از سنت یازدهم یاد گرفتم

از سنت یازدهم یاد گرفتم,تجربه نیرو و امید معتاد,صلح و آزادی معتاد,آبرو و اعتبار NA

تجربه ام را با این سوال از سنت ۱۱ کتاب روح سنتها شروع می کنم ،که مربوط به تمام روابط هم در Na و خارج از آن است. آیا عضو هیچ باشگاه یا سازمان دیگری هستم که در آن مجبور به تمرین جاذبه یا تبلیغ باشم؟ آیا به کارگیری سنت یازده در Na به من چیزی یاد داده است که باعث درک بهتر من از عضویت در گروه های دیگر شود ؟

ما زبانی نیز جهت توصیف تجربه های خود نداشتیم که این حالت را فصل هشتم کتاب پایه اینگونه توصیف می کند: زبان بی کلام همدلی که ما را به یکدیگر متصل می سازد به ما امید می‌دهد.

هیچ وعده و قولی ، هیچ مقایسه و تاییدی و هیچ ادعا و عقیده ای نمی تواند به قدرتمندی تجربه نیرو و امید باشد، لازمه رعایت گمنامی شکستن غرور است. قرین بی نام بودن ما را به سوی درک عمیق تری از ایثار رهنمون می سازد، توسط رعایت گمنامی ما مسائلی را تجربه می کنیم، مانند انجام کارهای درست بدون اینکه کسی بفهمد، خدمت کردن بدون اینکه کسی متوجه شود و حفظ اعتماد دیگران به خودمان.

از سنت یازدهم یاد گرفتم,تجربه نیرو و امید معتاد,صلح و آزادی معتاد,آبرو و اعتبار NA
ما نعمت‌ بخشش آزادانه را تجربه می کنیم، ما احساس درستکاری را تجربه می کنیم ، و درک می‌کنیم که چه شخصیتی داریم بدون اینکه لازم باشد کسی آن را به ما بگوید.

هیچ مقایسه و تاییدی و هیچ ادعا و عقیده ای نمی تواند به قدرتمندی تجربه نیرو و امید باشد، لازمه رعایت گمنامی شکستن غرور است.

بهتر است تجربه چند وقت گذشته که برایم خیلی ساده و در عین حال کاربردی می باشد را بیان کنم ؛ یکی از واحدهای آپارتمان محل زندگی ام در حال بازسازی بود، بعد از گذشت چند هفته که من در حال تحمل رفتارهای نامناسب آنها بودم، چون خودم و کارم را که اتفاقاً شبیه به کار آنهاست مقایسه می‌کردم، علاوه بر تماس با مدیر ساختمان چند بار هم به مالک و همچنین کارگران آنجا تذکر داده بودم.

تا این که از رفتارهای آنها و بیماری اعتیاد خودم که البته بیماری اعتیادم بیشتر باعث ناراحتی بود تا رفتار آنها، با راهنمایم تماس گرفتم (اولین رابطه سالم) و بعد از صحبت و البته پذیرش و تسلیم ، البته بگویم که همان روزهای اول با راهنما تماس گرفتم،  اما با پذیرش تسلیم نبود، در این موارد صحبت کردیم و بعد متوجه شدم که رابطه درست یعنی اینکه یک اصل را به کار بگیرم که بتوانم نه‌ تنها آزار نبینم بلکه تحمل هم نکنم و از شادی و شوق اصول روحانی احساسات خوب را تجربه کنم. اینها همان نقطه ارتباط خودم با خودم بود و از آنجا بود که یک اصل روحانی مثل ایثاردر برابر کسانی که بی ملاحظه هستند را به کار گرفتم و نه تنها با خودم به صلح و آزادی رسیدم بلکه با دیگران هم به همین صلح و رهایی رسیدم.

از سنت یازدهم یاد گرفتم,تجربه نیرو و امید معتاد,صلح و آزادی معتاد,آبرو و اعتبار NA
سنت یازدهم نه تنها رابطه با گروه و گروه با عضو را با جامعه بیان می کند بلکه به من هم یاد می‌دهد که چگونه می توان یک رابطه سالم و شفاف را ایجاد کرد.

با این جمله از کتاب روح سنتها به پایان می‌رسانم که البته جملاتی هم بر آن بر اساس تجربه‌ام اضافه کرده‌ام: خط مشی روابط عمومی در خانواده، جامعه و انجمن چیزی بیش از تماس با دیگران بر اساس خواسته و هوس ماست.

گفتگو، برنامه ریزی و داشتن تدبیر در مورد به انجام رساندن و حفظ این خط مشی نیز بسیار مهم است، تماس ناهماهنگ و بی هدف ممکن است به آبرو و اعتبار ما (و من در زندگی) بیشتر ضرر برساند تا اصلا تماس نگرفتن ، با آرزوی روزهای روشن برای همه دوستان همدردم. (نویسنده : گمنام)

از سنت یازدهم یاد گرفتم,تجربه نیرو و امید معتاد,صلح و آزادی معتاد,آبرو و اعتبار NA

منبع : مجله صدای بهبودی NA

 

 

Visits: 428

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!