دستان یاری دهنده,معجزه پیشرفت NA,احتیاج به مشارکت

دستان یاری دهنده,معجزه پیشرفت NA,احتیاج به مشارکت


دستان یاری دهنده

دستان یاری دهنده,معجزه پیشرفت NA,احتیاج به مشارکت

شانزده سال است که من عضو NA هستم. من از تنوع و فراوانی جلسات شهر محل سکونتم لذت می برم. جلسه ای که من در آن شرکت می کنم تعداد زیادی تازه وارد و معدودی عضو قدیمی دارد . در یک روز خاص، من شاهد معجزه پیشرفت در این جلسه بودم .

من متوجه شدم که یکی از اعضا بدجوری احتیاج به مشارکت دارد. چنان دستش را بالا برده بود که نزدیک بود صندلی اش را چپ کند. وقتی گرداننده به آن عضو اشاره کرد، متوجه شدم که او قدرت تکلم ندارد، ولی معتادی که کنارش نشسته بود زبان اشاره ناشنوایان را بلد بود و زبان گویای او شد.

مشارکتش این بود که پنجاه و هشت روز پاکی دارد و در فکر رها کردن NA بوده، چون مشارکت های ما را می فهمید ولی دیگران حرف او را نمی فهمیدند، و او گاهی سخت احتیاج به مشارکت داشت. و گفت که باز هم به جلسه خواهد آمد .

مشارکت او اشک به چشمانم آورد، اما هنوز به اصل معجزه نرسیده بودیم. بعد از جلسه، با معتادی که زبان اشاره بلد بود صحبت می کردم. ازش پرسیدم چند وقت است که به اتفاق آن عضو معلول در جلسات شرکت می کند، و گفتم که دیدن این اتفاق خیلی عالی بوده. دستان یاری دهنده,معجزه پیشرفت NA,احتیاج به مشارکت

او گفت اصواتی را که آن عضو معلول از خودش در می آورده شنیده و متوجه شده که او قدرت تکلم ندارد، بنابراین با زبان اشاره به او گفته که حرف هایش را می فهمد و کمکش خواهد کرد . و بعد ادامه داد: «ولی اولین بار بود که او را می دیدم. من در لغزش بودم و تازه به جلسه برگشته ام، و صندلی کنار او نشستم ، که ! تنها صندلی خالی اتاق بود .»

دستان یاری دهنده,معجزه پیشرفت NA,احتیاج به مشارکت

منبع : مجله راه NA

 

Visits: 15

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!