تحمل عواطف خود,فقط برای امروز 16 آذر,مشکل مصرف مواد,تظاهر به اعتیاد

تحمل عواطف خود (فقط برای امروز 16 آذر)

تحمل عواطف خود,فقط برای امروز 16 آذر,مشکل مصرف مواد,تظاهر به اعتیاد

از ابزاری که در اختیار داریم ، استفاده می کنیم و توانایی تحمل عواطف خود را به دست می آوریم.

کتاب پایه

***

برخی از ما می گوییم: « عواطف خود را تحمل کنم؟». «حتماً شوخی می کنید!» در دوران مصرف ، هرگز به خود این فرصت را ندادیم که روش تحمل آنها را یاد بگیریم. تصور می کردیم نباید احساسات خود را تحمل کنیم، بلکه باید آنها را تخدیر کنیم.

مشکل این بود که “درمان” عواطف غیر قابل تحمل از طریق مصرف مواد، ما را از بین می برد. در این هنگام به معتادان گمنام آمدیم، شروع به کارکرد قدمهای دوازده گانه کردیم و در نتیجه به تدریج از لحاظ عاطفی رشد کردیم.

بسیاری از ما آرامش عاطفی را درست از همان آغاز به دست آوردیم. از تظاهر به اینکه اعتیاد و زندگی ما تحت کنترل است، خسته شدیم؛ در واقع وقتی سرانجام اقرار کردیم که کنترلی بر آنها نداریم، احساس خوبی پیدا کردیم.

پس از مشارکت کردن ترازنامه خود با راهنما، به تدریج احساس کردیم نباید انکار کنیم چه کسی هستیم یا برای پذیرفته شدن چه احساسی داریم. وقتی جبران خسارت را به اتمام رساندیم، می دانستیم نباید از احساس گناه رنج ببریم؛ خود به تنهایی می توانستیم آن را تحمل کنیم و این احساس ما را از بین نمی برد. هر چه بیشتر برنامه NA را انجام دادیم، نسبت به زندگی همان طور که برای ما پیش می آمد، احساس بهتری پیدا کردیم.

امروز برنامه مؤثر است، همان طور که تا به حال مؤثر بوده است. از طریق ارزیابی زندگی روزمره خود، صداقت داشتن درباره نقش خود در آن و تسلیم شدن در برابر واقعیت، می توانیم احساساتی را که زندگی پیش روی ما قرار می دهد، تحمل کنیم. با استفاده از ابزاری که در اختیار داریم، توانایی تحمل عواطف خود را به دست آورده ایم.

***

تحمل عواطف خود,فقط برای امروز 16 آذر,مشکل مصرف مواد,تظاهر به اعتیاد

فقط برای امروز: احساسات خود را انکار نمی کنم. صداقت و تسلیم را در زندگی همان طور که هست، به کار می بندم. از ابزار این برنامه برای تحمل عواطف خود استفاده می کنم.

Visits: 1322

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!