یادآوری اولین روزهای بهبودی

یادآوری اولین روزهای بهبودی,تخریب فراوان اعتیاد,بیماری مرموز اعتیاد,آستانه ی لغزش معتاد,نفی بیماری اعتیاد

اسم من Alejandra یک معتاد در حال بهبودی هستم ، از اولین روزهای ورودم به معتادان گمنام ، تجربه ی خوبی دارم که قلم به دست گرفتم تا آنرا با دوستان همدردم در میان بگذارم .

بعد از چندین سال پی در پی و طولانی با تخریب فراوان اعتیاد و با دنیایی از ناامیدی و سرخوردگی و ناباوری وارد جلسات معتادان گمنام شدم. خیلی خوب اوایل پاکی ام را به خاطر می آورم ، چون روش های گوناگونی را برای پاک ماندن و قطع مصرف مواد مخدر ، امتحان کرده بودم ، ولی هیچ کدام برای من نتیجه ای نداشت .

با کمال ناباوری وارد معتادان گمنام شدم و باوری نسبت به NA نداشتم . در اوایل ورودم وقتی با مفهوم بیماری اعتیاد مواجه شدم ؛ پذیرش اش برایم کار خیلی سختی بود ، پذیرش این که من دارای یک بیماری مرموز هستم که ظاهرا هیچ درمانی ندارد.

اما بیماری اعتیاد ریشه تمام مشکلات من بود ، برای همین ، چون دارای تحصیلات دانشگاهی بودم و با احساس تفاوتی که نسبت به سایر اعضا داشتم و با وجود پاک بودنم، باز هم بدنبال راه های دیگری هم می گشتم . یادآوری اولین روزهای بهبودی,تخریب فراوان اعتیاد,بیماری مرموز اعتیاد,آستانه ی لغزش معتاد,نفی بیماری اعتیاد

یک روزی نظرم را با یکی از دوستان بهبودی  قدیمی تر NA مشارکت کردم و او هم خیلی راحت جوابی را که بیماری ام می خواست به من داد ، او گفت : به نظرش ، چیزی به نام بیماری اعتیاد وجود ندارد و این چیزی است که در NA بوجود آمده است و به اعضا گفته شده و واقعیت ندارد .

این راهنمایی غلط  ، آن دوست بهبودی باعث شد تا مدت ها بدون دنبال کردن هیچ هدفی در جلسات شرکت کنم و فقط پاک بمانم ، ولی تمایلی به مرور قدم های دوازده گانه NA و گرفتن راهنما نداشتم.

تا اینکه بلاخره پس از مدتی به دلیل روبرو شدن با آشفتگی های زندگی و نداشتن ابزار بهبودی ، مجددأ در آستانه ی لغزش قرار گرفتم و این بار خوشبختانه با یکی از دوستان دیگر مسئله را در میان گذاشتم و سعی کردم بدون در نظر گرفتن اینکه تحصیل کرده هستم و خیلی می فهمم ، فقط به دنبال پیدا کردن راهی باشم که سایر دوستان بهبودی ام طی کرده اند ، تا من هم در مسیر درست بهبودی قرار بگیرم . یادآوری اولین روزهای بهبودی,تخریب فراوان اعتیاد,بیماری مرموز اعتیاد,آستانه ی لغزش معتاد,نفی بیماری اعتیاد

دوستاني که مي ديدم بر خلاف من، حال خوبی دارند، همین موضوع خیلی کمک به من کرد، چون به دنبال تایید نظر خودم نبودم ، وقتی به تجربیات اعضای موفق گوش کردم متوجه شدم ، آنها نیز همین مشکلات را داشته اند و این همان بیماری اعتیاد بود که من با آن مشکل داشتم .

این بار با پیشنهاد دوستان بهبودی ، راهنما گرفتم و شروع به مرور قدم های دوازده گانه NA کردم، امروز با داشتن تجربه ی دوازده قدم و آشنایی با شخصیت درونی ام ، خودم و ماهیت بیماری اعتیادم را به خوبی درک می کنم .

تجربه ی غلط آن دوست بهبودی در خصوص نفی بیماری اعتیاد به دلیل عدم آگاهی از مرور قدم ها بوده است و امروز بعد از چند سال پاک بودن، به عنوان یک تجربه ی خوب سعی می کنم اگر دوست تازه واردی از من سوالی کرد ، سعی کنم ، تجربه ای که به او می دهم بر اساس تجربه ی دوازده قدم  و اصول روحانی معتادان گمنام باشد ، تجربه ای  که امروز باعث شد ، زندگی من روز به روز بهتر شود  و همیشه این تجربه ی ارزشمند را در نظرم داشته باشم .

یادآوری اولین روزهای بهبودی,تخریب فراوان اعتیاد,بیماری مرموز اعتیاد,آستانه ی لغزش معتاد,نفی بیماری اعتیاد

نویسنده : (Alejandra -E)

یادآوری اولین روزهای بهبودی,تخریب فراوان اعتیاد,بیماری مرموز اعتیاد,آستانه ی لغزش معتاد,نفی بیماری اعتیاد

منبع : صدای بهبودی معتادان گمنام

 

 

Visits: 78

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!