معتادان گمنام در افغانستان از آغاز تاکنون

معتادان گمنام در افغانستان از آغاز,حضور پرشور معتاد,شعله های عشق NA,معتاد خواستار پاکی,درد بیماری اعتیاد

اولین حرکت شروع فعالیت انجمن معتادان گمنام در افغانستان، توسط تعدادی از دوستان که در ایران پاک شده بودند آغاز گردید، در ابتدا تنها فعالیت آنها دور هم نشستن و مشارکت کردن بود، بدون اینکه از نشریات NA چیزی در اختیار داشته باشند.

به مرور با تماسهای مکرر با ایران، نشریات و پمفلت ها وارد افغانستان شد و یک جلسه NA ، به صورت بهتر و اصولی شروع به فعالیت کرد، این آغازی بود برای یک حرکت جامع، ره گشایی و هدایت اعضایی که در مراکز درمانی و کلنیک ها پاک می شدند و راهی برای پاک ماندن نداشتند؛ پیام رسانی از طریق یک گروه 3 نفره شروع شد که بچه ها با اشتیاق هر هفته، به کلنیک می رفتند و برنامه انِ ایِ را معرفی و از دوستانی که آنجا بودند دعوت می کردند که به آنها بپیوندند.

معتادان گمنام در افغانستان از آغاز تاکنون
بعد از چند ماه اطلاع رسانی عاشقانه ی بچه های گروه و حمایت بی دریغ اعضای داخل گروه تعداد اعضای تازه وارد بیشتر و بیشتر شد، این حضور پرشور تازه واردها، انگیزه ای شد تا دوستان، به ماندن و انتقال قدمها و گرفتن رهجو ترغیب شوند، فعالیت دومین جلسه هم آغاز گردید و اولین کارگاه آموزشی با حمایت ساختار جهانی و خدمتگزاران منطقه ی ایران در افغانستان برگزار گردید.

شور و اشتیاق فراوان در این کارگاه زبان زد مردم شهر و مسئولین دولتی و ارگانهای مدنی و اجتماعی شد، بطوریکه خواستار تیم های اطلاع رسانی بیشتری در دفاترشان شدند.

خدا را سپاس که هر روز به تعداد اعضای ما اضافه شد و اولین جلسه ساختاری ناحیه، در شهر هرات، شروع به فعالیت کرد تا پیام بهبودی به صورت بهتر و اعضای مسئولیت پذیر بیشتری به دیگران برسد. معتادان گمنام در افغانستان از آغاز,حضور پرشور معتاد,شعله های عشق NA,معتاد خواستار پاکی,درد بیماری اعتیاد

در سا ل های بعدی با تلاش خستگی ناپذیر اعضای خدمتگزار ناحیه، جلسات بیشتری در شهر هرات راه اندازی شد و به دنبال آن ساختار شورا در کابل برای اجرای کاری کامل تر شروع به کار کرد و نماینده فرا منطقه ای انتخاب شد، مشکلاتی که در شهرها و داخل جلسات حل نشدنی بود، در ناحیه و شورا مورد بحث قرار گرفته و راه کارهایی از آنجا به گرو ه ها می رسید.

در طول چند سال گذشته 15 جلسه بهبودی NA و یک جلسه بانوان، در افغانستان شروع به فعالیت کرده است، بیش از چند کارگاه، به کمک صندوق جهانی و APF در هرات و کابل برگزاری شد و اعضا از همه شهرهایی که در آن جلسات معتادان گمنام برگزار می شد؛ حضور پیدا کردند.

شعله های عشق و کمک یک معتاد به معتاد دیگر روز به روز بیشتر می شد که به دنبال آن اعضا کمیته های بیشتری، به وجود آورند، امروز خوشبختانه درافغانستان کمیته نشریات کل، اطلاع رسانی کل، نماینده فر امنطقه ای فعال و کمیته کارگاهی، چاپ آدرس جلسات و کمیته پاسخ گویی را فعالانه به پیش می برند و روز به روز به تعداد اعضای NA اضافه می شود، به همین سادگی، این خواست خدا بود که، ما معتادان، در کشوری که 90 درصد مواد مخدر جهان را تولید می کند و در هر نقطه شهر مواد مخدر به فراوانی پیدا می شود، در گوشه تنهایی و انزوا، نمرده باشیم و برنامه ای را پیدا کنیم که با کمک آن زنده هستیم و پاک زیستن و پاک ماندن را هر روز تجربه می کنیم، به امید آنکه روزی در افغانستان هیچ معتاد خواستار پاکی و بهبودی، از درد بیماری اعتیاد نمیرد.

معتادان گمنام در افغانستان از آغاز,حضور پرشور معتاد,شعله های عشق NA,معتاد خواستار پاکی,درد بیماری اعتیاد

نویسنده : بشیر الف از هرات افغانستان

منبع : مجله پیام بهبودی 

 

 

Visits: 40

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!