راهنما حامی همیشگی من

راهنما حامی همیشگی من,دنیای پر از ترس اعتیاد,دنیای جدید NA,لیاقت راهنما شدن

با دنیایی پر از ناامیدی ، وقتی برای اولین بار وارد جلسات معتادان گمنام شدم ، از دنیایی پر از ترس و انزوا و بی اعتمادی و پر از احساسات منفی ؛ قدم به دنیای جدید NA گذاشتم ، که کاملا برایم نا آشنا و ترسناک بود و البته پر از سوالات گوناگون !

آیا این برنامه ی معتادان گمنام برای من هم کار خواهد کرد ؟

آیا من هم می توانم مانند اعضایی که در داخل جلسه ، اعلام پاکی می کنند ؛ سه ماه ، یک سال ، پنج سال و …. پاک بمانم؟

ذهن من درگیر همین افکار بود که یک روز یک دوست بهبودی ؛ بعد از جلسه به من گفت : اگر می خواهم بدانم که این برنامه چطور برای اعضا کار کرده است ، کارهایی را باید انجام بدهم و یکی از این کارها در کنار جلسات رفتن، گرفتن راهنما است.

پرسیدم راهنما چه شخصی است ؟

گقت : راهنما شخصی است مثل خود ما که یک عضو NA می باشد ، اما تجربه ی او در این مسیر بیشتر است و مدت زمان بیشتر از تو پاک مانده است و  می تواند به تو کمک کند.

من هم چون احساس امید را در چهره ی اعضایی که در جلسه شرکت می کردند ، دیده بودم و می خواستم مانند آنها در مسیر بهبودی باقی بمانم ، قبول کردم که ، به یکی از دوستان بهبودی به عنوان راهنما اعتماد کنم و یک نفر را بعنوان راهنمای خودم انتخاب کردم .

راهنمایم در مسیر بهبودی به من کمک های زیادی کرد تا ، با احساسات منفی که داشتم روبرو شوم و کنار بیایم، برنامه ی معتادان گمنام را به من معرفی کرد، به حرفهایم گوش می داد و از تجربه خودش در بهبودی ، برای من صحبت می کرد. راهنما حامی همیشگی من,دنیای پر از ترس اعتیاد,دنیای جدید NA,لیاقت راهنما شدن

دیگر احساس می کردم که تنها نیستم ، راهنما حامی همیشگی من ، در کنارم بود ، حتی با هم شروع به مرور قدم های داوزده گانه ، معتادان گمنام کردیم ،هفته ها و ماه ها و سال ها گذشت ، زمانی به خودم آمدم ، دیدم که ، من هم مدت چند سال است که توانسته ام پاک بمانم ، پس از چند سالی که در کنارم بود و به من کمک کرد، احساسات بدی به سراغم آمده بود و مرا اذیت می کرد.

مانند اینکه : نگاه راهنمایم از بالا به پایین است و مثل گذشته به من اهمیت نمی دهد و به من بی اعتنا شده است ، این احساسات باعث شده بود تا دیگر احساس صمیمیت قبل را نداشته باشم و نمی توانستم حرف هایم را به او بزنم و به خاطر همین افکار بیمارگونه ام ، شروع کرده بودم به قضاوت کردن راهنمایم.

پیش خودم فکر می کردم که راهنمای من نباید هیچ نقصی داشته باشد و مسائلی از این قبیل و اصلا نمی خواستم که نقش و جایگاه خودم را مد نظر قرار بدهم ، با راهنمایم در این مورد صحبت کردم ، او گفت که من حق انتخاب دارم، از چند نفر ، دوستان بهبودی مشورت گرفتم  و سرانجام به این نتیجه رسیدم که مسیر بهبودی ام  را ، با راهنمای دیگری ادامه بدهم .

 با افکار بیمارگونه ام تا به حال تجربه ی عوض کردن چندین راهنما را داشته ام، هر کدام را به دلایل مختلف با راهنمای دیگری عوض می کردم ، مثلا اگر یک راهنما می گرفتم که خدمات خوبی در معتادان گمنام داشت ، اما وقت برای مرور قدم ها ، کمتر می گذاشت ، عوض اش می کردم ، یا برعکس اگر راهنمایی داشتم که وقت برای مرور قدم ها بیشتر می گذاشت ، اما خدمت در معتادان گمنام کمتر می کرد ، او را مجددا با یک راهنمای دیگر عوض می کردم .

اکنون در مقطع پاکی 9 سالگی هستم ، طی این مدت 5 راهنما عوض کرده ام ، اما یک چیز را از اعماق وجود احساس کرده ام : راهنما حامی همیشگی من است ؛ تمام راهنماهایی که تا به حال داشته ام ، همگی به من کمک کرده اند و در طی مدت زمانی که راهنمایم بوده اند ، همیشه مرا حمایت می کردند و به من اهمیت می دادند .

اکنون خودم هم لیاقت راهنما شدن را در برنامه معتادان گمنام ، بدست آورده ام و سعی می کنم حامی همیشگی رهجوهایم باشم .

خداوند را سپاسگزارم به خاطر عشق بلاعوضی که در معتادان گمنام وجود دارد و حمایت همیشگی راهنماهای عزیز نسبت به رهجوهایشان .

راهنما حامی همیشگی من,دنیای پر از ترس اعتیاد,دنیای جدید NA,لیاقت راهنما شدن

نویسنده : (Theo-R)

راهنما حامی همیشگی من,دنیای پر از ترس اعتیاد,دنیای جدید NA,لیاقت راهنما شدن

منبع : مجله الکترونیک صدای بهبودی معتادان گمنام

 

 

Visits: 18

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!