بهبودی محدودیت ندارد

بهبودی محدودیت ندارد,شنیدن پیام بهبودی,عشق ویژه به تازه وارد,پیام معجزه آسا NA,شاهد بهبودی معتاد

داستانی که می خوانید در مورد یک معتاد در حال بهبودی در کشور کلمبیا می باشد ، او قدرت شنوائی نداشت و نمی توانست حرف بزند ، اما با این حال توانست ، راهی برای پاک ماندن پیدا کند، پاکی ابدی !

رائول به همراه یکی از اعضای خانواده اش ، به اولین جلسه معتادان گمنام قدم گذاشت، او در حالت فرسودگی فیزیکی باورنکردنی بود، کفشی به پا نداشت و پاهایش بوی ناخوشایندی می داد ، علاوه بر اینها کر و لال هم بود.

در شهر مدیجین کلمبیا،گروه ما ، صرف نظر از شرایطش از او استقبال گرمی کردند و از او خواستند که باز هم در جلسات شرکت کند.

تاریخ دقیق قطع مصرف او را نمی دانیم ؛ ولی یک روز از روزهای ماه دسامبر بود، دسامبر زمان جشنواره ها و تعطیلات در کلمبیا می باشد، زمانی که بیشتر مردم مواد و یا چیزی مشابه را مصرف می کنند. بهبودی محدودیت ندارد,شنیدن پیام بهبودی,عشق ویژه به تازه وارد,پیام معجزه آسا NA,شاهد بهبودی معتاد

در چند جلسه اول یکی از اعضای خانواده در رفت و آمد به جلسه او را همراهی می کرد ، با وجود ناتوانی در شنیدن پیام بهبودی و مشارکت کردن، او همچنان در جلسات حضور پیدا می کرد و بعد ناباورانه دیدیم که به تنهایی به جلسات می آید.

تغییر او در نظافت و پاکیزگی شخصی و حضور مرتبش در جلسات کاملا نمایان بود، آن روزها گروه دچار مشکلات خدماتی شده و حضور اعضا کاهش یافته بود اما از روزی که رائول وارد انجمن شد حتی یک جلسه از گروه خانگی اش را نیز از دست نداد.

در آن مدت، رائول و دوستش خــوان – ک ، متعهدانه خدمتگزاران مورد اعتماد گروه بودند.

از آنجایی که خوان مسئولیت های زیادی داشت برایش مشکل بود که هر روز درب مکان جلسه را باز کند، زنده نگهداشتن گروهی که بیشتراوقات فقط دو نفر شرکت کننده داشت ســخت بود.

اما با دیدن تعهد و پیگیری رائول ، معتادی که کرو لال بود و در آن زمان حدود هشت ماه پاکی داشت، خوان فکر کرد که می تواند کلید درب جلسه را به رائول بدهد.

خوان با رائول نشست و با زبان اشاره وظایف و چگونگی عملکرد مسئول خدماتی گروه را به او توضیح داد و رائول با علاقه مندی آنها را یاد گرفت، بعد از آن رائول برای روزهای سه شنبه و جمعه هر هفته مسئول قابل اطمینان گروه برای باز کردن درب جلسه بود.

او دو ساعت زودتر می آمد و درب جلسه را باز می کرد، داخل جلسه را ، جارو و گردگیری می کرد صندلی ها را می چید و همیشه برای اعضایی که به جلسه می آمدند قهوه حاضر و آماده داشت.

رائول جلوی درب جلسه می ایستاد و با دست های باز به خوش آمدگویی اعضا می رفت و آنها را در آغوش گرمش میگرفت.

در طول برگزاری جلسه رائول مسئول قهوه بود تا وقتی که مطمئن شود همه اعضا یک فنجان قهوه در دست شان هست و بعد سبد سنت هفتم را می چرخاند.

یک رفتار فراموش نشدنی در خدمت رائول به عنوان مسئول خدماتی گروه این بود که هر گاه یک تازه وارد داشتیم او عهده دار تقدیم چیپ خوش آمدگو و پمفلت های خواندی به او بــود.

همراه با چهره ای آکنده از لبخند و آغوشی گرم، شور و عشق ویژه ای را به تازه واردها انتقال می داد، رائول با زبان اشاره آنها را به ادامه ی شرکت در جلسات و اینکه مصرف نکنند و پاک بیایند دعوت می کرد.

هر سال در ماه دسامبر، رائول اعلام می کرد که می خواهد تولد پاکی اش را جشن بگیرد و همه اعضای ناحیه مدیجین از این جشن بزرگ اطلاع داشتند.

جلسه بهبودی سرشار از امید می شد، اینکه شاهد بهبودی عضوی بودیم که توانائی شنیدن و حرف زدن نداشت، پیام معجزه آسائی بود.

در پایان جلسه با مقدار زیادی غذا از همه اعضا شرکت کننده پذیرایی می شد، رائول این فرصت را داشت که در چندین همایش منطقــه ای و محلی در کلمبیا شــرکت کند، او عضوی محبوب در کل کلمبیا بود و الگویی در خدمات برای بسیاری از اعضا.

رائول به مدت هفت سال متوالی درب های جلسات گروه شان را باز نگهداشت ، او به عنوان یک شخص شاداب و دوست داشتنی شناخته شد، اما آنچه که بیشتر در او نمایان بود، ایمان او به نیروی برتر بود.

رائول هر روز و هر شب دعا می کرد و حامل پیامی از دعا و عملکرد بود، وقتی پنجاه و چهار ساله بود (هفت سال و هشت ماه پاکی داشت) در اثر سکته قلبی از دنیا رفت در حالیکه تمامی عزیزانش کنارش بودند، ما همیشه با شادی از او یاد می کنیم ، زیرا او به ما نشان داد که بهبودی حتی فراتر از هرگونه محدودیت جسمی و فیزیکی امکان پذیر است.

او به ما نشان داد که خدمت لازمه مسیر بهبودی اســت و تعهد به خدمت به رشد گروه کمک می کند، از رائول سپاسگزاریم که درب های جلسات گروه را باز نگه داشت، یادم بده چطور زندگی کنم ، این گروه در حال حاضر به طور میانگین 35 عضو دارد که به طور مرتب در جلساتش شرکت می کنند و آنجا گروه خانگی شان است و داستان های رائول هنوز در گروه زنده است.

ممنون رائول ،حالا تو به طور ابدی پاک هستی.

بهبودی محدودیت ندارد,شنیدن پیام بهبودی,عشق ویژه به تازه وارد,پیام معجزه آسا NA,شاهد بهبودی معتاد

نویسنده : (سیمون م ؛ از کشورکلمبیا)

بهبودی محدودیت ندارد,شنیدن پیام بهبودی,عشق ویژه به تازه وارد,پیام معجزه آسا NA,شاهد بهبودی معتاد

منبع : مجله NAWAY آپریل ۲۰۱۸

 

 

Visits: 10

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!