پیام از اینجا,آغاز می شود,بهبودی NA,تجربیات بهبودی,فضای بهبودی

پیام از اینجا,آغاز می شود,بهبودی NA,تجربیات بهبودی,فضای بهبودی


پیام از اینجا آغاز می شود

پیام از اینجا,آغاز می شود,بهبودی NA,تجربیات بهبودی,فضای بهبودی

هدف اصلی ما این است که پاک مانده و پیام را به معتادی که هنوز در عذاب است ، برسانیم .

کتاب پایه

بعضی اوقات ، ما تنها به بخشی از این جمله فکر می کنیم ، بخشی که در مورد پاک ماندن است ولی هدف اصلی ما رساندن یک پیام پر از امید به معتادان است تا آن ها بتوانند از اعتیاد فعال ، رهایی پیدا کنند.

خب، ما چگونه این پیام را می رسانیم ؟ از طریق کدام روش ها ، ما سعی می کنیم هدف اصلی مان را بر آورده سازیم و چه کسی مسئول رساندن پیام NA است ؟ ما به عنوان یک عضو ، پیام را می رسانیم ولی از آن جایی که NA یک برنامه گروهی است ، مهم است که ما در گروه ها و ساختار خدماتی مان ، با هم کار کنیم تا این وظیفه حیاتی را انجام دهیم.

پیام از اینجا,آغاز می شود,بهبودی NA,تجربیات بهبودی,فضای بهبودی
البته ما باید پاک باشیم تا بتوانیم پیام بهبودی را منتقل کنیم. کار کردن مداوم قدم ها ، روش های مختلف رساندن پیام را در اختیار ما قرار می دهد. وقتی که ما اصول برنامه را در زندگی روزانه مان به کار می بریم ، تبدیل به نمونه های بهبودی می شویم و پیام را به این طریق منتقل می کنیم که بهبودی NA، در زندگی معتادان در حال بهبودی ای مثل ما، کار می کند .

پیام از اینجا آغاز می شود دیگر ، به چه روش هایی ، می توانیم پیام بهبودی را منتقل کنیم ؟ ما در جلسات ، مشارکت می کنیم . به تازه واردین و سایر اعضاء کمک می کنیم.

به دیگران خدمت می کنیم. ما مشارکت می کنیم به این دلیل که می دانیم “تنها با دادن آن چه که داریم ، می توانیم آن را حفظ کنیم .” یک بخش حیاتی از برنامه ما صحبت کردن در باره تجربیات بهبودی مان با اعضای NA، است.

صحبت کردن در مورد بهبودی مان در جلسات یا به صورت نفر به نفر ، باعث می شود که دیگران در تلاش ها و پیروزی های ما سهیم شوند. ما نیاز ها و تجربیات مشترکی را در یکدیگر ، پیدا می کنیم . چه تازه وارد باشیم ، چه عضو قدیمی یا چیزی بین آن ها ، می دانیم که چقدر برای ما مهم است که بخشی از کل باشیم.

ما می خواهیم که با سایر اعضای انجمن مان احساس هم دلی و یکی بودن ، کنیم . ما نشان می دهیم که برای تمام اعضاء ، نیاز ها و امید های مشترکی وجود دارند.

پیام از اینجا آغاز می شود همچنین ، ما یا می گیریم که یکی از راه های رساندن پیام ، خدمت در NA است. وقتی که ما به چیدن یک جلسه کمک کرده یا در جلسات اداری جلسه خانگی مان ، شرکت می کنیم ، آن چه را که در بهبودی یاد گرفته ایم، به نمایش می گذاریم : یعنی کمک کردن به گروه مان .

بعضی از اعضاء تلاش می کنند تا تازه واردین را در وظایف خدماتی گروه ، شرکت دهند. این کار ، فرصت هایی را در اختیار تازه وارد قرار می دهد تا او بتواند از اعضای با تجربه تر ، چیزهایی در مورد خدمت یاد بگیرد.

پرورش و تقویت ارتباط با اعضای با جدیدتر ، به آن ها کمک می کند تا در این فضای جدید ، احساس راهی کنند و در عین حال ، باعث کمک به بهبودی خود ما ، نیز می شود . این تلاش ها ، راهی دیگر برای تقویت فضای بهبودی هستند. پیام از اینجا,آغاز می شود,بهبودی NA,تجربیات بهبودی,فضای بهبودی

فضایی که ما امیدواریم هم برای کسانی که تازه به انجمن ما پیوسته اند و هم برای کسانی که مدتی است این جا بوده اند ، جذاب باشد . شاید ما در یک جلسه کمیته زندان ها و بیمارستان ها شرکت کنیم یا در یک کمیته خدماتی ناحیه ای یا منطقه ای ، خدمت داشته باشیم یا در یک اطلاع رسانی : سهیم باشیم . پیام نه تنها از طریق خدمتی که ما ارائه می دهیم ، بلکه از طریق نحوه ارتباط ما با سایر اعضای انجمن نیز ، منتقل می گردد .

کسب تجربه و دانش کسانی که قبل از ما خدمت می کردند نیز شکلی دیگر از کمک یک معتاد به معتاد دیگر است. ما با کار کردن در کنار هم مثلا روی ترازنامه منطقه از یکدیگر چیزهایی یاد می گیریم . خدمت ماهر چه که باشد ، ما می توانیم در خلق و ارائه یک تصویر عمومی مثبت از NA ، با یکدیگر همکاری کنیم . این همکاری ، راه ما را برای رساندن موثر تر پیام ، هموار می سازد.

پیام از اینجا آغاز می شود

 

“جلسه ، قوی ترین وسیله ای است که برای رساندن پیام ، در اختیار ما قرار دارد”

پیام از اینجا,آغاز می شود,بهبودی NA,تجربیات بهبودی,فضای بهبودی
کتاب پایه با سادگی می توان فراموش کرد که هدف اصلی جلسات ما، رساندن پیام NA می باشد. سنت پنجم به ما یاد آوری می کند که ” هر گروه ، تنها یک هدف اصلی دارد و آن رساندن پیام به معتادی است که هنوز در عذاب است.” این نکته، باید به طور دائم و پیوسته ، در جلسات مان ، مد نظر قرار گیرد.

ما سعی می کنیم که جلسات مان را گرم و صمیمی کنیم. ما به اعضاء کمک می کنیم تا در جلسه ، احساس امنیت کنند. ما سعی می کنیم یک پیام شفاف از NA، ارائه دهیم و در پشت صحنه ، خدمت گزاران مورد اعتماد ما ، کاری می کنند که اجاره پرداخت شود ، در ها باز باشند و نشریات ، در دسترس قرار گیرند .

پیام از اینجا آغاز می شود هر جلسه خصوصيات مخصوص خود را برای رساندن پیام NA توسط اعضایش، دارد. بعضی از جلسات ، وقتی را صرف توضیع فرمت جلسه می کنند در حالی که بعضی دیگر ، بهترین قهوه NA را ارائه می دهند، ممکن است جلسه شما ، وقت زیادی را صرف ایجاد ارتباط ، محبت و همدلی ، قبل و بعد از جلسه می کند.

سایر جلسات به خاطر سکوت و توجه محترمانه شان به تک تک مشارکت ها ، معروف هستند . ما به وسیله پاک ماندن و زندگی کردن بر اساس اصول برنامه ، پیام را به صورت شخصی منتقل می کنیم .

گروه های ما ، جلساتی را فراهم می کنند که ما می توانیم در آن ها ، بهبودی مان را دنبال کرده و پیام NA را با دیگران به مشارکت بگذاریم .

همچنین ما باید این پیام را به عموم نیز منتقل کنیم . کتاب پایه ما می گوید: “اگر معتادی ، چیزی درباره ما نشنیده است ، قادر نیست که ما را پیدا کند. اگر کسانی که با معتادان ، کار می کنند از وجود ما ، آگاه نباشند، نمی توانند ، آن ها را نزد ما بفرستند . پیام از اینجا,آغاز می شود,بهبودی NA,تجربیات بهبودی,فضای بهبودی

یکی از مهم ترین کارهایی که ما می توانیم در راستای هدف اصلی مان انجام دهيم این است که مردم را در این مورد که ما کی ، چی و کجا هستيم ، آگاه کنیم.

اگر ما این کار را انجام داده و وجهه خوب خود را حفظ کنیم، قطعا رشد خواهیم کرد.” از طریق ساختار خدماتی مان ، ما با اطلاع رسانی به عموم ، پیام را منتقل می کنیم . ما به کسانی که در موسسات و مراکز باز پروری بوده و نمی توانند در جلسات مان شرکت کنند ، با بردن جلسات یا نشریات به آن مكان ها ، کمک می کنیم. ما ، اطلاعاتی در مورد NA را در اختیار متخصصین و مدد کاران قرار می دهیم تا بتوانند به معتادانی که در حال کشمکش هستند کمک کنند تا آن ها راه خود را به سوی برنامه ما پیدا کنند.

پیام از اینجا آغاز می شود ما تلاش می کنیم تصویر مثبتی از NA ، ارائه دهیم و در واقعیت نیز ، این برنامه ، به عنوان یک برنامه بهبودی عملی و کار آمد ، شناخته شده است. یک چنین شناختی از جلسه خانگی و در جلسات هیئت ها و کمیته های خدماتی ما ، آغاز می شود.

یک نماینده منطقه ای به خاطر می آورد که به عنوان بخشی از یک سری بازدید ، در یک جلسه کمیته خدماتی ناحيه مجاور شرکت کرده بود . طرح ها و تصمیمات مشخص شدند . او در گفتگو ها و اعمال کمیته ، گرما و احترام خاصی را دید و حس کرد این جلسه خدماتی کمیته ناحیه توسط عضوی ، گرداننده می شد که می دانست همان فضای امن و پر از عشقی که ما تلاش می کنیم در جلسات بهبودی مان ، به وجود بیاوریم، جلسات خدماتی مان را نیز در بر می گیرد .

وقتی ما چنین نگرشی به خدمت خود داشته باشیم قادر خواهیم بود که این روح را به جلسات بهبودی مان و به روابط مان با کسانی که خارج از NA هستند ، نیز منتقل کنیم.

پیام از اینجا آغاز می شود آیا ما پیام بهبودی NA را منتقل می کنیم ؟ آیا پیام ما ، شفاف، همدلانه ، پر امید و صادقانه است ؟ آیا ما فضایی را ایجاد می کنیم که اعضای NA را جذب کرده و نگه دارد ؟ آیا ما به تمام کسانی که در اجتماع مان به بهبودی نیاز دارند، کمک می کنیم ؟ به عنوان یک عضو ، جلسه با کمیته خدماتی ، چه کاری می توانیم انجام دهیم تا فضای بهبودی را در جلسات مان ، ایجاد کرده یا تقویت کنیم ؟ آیا توجه کرده ایم که چگونه در خدمت مان ، از اصول بهبودی استفاده می کنیم؟ پیام از اینجا,آغاز می شود,بهبودی NA,تجربیات بهبودی,فضای بهبودی

هدف اصلی ما این است که پاک مانده و پیام NA را منتقل سازيم . پیامی که به وسیله آن ، هر معتادی می تواند از اعتیاد فعال ، رهایی یابد. در بهبودی شخصی مان ، ما به ارزش ارزیابی و اصلاح مداوم رفتار مان ، پی برده ایم . بنابراین آیا ما می توانیم روش های رساندن پیام را ارزیابی کرده و آن ها را توسعه دهيم؟

پیام از اینجا آغاز می شود

برگرفته از مجله NAWay آپریل 2006

Visits: 418

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!