برنده های امروز,به عنوان معتاد,امروز پاک هستیم

برنده های امروز,به عنوان معتاد,امروز پاک هستیم


 

برنده های امروز,به عنوان معتاد,امروز پاک هستیم

سلام دوستان

اغلب در جلسات شنیده بودیم که می گویند باید با برنده ها دوستی برقرار کنیم ، آنها وضعیت روحی مثبتی را حفظ می کنند ، به دنبال راه حل هستند و از مشکل فاصله می گیرند .

برنده ها از صمیم قلب می دانند که با کمک نیروی برتر هیچ چیزی فراتر از حد توان اداره آنها پدیدار نمی شود . اما واقعا امروز چه کسانی در معتادان گمنام برنده هستند؟

من هرروز  برای خودم  برنامه ی نوشته بودم ، برای آدم بی نظم و انضباطی چون من که بخواهد برنامه داشته باشد سخت بود ، از نوشتن همان کارهای ساده ی روزانه شروع کردم، اولویتم جلسه بود ،سپس مطالعه  نشریات ، تماس با راهنما ، دعا کردن خدمت و امور روزمره،

حالا هم اولویتم جلسه هست اما چطور ؟

حتی در این شرایط با همان تعریف ساده ی کتاب پایه ؛ دو معتاد قدری لطف و صفا و مشارکت، حتی اگر حضوری در کار نباشد من از فرصت استفاده می کنم مرزها را کنار می گزارم، به شخصیت ها نگاه نمی کنم، به دفتر تلفنم نگاه تاره ای انداخته ام ، ای وای بر من چقدر اسم و چقدر شماره که مدتهاست از آنها بی اطلاعم، به تعدادی از دوستانم زنگ زدم تمام آنها با رفتارهای اصولی و تجربه هایشان زندگی مرا نجات داده بودند .

با شنیدن صدایشان اشکی گرم روی گونه هایم غلطید و انگار صدای شان جان و امید تازه ای به قلبم داد تا روزی که دوباره فرصت در آغوش گرفتنشان  فراهم شود دلتنگ و پر از امید باقی خواهم ماند .

راستی من به عنوان معتاد گاهی اوقات وقتی یک فرصت و نعمت دائم برایم فراهم است ، فراموش می کنم و قدردان نیستم ، قول می دهم ، وقتی فرصت اولین حضور در جلسه ایجاد شد ، طوری دوستانم را در آغوش بگیرم که انگار لحظه ا ی قبل از مرگ نجات یافته ام؟؟؟؟

قول می دهم ، قول می دهی؟

هر روز به روابط تازه ای که با دوستان همدردم پیدا کرده بودم ، فکر می کردم ، اعمال و رفتار و روحیه ی موثرشان در خلوتم  راهنمای من شده بود. راهنمای من بر سر دوراهی ها و لحظات سخت .

دوستانی  داشتم که سرنوشت من برایشان اهمیت داشت و به من علاقمند بودند. امروز هم آیا کسی هست که سرنوشتش برای من اهمیت داشته باشد؟

با فکر کردن به دوستانم گاهی آرام می شوم . برنده های امروز,به عنوان معتاد,امروز پاک هستیم

هر روز اعتماد کردن را آموختم لحظه به لحظه ، اعتماد به استثنایی ترین دوستانم در کل عمر و زندگی،من در روزهایی به انجمن آمدم که هیچ کس حتی خودم هم، دیگر خودم را باور نداشتم ، حالا همون عضوی که قرار بود با مسائل و مشکلاتش روبرو بشه، تا بشه عضو قابل قبول و سازنده ی اجتماع خودش،،،، با لطف خدا و کمک دوستانش شده ، دور نمای امید و نمونه ی مشخص کارایی برنامه ،،،، ما محصول بیداری روحانی هستیم که امروز با اینکه دور از همیم اما قلبا کنار یکدیگریم و آزادیم،

برنده های امروز,به عنوان معتاد,امروز پاک هستیم

پس دوست عزیزم

اگر امروز پاک هستیم و برنامه بهبودی را تا حد اکثر توان انجام می دهیم برنده هستیم .

حالا همین حالا یه جمله از ته قلبت به خدای مهربانت بگو .

برنده های امروز,به عنوان معتاد,امروز پاک هستیم

منبع : کمیته کارگاههای آموزشی شورای منطقه ایران زمستان ۹۸

 

 

Visits: 840

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!