انتقال پیام به,داخل مراکز مراقبت از نوجوانان,بهبودی لذت بخش,آینده ی NA,روش معتادان گمنام

انتقال پیام به,داخل مراکز مراقبت از نوجوانان,بهبودی لذت بخش,آینده ی NA,روش معتادان گمنام


انتقال پیام به داخل مراکز مراقبت از نوجوانان

انتقال پیام به,داخل مراکز مراقبت از نوجوانان,بهبودی لذت بخش,آینده ی NA,روش معتادان گمنام

هر معتادی در هر یک از هیئت های ا&H صلاحیت صحبت در مراکز نو جوانان را دارد . صرف نظر از سن و سال ، نژاد یا هویت جنسی در هر نوع مرکزی که حضور یافته باشیم پیام ما به همان شکل است .

ما با اجرای دوازده قدم و سنت های دوازده گانه ی معتادان گمنام پیام بهبودی از بیماری اعتیاد را انتقال می دهیم . تمرکز ما بر شباهت های خودمان است که تفاوت هایمان که در مقایسه با هدف ما بسیار ناچیز اند .

همانطور که اعتیاد فرقی قائل نمی شود اعضای ما می آموزند که اصل معنوی گمنامی را تمرین نمایند . همه ی افراد معتاد که در جست و جوی بهبودی هستند در NA مورد استقبال قبول قرار می گیرند .

وقتی به نوجوانان اشاره می کنیم ، منظور ما هر کسی است که سن او کم تر از میزان قانونی اکثریت در ایالت یا کشور شما می باشد . نیاز داریم تا به خاطر داشته باشیم که این نوجوانان اعضای آینده ی ما می باشد و لازم است رفتار ما با آنها محترمانه باشد . برای آنها موعظه نکرده و تحكم نداشته باشید. از گفتن چیزهای مثل ” احساس می کنم در حال گفتگو با فرزندانم هستم ” اجتناب نمایید .

انتقال پیام به,داخل مراکز مراقبت از نوجوانان,بهبودی لذت بخش,آینده ی NA,روش معتادان گمنام
به احساسات و عواطف آنها اعتبار بدهید. شرایطی را که فشار مضاعف به وجود آورده و بحران ها با والدین یا معلمین به اندازه ی روابط با از دست دادن کار برای معتادی که ممکن است سن بیشتری داشته باشد ، برای نوجوانان طاقت فرسا می باشند . هنگام مشارکت امیدی که در بهبودی یافته ایم ، همدلی و صبوری را تجربه می نماییم . باور داریم که هیچ معتادی در هیچ مکانی بدون فرصت آموختن روش بهتری در زندگی به مردن ندارد .

لازم است مدت پاکی آنها را تصديق نموده و کاری کنیم که متوجه شوند بهبودی لذت بخش می باشد. درباره ی فعالیت ها و سایر تجربیات سازنده ، مانند روابط دوستانه ای که در انجمن به وجود آورده اید مشارکت نمائید .

موقعیت خودتان را با آنها مقایسه نکرده و درباره ی هیچ نوع اعتقاد مذهبی عقیده ای را ابراز ندارید . ممکن است آنها بسیاری از رفتارهای متعارف در بیماری ها را بروز نداده باشند و ما نمی خواهیم رفتاری غیر ضروری از خود نشان بدهیم .

آشنا کردن خودتان با آنچه باید انجام دهید و مواردی که نباید انجام شوند در کتاب راهنمایی بیمارستان ها و مراکز معتادان در این زمینه مفید خواهد بود . با در نظر گرفتن روابط خودتان با مراکز نوجوانان نیاز داریم مخصوصا از قوانین و مقررات آن مراکز نسبت به روابط متقابل ما با افراد تحت مراقبت آنها آگاهی داشته باشیم و برای مثال ممکن است برخی مراکز تقاضا داشته باشند که یکی از کارکنان آنها در هنگام برگزاری جلسات حضور داشته باشند .

همچنین دریافته ایم که حضور داوطلبانه ی آنها در جلسات ما باعث کاهش سر در گمی ها و تقویت موقعیت بهبودی خواهد شد. لازم است ساختار جلسات کمکی در جهت بهبودی پایه ریزی گردند. وقتی از تجریه، توانایی و امید خود برای نوجوانان صحبت می کنید شما در حال مشارکت با اعضای آینده ی NA می باشید. بنا به تجربه ما همانطور که شما نیاز ندارید یک سابقه دار در داخل یک زندان پیام رسانی کند برای پیام رساندن به قسمت نوجوانان لزومی ندارد که یک نوجوان باشید.

انتقال پیام به,داخل مراکز مراقبت از نوجوانان,بهبودی لذت بخش,آینده ی NA,روش معتادان گمنام

بیانیه ی شماره ی ۲۹ هیئت امنای خدمات جهانی در باره ی معتادان و سایر برنامه های جایگزینی دارو

این بیانیه از طرف هیئت امنای خدمات جهانی در سال ۱۹۹۶ صادر گردیده و بیانگر نظرات این هیئت در زمان صدور آن می باشد.

نمی توانیم بگوئیم که همه ی ما در اولین جلسه ی حضور در NA بدون استفاده از دارو بوده ایم.. انتقال پیام به,داخل مراکز مراقبت از نوجوانان,بهبودی لذت بخش,آینده ی NA,روش معتادان گمنام

برخی از ما درباره ی این که بهبودی برای ما امکان دارد تردید داشته و اوایل در حالی که هنوز مواد مخدر مصرف می کردیم به جلسات انجمن آمدیم. عده ای دیگر با استفاده از برنامه های جایگزینی دارو از قبيل متادون به اولین جلسات خود آمدند و از اینکه پرهیز کامل را در نظر بگیرند وحشت می کردند.

یکی از اولین چیزهایی که شنیدیم آن بود که NA یک برنامه ی پرهیز مطلق بوده و تنها لازمه ی عضویت تمایل به قطع مصرف است. برخی از ما با شنیدن این مطالب احتمالا احساس کرده بودیم ، تا زمانی که پاک نباشیم در جلسات NA مورد استقبال واقع نخواهیم شد. اما اعضای NA به ما اطمینان خاطر دادند که چنین منظوری ندارند و ما را تشویق کردند که باز هم در جلسات شرکت کنیم .

به ما گفته شد که ضمن گوش کردن به تجربه ، توانایی و امید سایر معتادان در حال بهبودی اگر به آنچه آنها کرده اند عمل کنیم ما نیز می توانیم آزادی خود از اعتیاد فعال را تجربه نمائیم. با این وجود بسیاری از اعضای ما درباره ی اشخاصی که از روش های جایگزینی دارو استفاده می کنند نگرانی هایی ابراز داشته اند .

درباره ی چگونگی عضویت آن افراد ، وضعیت مشارکت آن ها در جلسات ، گردانندگی جلسات با حضور آنها به عنوان خدمتگزاران مورد اعتماد در سطوح مختلف سوالاتی مطرح می گردد؟ آیا کسی که هنوز در حال مصرف است واقعا از ما می پرسند ” آیا چنین اعضایی پاک هستند می تواند عضو انجمن می باشد؟

انتقال پیام به,داخل مراکز مراقبت از نوجوانان,بهبودی لذت بخش,آینده ی NA,روش معتادان گمنام
شاید ضمن پاسخ گویی به مهم ترین سوال در مرحله ی اول موضوع عضویت – بتوانیم مبنایی برقرار کنیم که با آن به این امر بپردازیم. سنت سوم می گوید که تنها لازمه ی عضویت در انجمن تمایل به قطع مصرف است. هیچ استثنایی در این مورد وجود ندارد.

تمایل خودش ایجاد عضویت می کند ، هیچ چیز دیگری حتی پرهیز کامل مطرح نمی باشد. هیچ کس دیگری به جز خود آن شخص تعیین کننده ی عضویت او در انجمن نیست . بنابراین کسی که مصرف می کند و شخصی که تمایل به قطع مصرف دارد می توانند عضو NA باشند. اعضایی که از برنامه های جایگزینی دارو مانند متادون استفاده می کنند تشویق می شوند که در جلسات انجمن حضور یابند. اما اینکار سوالی را مطرح می سازد که آیا NA حق دارد شرکت اعضا در جلسات را محدود نماید؟

ما اعتقاد داریم که ایجاد این محدودیت حق ماست. در حالی که سلیقه ی برخی گروه ها اینطور است که به چنان اعضایی اجازه ی مشارکت بدهند تجربه ی مشترک گروه های NA تشویق این اعضا (یا هر معتادی که در حال مصرف است) به حضور در جلسه فقط ضمن گوش کردن و رعایت سکوت و صحبت با اعضا قبل یا بعد از جلسات انجمن می باشد. این به معنای گریزان کردن با خجالت کردن نیست به معنای این کار فقط مراقبت از فضای بهبودی در جلسات خودمان است .

سنت پنجم ما هدف گروه ها را تعیین می کند : رساندن این پیام که هر معتادی می تواند قطع مصرف کنند و راه تازه ای برای زندگی پیدا کنند. ما آن پیام را در جلسات بهبودی خود انتقال می دهیم، آنجا کسانی که تجربیاتی از بهبودی به روش NA دارند می توانند درباره اش مشارکت کنند و آنها که نیاز به شنیدن تجربیات بهبودی به روش معتادان گمنام را دارند می توانند گوش
بدهند .

انتقال پیام به,داخل مراکز مراقبت از نوجوانان,بهبودی لذت بخش,آینده ی NA,روش معتادان گمنام
تجربه کرده ایم وقتی کسی که تحت تأثیر هر نوع مواد تلاش می کند راجع به بهبودی در NA صحبت نماید می تواند پیامی مخدوش یا گمراه کننده را در آن مورد به تازه وارد ، یا هر عضو دیگر انتقال دهند. به همین دلیل بسیاری از گروه ها باور دارند برای چنین اعضایی شایسته نیست که در جلسات انجمن معتادان گمنام مشارکت نمایند. می تواند این طور استدلال شود که استقلال گروه چنانچه در سنت چهارم ما تصریح شده به گروه ها اجازه می دهد که تصمیم بگیرند چه کسی صلاحیت مشارکت در جلسات آنها را دارد.

به هر حال ضمن تأثیر این امر ما باور داریم که استقلال گروه اجازه ی گردانندگی جلسه ، سخنرانی با خدمت به عنوان یک خدمتگزاری مورد اعتماد را برای کسی که هنوز در حال مصرف است توجیه می نماید.

استقلال گروه فقط تا زمانی که به گروه های دیگر و تمامیت انجمن لطمه وارد نکند اعتبار دارد. ما اعتقاد داریم این به سایر گروه ها و مجموعه ی انجمن معتادان گمنام صدمه وارد می نماید که اجازه دهیم اعضایی که پاک نیستند ، صحبت کرده با مسئول یک جلسه شوند ، یا یک خدمتگزار مورد اعتماد برای NA باشند .

بسیاری از گروه ها دستورالعمل هایی را برای اطمینان یافتن از اینکه فضای بهبودی مورد مراقبت قرار دارد تدارک دیده اند. این موارد معمولا شامل نکات بعدی می گردند .

توصیه به افرادی که در ۲۴ ساعت گذشته هر نوع ماده ی مخدری مصرف کرده اند تا از مشارکت در جلسه خودداری ورزیده و تشویق آنها که حتما قبل یا بعد از جلسات به سایر اعضای انجمن
پیوندند .

انتقال پیام به,داخل مراکز مراقبت از نوجوانان,بهبودی لذت بخش,آینده ی NA,روش معتادان گمنام
پایداری بر الزامات مدت زمان پاکی پیشنهاد شده ی انجمن ما برای موقعیت های خدماتی تلاش برای یافتن گردانندگان جلسات ، مسئولان جلسات یا سخنرانانی که به گسترش هدف اصلی ما در رساندن پیام به معتادی که هنوز در عذاب است کمک می رسانند.

انتقال پیام به,داخل مراکز مراقبت از نوجوانان,بهبودی لذت بخش,آینده ی NA,روش معتادان گمنام
ما بين داروهایی که در برنامه های جایگزینی دارو مورد استفاده قرار دارد و سایر داروهای تجویز شده تفاوت قائل هستیم ، زیرا چنین مواردی مشخصا در مواجهه با اعتیاد تجویز شده اند.

برنامه ی ما از اعتیاد به بهبودی با هوشیاری علیه جایگزینی یک ماده ی مخدر به جای دیگری ضمن پرهیز کامل تحقق می یابد، برای ما این است ، به همان چیزی که ما به معنادی که هنوز در عذاب است ارائه می کنیم.

در هر حال ما مطلقا هیچ عقیده ای درباره ی استفاده از متادون یا هر برنامه ی دیگری که هدف آن مواجهه با اعتیاد است نداریم. تنها هدف ما در توجه به جایگزینی دارو و استفاده ی اعضای ما از آن مشخص نمودن پرهیز کامل برای خودمان است.

انجمن ما باید در نظر داشته باشد که اگر یک معتاد مصرف کننده گرداننده ی جلسه ای باشد با خدمتگزار مورد اعتمادی بشود ما در حال رساندن چه نوع پیامی هستیم. ما اعتقاد داریم که در چنین شرایطی پیام بهبودی انجمن معتادان گمنام را انتقال نمی دهیم.

سهل انگاری در این عرصه با سنت های ما سازگاری ندارد. باور داریم که موضع ما در این امر بهبودی را استحکام می بخشد ، از جلسات ما مراقبت می کند و از معتاداتی که در تکاپوی پرهیز کامل هستند حمایت می نماید.

توضیح: این بیانیه ی استفاده از متادون را به عنوان راهبرد جایگزینی دارو مورد توجه قرار داده است. منظور آن استفاده ی پزشکی از متادون به عنوان یک داروی ضد درد نمی باشد. کسانی را
که درباره ی استفاده از متادون در تدبیر درد نگرانی هایی دارند تشویق می کنیم که از مطالب جزوه در دوران بیماری انجمن معتادان گمنام استفاده نمایند.

انتقال پیام به,داخل مراکز مراقبت از نوجوانان,بهبودی لذت بخش,آینده ی NA,روش معتادان گمنام

منبع : خدمات جهانی معتادان گمنام

 

Visits: 18

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!