بهبودی یک فرآیند مداوم

بهبودی یک فرآیند مداوم معتاد,پیچیدگی اعتیاد,معتادناتوان,نقص‌های شخصیتی‌ام,معتاد در حالِ عذاب,کمک معتاد,خدمت کردن در ان.اِی

فرآیند مداوم و پیگیر گذراندن روزگار بر اساس شرایط زندگی آن طور که هست و عضویت در آنچه معتادانِ گمنام نامیده می‌شود، زندگی مرا نجات داد. این برنامه، ناامنی‌ها و دلواپسی‌ها، پیچیدگی‌ها، ترس‌ها، نبودِ اعتماد، بی‌مسئولیتی، دغل‌کاری، و بخصوص انزوای مرا تغییر داده. دیگر در انجام وظایف و مسئولیت‌ها ناتوان نیستم، دیگر اعتقاد ندارم که مصرف خواهم کرد تا بمیرم.بهبودی یک فرآیند مداوم,پیچیدگی اعتیاد,معتادناتوان,نقص‌های شخصیتی‌ام,معتاد در حالِ عذاب,کمک معتاد,خدمت کردن در ان.اِی

عضو سازنده و قابل‌ اعتماد اجتماع

من امروزه یک عضو سازنده و قابل‌ اعتماد اجتماع ام و تمام جنبه‌های مختلف زندگی‌ام را بهبود بخشیده‌ام. با توجه‌کردن به نقص‌های شخصیتی‌ام، یاد گرفته‌ام که از دیگران نه بدتر و نه بهترم. من فقط همان کسی هستم که هستم. عیب‌جویی، فریب‌کاری، و جنگیدن در سراسر زندگی‌ام خودشان را آشکار کرده‌اند. انکار و خودخواهی می‌توانند هدایتم کنند به سمتی که در برابر تغییر مقاومت کنم، مسئله‌ای که مانع فرآیند بهبودی‌ام خواهد شد.

بیماری‌ام تلاش می‌کند تا به من بگوید که با بقیه فرق دارم و آنچه برای دیگران اتفاق افتاده، برای من اتفاق نخواهد افتاد، و من هرگز نمی‌توانم آن کارهایی را انجام دهم که بعضی از اعضا انجام می‌دهند. اعتیاد تلاش می‌کند تا مرا از این مسئله، که می‌تواند زندگی‌ام را نجات دهد، ‌بسیار دور نگه دارد. من اما به شفایافتنِ خودم ادامه می‌دهم، بخصوص با خدمت در انجمن به گونه‌ای که هر معتاد در حالِ عذاب که در جستجوی بهبودی است بتواند پیام ان.اِی را دریافت کند.

قلمرو وسیع از تجربیات اندوخته

ماهیت بیماری من از طریق یک قلمرو وسیع از تجربیات اندوخته در طی سال‌ها آشکار شده، تجربیاتی مانند از دست دادن دو فرزندم، پایان گرفتن روابطم، طلاق‌های متعدد، ورشکستگی، و تغییرات مکرر محل زندگی‌ام. اما افزون بر این‌ها، در دوره‌ی بهبودی هم از طریق ایجاد روابطِ قابل‌اطمینان با اعضای انجمن، که وجودشان در ادامه بهبودی‌ام بسیار حیاتی و مهم بوده، خیلی چیزها یاد گرفته‌ و رشد کرده‌ام. بنابراین، بهبودی یک فرآیند مداوم و پیگیر است برای یافتنِ اطلاعات کافی و رسیدن به نوعی بلوغ برای دستیابی به تغییر و بدست آوردنِ شفا و التیام.

بخش‌هایی از این فرآیند

برای من، کارکردن قدم‌ها، راهنما‌شدن، درخواست کمک از افرادِ حرفه‌ای و کاملاً آگاه، خدمت کردن در ان.اِی و در انجمن خانگی‌ام، بخش‌هایی از این فرآیند هستند. من از طریق کمک یک معتاد به معتاد دیگر راه‌حل‌ها را پیدا می‌کنم: حرف زدن با رهجوها و راهنمایم، صحبت‌کردن با تازه‌واردان، و گفتگو با کسانی که دوره‌ی بهبودی طولانی‌ مدتی داشته‌اند. به لطف این تجربیات و به برکت وجودِ برنامه‌‌ی ان.اِی، من امروز مسئولیت همه‌ی کارهایی را که انجام می‌دهم می‌پذیرم، در آرامش زندگی می‌کنم، و آزاد و رها هستم.

فرآیندمداوم بهبودی معتاد,پیچیدگی اعتیاد,معتادناتوان,نقص‌های شخصیتی‌ام,معتاد در حالِ عذاب,کمک معتاد,خدمت کردن در ان.اِی

فرآیندمداوم بهبودی معتاد,پیچیدگی اعتیاد,معتادناتوان,نقص‌های شخصیتی‌ام,معتاد در حالِ عذاب,کمک معتاد,خدمت کردن در ان.اِی

 

منبع: مجله NA WAY

جولای 2018

Visits: 530

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!