رابطه با خودمان,وجه مشترک اعتیاد,معتاد مصرف کننده,عصاره اعتیاد

رابطه با خودمان,وجه مشترک اعتیاد,معتاد مصرف کننده,عصاره اعتیاد


رابطه با خودمان

رابطه با خودمان,وجه مشترک اعتیاد,معتاد مصرف کننده,عصاره اعتیاد

ممکن است به زمان زیادی نیاز باشد تا ما احساس آزادی کنیم. زمانی که بهبودی را شروع کردیم، از خیلی لحاظ درهم شکسته بودیم و اوضاع خرابی داشتیم. اگرچه پاک زندگی کردن به این معنی نیست که در بحران باشیم، اما ممکن است بعضی مواقع اینگونه به نظر آید. احساسات ما شدید است. تغییرات زیادی در زندگیمان در حال وقوع است و تغییر می تواند آشفته کننده زندگی باشد حتی وقتی که مثبت است.

شخصیت و احساسات ما توسط اعتیادمان احاطه شده بودند، به همین علت زمانی که پاک میشویم دچار سردرگمی و گیجی می شویم. ممکن است مدت زمانی بگذرد تا ما فرصت و شاید نیاز آن را پیدا کنیم تا از خود بپرسیم “من واقعا کی هستم؟” ما در بهبودی تغییر می کنیم و در عین حال برایمان آشکار می شود که ما در طول مدت زندگی چه کسی بوده ایم. ما خود را پیدا می کنیم.

برای خیلی از ما این به معنی برگشت سلامت عقلی است که قدم دوم درباره آن صحبت می کند. این ممکن است به معنی برگشت به شرایطی باشد که قبلا هرگز تجربه نکرده بودیم، زیرا هیچ وقت فرصت آن را نداشتیم تا خود واقعیمان باشیم بدون اینکه تظاهر کنیم، یا قایم شویم یا سعی کنیم خود را یک چیز یا یک کس دیگر نشان دهیم.

راههای زیادی هست که ما از آن طریق خود را توصیف می کنیم، که شاخص ترین و مهم ترین آنها نیز نسبت به شرایط و این که کجای زندگی قرار داریم می توانند تغییر کنند. هویت کلمه ای گیج کننده است که نشانگر چیزهای است که ما را از هم متمایز می سازد و در همان حال نشانگر چیزهایست که ما در آن مشابه هستیم.

هویت ما متشکل است از چیزهای که مشخص می کنند که آیا ما جزئی از یک گروه هستیم یا خیر. با آن که داستان هر یک از ما با دیگری تفاوت دارد، اما همانگونه که نشریات ما می گوید “اعتیاد وجه مشترک همگی ما است.”

رابطه با خودمان,وجه مشترک اعتیاد,معتاد مصرف کننده,عصاره اعتیاد

زمانی هویت ما به عنوان یک معتاد مصرف کننده توصیف می شد. در آخر خط به نظر می رسید ما هیچ چیز نیستم جز عصاره اعتیاد. زمانی که پاک می شویم شروع به کشف خود واقعیمان می کنیم.

بعضی از ما برمی گردیم به هویت گذشته خود که زمانی آن را می شناختیم ولی بعد گمش کرده بودیم. بعضی از ما نامطمئن از اینکه ممکن است به چه شخصی تبدیل شویم، قدم در این فرآیند می گذاریم.

تجربه ما از گذشته ممکن است کار را برای بعضی از ما در آزمودن راههای جدید سخت کند. برچسب های که در گذشته به خود زده ایم به ما اجازه تغییر را نمی دهند. تجربیات عاطفی شدید هویت ما را شکل داده اند. بعضی مواقع حتی خود واقعی ما را توصیف می کنند. این تجربیات شخصیت ما را ساخته اند و ما آن را قبول کرده ایم.

به همین دلیل ممکن است ما نخواهیم خود را به شکل دیگری ببینیم. بعضی مواقع ما خیلی ساده در تجربیات بد و حل نشده گذشته مانند سواستفاده، زندان یا از دست دادن عزیزی، گیر میافتیم. رابطه با خودمان,وجه مشترک اعتیاد,معتاد مصرف کننده,عصاره اعتیاد

چگونه آنچه که بودیم با آنچه که می خواهیم در بهبودی باشیم را تطبیق می دهیم؟ ما می خواهیم از گذشته خود رها شویم بدون این فرصت یادگیری از آن را از دست بدهیم. بعضی اوقات زمان زیادی وقت لازم است تا ما درک منطقی از شخصیت خود پیدا کنیم.

ممکن است اگر زندگی مان با زندگی گذشته خیلی متفاوت و بخواهیم به زور و به کمک ترس خود را مجبور کنیم که به هرج و مرج با آشنای گذشته برگردیم. کم کم در می یابیم که مقدار زیادی از آشفتگی های ی با آن دست به گریبان هستیم، نتیجه انتخاب های است که می کنیم. زمانی و با انتخاب های جدید راحت باشیم، زندگی مان بکلی تغییر می کند. بعضی چیزهای که ما را خیلی خوشحال می کند، چیزهای است که ما هرگز خواهان آنها نبوده ایم.

بعضی از ما تجربه “زنده شدن مجدد رویاهای گم شده” را داریم. یعنی پیگیری آرزوهایمان از همان جایی که آنها را رها کرده بودیم و در نهایت زندگی به نحوی که همیشه خواهانش بودیم.

تعداد دیگری از ما در می یابند که رویاهای رها شده گذشته دیگر به درد شخصیت امروزشان نمی خورد. ما با تاریخچه تاسف آوری از قول های شکسته، رویاهای از دست رفته، ناصادقی، خیانت و شکست وارد انجمن شدیم.

باور داشتیم که ما ارزش چیزهای که خواهانشان هستیم را نداریم. حتی از داشتن رویا می ترسیدیم. بعضی از ما در بهبودی هم برای سالیان زیاد خود را تنبیه می کنیم، و خود را از هر گونه لذت و نشاط عقب می کشیم ، چون فکر می کنیم که این چیزها حق ما نیست.

ابزار و عشقی که در NA پیدا می کنیم، علیرغم ریشه دار بودن این مسائل به ما کمک می کند تا این الگوها را بشکنیم و از بین ببریم. ما خیلی سریع در الگوها گرفتار می شویم. نیاز به مراقبت داریم تا الگوهای قدیمی دوباره بروز نکنند.

رابطه با خودمان,وجه مشترک اعتیاد,معتاد مصرف کننده,عصاره اعتیاد

به چیزی نیاز داریم تا جریان افکار منفی را در هم بشکند. این چیز ممکن است نوعی عمل کرد باشد، مثلا مراقبه، یا رفتن به جلسه، یا ممکن است کاری باشد که دیگران انجام می دهند دوستان راهنمای ما به خوبی ما را می شناسند و می توانند تشخیص دهند که ما از راه راست خارج شده ایم و به ما کمک کنند تا به سر جای خود برگردیم.

زمانی که فقط برای امروز زندگی کنیم، به شهامتی دست می یابیم که تصورش را نیز نمی کردیم و می توانیم در زندگی با نشاط هیجان و امید فراوان به جلو برویم. اما اگر در گذشته سیر کنیم یا نگران آینده باشیم، قبل از اینکه بفهمیم چه اتفاقی افتاده، می بینیم که دوباره گیر افتاده ایم. .

هیچ جواب آسان و منحصر بفردی برای رسیدن به صلح و آرامش با گذشته وجود ندارد، و بندرت این اتفاق به یکباره رخ میدهد. در طول بهبودی بتدریج قسمت های مختلفی از خودمان در دسترس ما قرار می گیرد، و قسمت های دیگر آماده اند تا ما را رها کنند. این فرآیند بعضی مواقع توأم با صلح و آرامش و بعضی مواقع وحشتناک است.

اگر مسئله ای با یک بار قدم کار کردن یا با چندبار صحبت با راهنمایمان، حل نشد، به این معنی نیست که ما در حال پیشرفت نیستیم. بازگشت مجدد و چندباره به کار کرد قدم و یا به قول معروف “بازگشت مجدد به صحنه وقوع جرم” تجربه مشترکی است که اکثر ما در بهبودی داریم.

هر قدمی که کار می کنیم قسمتی از وجودمان به ما باز می گردد و قسمت کوچکی از بار پشیمانی، شرم و ترس را می کاهد. ما بعضی از باورهایمان نسبت به خود را رها کرده و آنها را جایگزین می کنیم. به بعضی از چیزهای که در گذشته ستایش می کردیم رجوع می کنیم و بررسی مینمائیم که آیا هنوز هم به درد ما می خورند یا نه. روش تغییر در ما تعجب آور است. .

ما در طول مسیر خود قطعاتی را جا می گذاریم. تقریبا شبیه بازی بچه ها است: با هر قدم که به جلو برمیداریم، باید به پشت سر خود نگاه کنیم و قسمتی از گذشته را جبران کنیم. بعضی نقص های اخلاقی برطرف می شوند، اما به همراه آن نیز بعضی از داشته هایمان از بین می روند. ما شغل خود را عوض می کنیم و تازه پس از آن در می یابیم که قسمت بزرگی از هویت ما از نحوه کسب درآمدمان سرچشمه می گرفته است. یا تغییر در رابطه ای را تجربه می کنیم و می بینیم که باعث تغییر ما در زمینه های دیگر نیز می شود. این می تواند ناراحت کننده باشد.

ممکن است ما نخواهیم اقرار کنیم که چیزی که در گذشته برای ما کارایی داشت دیگر به نفع ما نیست. در حالی که شروع به شناخت بهتر از خود می کنیم، ممکن است از رشد بیشتر بترسیم زیرا امکا.. دارد شخصیت خود را که تازه از آن شناخت پیدا کرده ایم را از دست بدهیم تجربه به ما ثابت کرده است که هرقدر بیشتر تمایل داشته باشیم در زندگی به جلو برویم، بیشتر به شخصیت اصلی خود تبدیل می شویم. ما از طریق گذر کردن از سختی ها و پاک ماندن و استفاده از تجربه به دست آمده، حقایق بیشتری در مورد خود کشف می کنیم. ممکن است فکر کنیم که مورد آزمایش قرار گرفته ایم، اما واقعیت آن است که ما بطور مستمر در حال آزمایش ایمان و درک خود در برابر تجربیات مان هستیم.

وقتی که در بهبودی به مشکل برمی خوریم، ممکن است احساس کنیم همان جایی قرار داریم که قبل از پاک شدن در آن بودیم. و در حالیکه بعضی اوقات تجربه های قدیم را در زندگی جدید خود تکرار می کنیم، اغلب یک مشکل موقتی را با یک شرایط دائم اشتباه می گیریم. رابطه با خودمان,وجه مشترک اعتیاد,معتاد مصرف کننده,عصاره اعتیاد

عمل ساده پذیرش خود باعث تغییر ما می شود. ما شروع به داشتن رفتاری بهتر با خود می کنیم و در برابر دنیا با فروتنی جدیدی عکس العمل نشان می دهیم. قدم هشت از کتاب پایه می گوید، “ما می خواهیم بدون ترس یا تعرض در چشمهای دنیا نگاه کنیم.

در حالیکه خرابکاری های گذشته را پاک می کنیم و به روش جدیدی زندگی می نمائیم، به اعمال جدید خود احترام می گذاریم و در این فرآیند نیز در می یابیم که خودمان نیز قابل احترام هستیم قسمتی از جاذبه اعضاء قدیمی و باتجربه ما این است که آنها غیرعادی و عجیب به نظر می رسند. شخصی می گفت که این حالت نتیجه این است که دیگر نیاز ندارند تا همیشه گارد یا حالت تدافعی داشته باشند. رابطه با خودمان,وجه مشترک اعتیاد,معتاد مصرف کننده,عصاره اعتیاد

ما بیشتر و بیشتر با خود واقعیمان احساس راحتی می کنیم. ما در دنیا دقیقا به همان شکلی که هستیم ظاهر می شویم. این آزادی قسمتی از وعده ای است که سنت سوم به ما داده است. برای اینکه تنها یک لازمه جهت عضویت وجود دارد – تمایل به قطع مصرف – و از آنجا به بعد به ما اجازه داده شده تا هر کسی که می خواهیم باشیم. دیگر لازم نیست دروغ بگوئیم تا پذیرفته شویم.

رابطه با خودمان,وجه مشترک اعتیاد,معتاد مصرف کننده,عصاره اعتیاد

منبع : کتاب پاک زیستن

 

Visits: 221

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!