چه کسانی در جلسات حضور ندارند؟

چه کسانی در جلسات حضور ندارند؟,فرد دور افتاده از NA,طرز تفکر معیوب معتاد

انجمن ما با معضلی رو به رو است که همه ی ما از آن آگاهیم، مشکلی که از همان ابتدا وجود داشته و اکنون هم ادامه دارد؛ منظور من کسانی است که کم کم جلساتشان کمرنگ شده و از برنامه دور می افتند.

شما چنین اشخاصی را کمتر و کمتر در جلسات می بینید یا این که خودتان از همین دسته افراد هستید و کمتر جلسه می روید، ذهن چنین افرادی شروع به تردید نموده و همان چیزهایی را که تا به حال برایشان کار کرده، زیر سؤال می برند.

در این شرایط و به دلیل کافی نبودن تعداد جلسات برای ایجاد التيام، بیماری اعتیاد فعال می گردد، ناراحتی آغاز می شود و چون به جلسات زیادی نرفته ایم، هنگامی هم که در یک جلسه شرکت می کنیم، فضای آن جا کمی خصومت آمیز همراه با شایعه پراکنی به نظر می آید؛ و شاید امشب، انجام کاری متفاوت راحت تر به نظر بیاید.

آیا من واقعا احتیاج دارم که در این تعداد جلسه شرکت کنم؟ هر چه کمتر به جلسات بروید، تمایل تان برای حضور در جلسات کمتر خواهد شد، همیشه به نظر می آید که برای جلسه نرفتن دلیل خوبی هست.

حتی اگر آن دلیل در خانه ماندن و تلویزیون تماشا کردن باشد، به تدریج ذهن فرد دور افتاده، دگرگون می شود، زندگی ناخوشایند گشته و سرزنش نمودن خود و دیگران آغاز می شود.

در این مرحله به جای این که شخص دور افتاده بیشتر به جلسه رفته و نگرش خود را تغییر دهد، کمتر در جلسات حاضر می شود، به تدریج به این نتیجه می رسد که اصلا نیازی به جلسه ندارد، هر چند همین جلسات محدود او را سر پا نگاه داشته است.

هرچه بیشتر از جلسات دور بیفتیم، بازگشت به جلسات برایمان مشکل تر می شود، در حالی که مطمئنا همه ی اعضای گروه، امید به بازگشت دوباره ی ما دارند و منتظر دیدنمان هستند، اگر شما این مطلب را می خوانید و با طعنه به خود می گویید: «حتما همه منتظر بازگشت من هستند!» شما احتمالا یک دورافتاده هستید.

نیاز داریم طرز تفکر معیوب خود را تصحیح کنیم و این کار با حضور در جلسات ممکن می شود، برای کسی که از جلسات بسته دور است، شک کردن به اصول برنامه عجیب نیست.

چه کسانی در جلسات حضور ندارند؟,فرد دور افتاده از NA,طرز تفکر معیوب معتاد

منبع : مجله NAToday ؛تجربه  از استرالیا

 

 

Visits: 116

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!