ساختار خدماتی چست و چه کاری انجام می دهد

ساختار خدماتی چست و چه کاری انجام می دهد,پیام مستقیم به معتادان,جامعه NA ایران,مرتبط با اعتیاد

برای تحقق بخشیدن به هدف اصلی انجمن ما گروه ها گرد هم می آیند تا ساختاری بوجود آورند که موجب توسعه، هماهنگی و تامین خدمات در كل گردد و بتوانند به رساندن پیام NA خیلی فراتر از آنچه هر کدام جدا گانه می توانستند کمک کنند.

مسئولیت اصلی هر گروه برپایی جلسات بهبودی می باشد، تا پیام را مستقیم به معتادانی که هنوز در عذابند برساند، در راستای پیشبرد این هدف در سطوح ساختار خدماتی کمیته های خدماتی فرعی، بنا بر نیازهای هیئت ها، نواحی و یا شورای منطقه ایران تشگیل می شوند .

هئیت نمایندگان ( کمیته های شهری) :

سطحی است که اجزای تشکیل دهنده آن گروه های محلی NA  هستند.

مسئولیت

ارائه طیف وسیعی از خدمات مستقیم به گروهها، جامعه و حمایت، هماهنگی و پشتیبانی از کار گروهها در جهت رفع مشکلات بین گروهها، تا بدین وسیله گروهها هدف اصلی NA را هرچه بهتر گسترش دهند، هیئت نمایندگان اولین ابزار جهت ارائه خدمات محلی در NA ایران است، بر اساس آخرین اطلاعات موجود در حال حاضر تعداد 279 هیئت نمایندگان در ایران فعال هستند.

ساختار خدماتی چست و چه کاری انجام می دهد,پیام مستقیم به معتادان,جامعه NA ایران,مرتبط با اعتیاد

ناحیه :

سطحی است که در محدوده جغرافیایی یک استان یا چند استان فعال بوده و اجزای تشکیل دهنده ان هیئت های نمایندگان است .

مسئولیت

توسعه و بسط منابع ، حمایت و همکاری در امور اجزای تشکیل دهنده آن (هیئت های نمایندگان ) و ارائه خدمات به آنها و جامعه با همکاری و هماهنگی یکدیگر می باشد .

براساس اخرین اطلاعات موجود در حال حاضر تعداد 32 ناحیه در ایران فعال هستند

ساختار خدماتی چست و چه کاری انجام می دهد,پیام مستقیم به معتادان,جامعه NA ایران,مرتبط با اعتیاد

شورای منطقه ایران :

سطحی است که در محدوده کشوری فغال بوده و از نمایندگان نواحی ایران ، مسئولان کمیته های فرعی و مسئولان اداری تشکیل شده است .

مسئولیت

تامین ، ایجاد و گردآوری منابع و آموزش و توسعه آن، تا بدین طریق نواحی بهتر مسئولیت های خود را انجام دهند و موجب حمایت، پشتیبانی و هماهنگی بین آنان و نقطه به اشتراک گذاشتن تجربیات نواحی شکل دهنده شود تا در آن نمایندگان نواحی و خدمتگزاران منطقه به تبادل نظر و مشورت پرداخته و از این طریق مصالح کلی انجمن را مد نظر قرار دهند. ضمنا : شورای منطقه نقطه اتصال و ارتباط موثر جامعه NA ایران با NA جهانی است. ساختار خدماتی چست و چه کاری انجام می دهد

ساختار خدماتی چست و چه کاری انجام می دهد,پیام مستقیم به معتادان,جامعه NA ایران,مرتبط با اعتیاد

انجمن معتادان گمنام چه فعالیت های انجام می دهد ؟

انجمن معتادان گمنام در راستای پیشبرد هدف اصلی خود، توسعه پیام انجمن، ایجاد ارتباط و ارائه خدمات به جامعه فعالیت های خدماتی مختلفی دارد که کمیته های اجرایی روابط عمومی، زندان ها و بیمارستان ها، سایت و آدرس جلسات، کارگاه ها، دفتر مرکزی و… بنا بر نیازهای هیئت ها، نواحی و یا شورای منطقه ایران در ذیر ساختار خدماتی، تشکیل می گردد، به صورت اجمالی بخشی از آن ها به شرح ذیل است :

 

کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی :

این کمیته جهت برقراری وحفظ ارتباط با آحاد جامعه و هماهنگی های لازم جهت همکاری انجمن با سازمان ها و مجامع مختلف تشکیل شده است، تشریح برنامه ۱۲ قدم و ارائه اطلاعات جامعی از نحوه فعالیت های انجمن به مسئولان کشور، سازمان ها، نهادها، ارگان ها، موسسات و سایر اقشار جامعه جهت آشنایی بیشتر به منظور رساندن پیام انجمن به معتادان و معرفی آنها به جلسات انجمن معتادان گمنام از فعالیت های این کمیته است.

برگزاری جلسات معارفه ، غرفه ها و نمایشگاه ها در مناسبت های مرتبط با اعتیاد، ارتباط با رسانه های داخلی و پاسخگویی به پرسش های جامعه از جمله دیگر فعالیت های این کمیته است. لازم به ذکر است هیچ فردی اعم از اعضای داخل و خارج از انجمن نماینده معتادان گمنام نمی باشد تمام کارها به صورت گروهی انجام می شود و اعضای انجمن به طور شفاف و فردی در رسانه ها ظاهر نمی شوند و همکاری با رسانه ها به صورتی می باشد که فقط انجمن معرفی شده و گمنامی شخصی اعضا، حفظ شود

ایمیل روابط عمومی :

pi@na-iran.org

کمیته کارگاه های آموزشی:

مسئولیت این کمیته آموزش کلیه اعضاء نسبت به شناخت و درک صحیح از برنامه بهبودی در معتادان گمنام می باشد که از طریق برنامه های آموزشی مداوم سعی دارد، اعضاء را از نقش و مسئولیت خود در معتادان گمنام مطلع نگاه دارد و با شناخت دقیق از چالشهای داخلی و اجتماعی سعی می نماید با ارائه آموزشهای مناسب نسبت به برطرف نمودن آن چالش ها به اعتبار و خوشنامی انجمن معتادان گمنام کمک کند.

ایمیل کارگاه ها :

workshop@na-iran.org

کمیته بیمارستانها و زندانها:

هدف اصلی این کمیته پیام رسانی به معتادان در زندان ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی می باشد که امکان دسترسی آسان به جلسات انجمن معتادان گمنام را ندارند. لازم به ذکر است هیچکدام از آن مراکز به انجمن معتادان گمنام وابسته نبوده، تحت مدیریت انجمن اداره نمی شوند و صرفا اعضای ما جهت پیام رسانی در آن مراكز حضور پیدا می کنند. در حال حاضر جلسات ما در ۱۹۲زندان آقایان، ۳۸ زندان بانوان، ۱۲ کانون اصلاح و تربیت، ۹ ندامتگاه، ۱۹ بیمارستان و ۲۰۰ کلینیک و مرکز درمانی ترک اعتیاد در سطح کشور به طور مرتب برگزار می گردد. این کمیته کار خود را به دو صورت انجام می دهد:

ارائه نشریات تایید شده انجمن معتادان گمنام به معتادان در مراکز برگزار کردن پانل های پیام رسانی و ارائه تجربه بهبودی اعضاء برای معتادان در مراکز

ایمیل زندانها و بیمارستانها :

h&i@na-iran.org

ساختار خدماتی چست و چه کاری انجام می دهد,پیام مستقیم به معتادان,جامعه NA ایران,مرتبط با اعتیاد

کمیته فصل نامه :

دریافت نامه ها، مقاله ها، داستان بهبودی و تجربه های اعضای برنامه

واضح است چاپ نامه ها و مقالات ، به مفهوم تایید مطالب آنها نمی باشد و فقط مبین نظرات فرستنده است.

آدرس ما :

تهران صندوق پستی ۷۱۴۳-۱۵۸۷۵

پست الکترونیکی:

pb@na-iran.org

آدرس اینترنتی: www.na-iran.org

تلگرام و واتساپ : ۰۹۱۹۳۱۲۲۷۲۹

خدمات نشریات :

توزیع کتاب، نشریات و لوح های فشرده صوتی مربوط به انجمن معتادان گمنام، بخش قابل توجهی از خدمات این انجمن به معتادان جویای بهبودی می باشد. همچنین برخی از نشریات به خط بریل برای نابینایان نیز تهیه و تولید شده است. تا کنون حدود ۵۲ عنوان کتاب و نشریه، بیش از ۴۹ زبان ترجمه شده و به بیش از ۲۹ زبان مختلف مشارکت می شود.

ساختار خدماتی چست و چه کاری انجام می دهد,پیام مستقیم به معتادان,جامعه NA ایران,مرتبط با اعتیاد

دفترمرکزی انجمن معتادان گمنام:

دفتر مرکزی انجمن معتادان گمنام یک دفتر خدماتی است که در راستای توسعه و بهبود فعالیتهای خدماتی انجمن تاسیس شده است و خدمات ذیل را ارائه می دهد: پاسخگویی به خطوط تلفنی از طریق تلفن گویا (۴۱۵۳۹ -۰۲۱) جهت راهنمایی تماس گیرندگان، هماهنگی و ارجاع درخواست سازمان ها و موسسات به کمیته های اجرایی، محل کلیه نشست ها با مخاطبین روابط عمومی و علاقه مندان به برنامه معتادان گمنام.

ایمیل روابط عمومی انجمن معتادان گمنام:

daftarmarkazinairan@na-iran.org

ساختار خدماتی چست و چه کاری انجام می دهد,پیام مستقیم به معتادان,جامعه NA ایران,مرتبط با اعتیاد

کمیته وبسایت و ادرس جلسات :

وظیفه این کمیته بروز رسانی فهرست جلسات و پاسخگویی به خطوط تلفن همراه NA در تمامی استان های کشور و ارائه آدرس و زمان برگزاری جلسات به مخاطبان است. بخش دیگری از وظیفه این کمیته جهت ارائه اطلاعات بیشتر، تهیه شماره تلفن های دفتر مرکزی، مسئولان کمیته های روابط عمومی و آدرس جلسات نواحی ایران، جمع آوری اطلاعات و رویداد های انجمن معتادان گمنام و بارگزاری آن در وب سایت رسمی انجمن www.na-iran.org و همچنین پاسخگویی پرسش های شما عزیزان از طریق پست الکترونیکی وب سایت این انجمن است.

webservant@na-iran.org

ساختار خدماتی چست و چه کاری انجام می دهد

منبع : راهنمای معرفی انجمن ( کتابچه روابط عمومی )

 

 

Visits: 291

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!