از من تبدیل به ما شدن

از من تبدیل به ما شدن,سالهای تخریب مواد مخدر,دست و پنجه زدن با اعتیاد,دغدغه مصرف مواد,منیت معتاد

مدت 14 سال ، از زمانی که اولین بار مصرف مواد مخدر را شروع کرده بودم می گذشت ، طی این سالهای تخریب مواد مخدر ، کاملا به انسانی دیگر تبدیل شده بودم ، اعتیاد ، تمام ریشه های خانواده گی و اجتماعی ام را قطع کرده بود ، منزوی ، تنها و در حال دست و پنجه زدن با اعتیادم بودم .

شب و روزم را گم کرده بودم ، نمی دانستم از زندگی چه چیزی می خواهم و هیچ هدفی ، غیر از تهیه و مصرف مواد مخدر نداشتم ، چیزی که بیش از هر چیزی مرا زجر می داد ، انزوای کامل و تنهای هایم بود.

چند بار طی چند سال گذشته ، اقدام به قطع مصرف کرده بودم ، اما بیش از چند روز دوام نمی آوردم و دوباره به اعتیاد فعال و مصرف مواد رجوع می کردم.

تنهایی در زمان اعتیاد فعال ، تجربه ی دردناکی است که من و سایر دوستان بهبودی، در مشارکت هایمان به آن می پردازیم ، و یکی از مهمترین دلایل اینکه من در معتادان گمنام ماندگار شدم این بود که ، از من تبدیل به ما شدم .

نحوه آشنایی ام با معتادان گمنام از طریق برادر کوچکترم انجام پذیرقت ، او بعد از چند سال یک روز مرا در خیابان دید و وقتی حال و روزم را مشاهده کرد ، شوکه شد !

مقداری پول به من داد و مرا به خانه ام رساند ، آن شب احساس کردم دیگر تنها نیستم و بعد از چند سال ، احساس خوبی را تجربه کردم ، برادرم آنشب با من خداحافظی کرد و بعد از چند روز با دو نفر دیگر به دیدن من آمدند.

آن دو نفر که بعدها فهمیدم راهنما و یکی دیگر از دوستان بهبودی برادرم بودند ، حدود سه ساعت با من صحبت کردند و گفتند در تنهایی محکوم به فنا هستم و  می توانم از طریق معتادان گمنام ، از انزوا و تنهایی بیرون بیایم و قطع مصرف کنم .

تا آن زمان نمی دانستم که برادرم هم مصرف کننده بوده و اکنون پاک شده است ، وقتی صحبت های آنها را شنیدم ، جرقه بهبودی در درون ام زده شد و ناخودآگاه به آنها گفتم : باید از کجا شروع کنم؟

آنها مرا با خود به جلسات بردند و مسیر بهبودی را به من نشان دادند ، چند هفته در خانه ماندم و به توصیه های آنها عمل کردم و هر روز آنها به دنبال من می آمدند و مرا به جلسات می بردند.

دیگر از انزوا و تنها بودن و منیت معتادگونه خبری نبود ، فرآیند از من تبدیل به ما شدن ، را به مرور زمان طی کردم و اکنون 3 سال و هفت ماه است که ، دور از مصرف هر گونه ماده ی مخدری هستم .

برادرم که از لحاظ سنی از من کوچکتر است ، اکنون او راهنمای من است و مرا در مسیر پر پیچ و خم بهبودی یاری می کند ، امروز دغدغه مصرف مواد مخدر را ندارم ، امروز زندگی را به روال برنامه معتادان گمنام طی می کنم و در این مسیر ثابت قدم هستم .

از من تبدیل به ما شدن,سالهای تخریب مواد مخدر,دست و پنجه زدن با اعتیاد,دغدغه مصرف مواد,منیت معتاد

نویسنده : (Logan-S)

از من تبدیل به ما شدن,سالهای تخریب مواد مخدر,دست و پنجه زدن با اعتیاد,دغدغه مصرف مواد,منیت معتاد

منبع : مجله الکترونیک ضربان قلب NA

 

 

 

Visits: 52

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!