتیاد فعال,افکار مخرب بیماری اعتیاد,رفتارهای معتادگونه

نویسنده : (minos-h)

در جمع بودم ، ولی تنها,مسیر درست بهبودی,دلایل بازگشت به اعتیاد فعال,افکار مخرب بیماری اعتیاد,رفتارهای معتادگونه

منبع : مجله الکترونیک NATODAY معتادان گمنام

 

 

Visits: 50

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!