بهبودی در عمل,موهبت پاک ماندن,طرز فکر اعتیاد,مسئول بهبودی

بهبودی در عمل,موهبت پاک ماندن,طرز فکر اعتیاد,مسئول بهبودی


بهبودی در عمل

بهبودی در عمل,موهبت پاک ماندن,طرز فکر اعتیاد,مسئول بهبودی

در جلسات انجمن معتادان گمنام، ما بهبودی در عمل را تجربه می کنیم . این عمل بدین گونه است که اعضای ما ، چه آن ها که در بهبودی جوان هستند و چه آن ها که موهبت پاک ماندن برای مدت طولانی تری ، نصیب شان گشته ، تجربه ، امید و ایمان شان را با دیگران در جلسه ، به مشارکت می گذارند.

اگر چه بعضی از اعضایی که حضور دارند، کامل پیام را نمی شنوند ، ولی بعضی ، تنها به اندازه همان روز و بعضی ، به اندازه ای که آن را به جلسه دیگری ببرند ، آن را می گیرند.

من روز های اولیه خود در بهبودی را به یاد می آورم که کاملا قادر به درک آن چه مشارکت می شد ، نبودم ولی یک کلمه این جا و یک کلمه آن جا می شنیدم و همین باعث می شد یک روز دیگر هم پاک بمانم .

خوش آمد گویی به دیگران با آغوش کشیدن صمیمانه آن ها، باعث می شود که تمامی معتادان نه تنها تازه واردان بلکه اعضای قدیمی تر نیز، احساس کنند پذیرفته شده اند تمام مشارکت های جلسه ، ممکن است در ارتباط با موضوع جلسه نباشد و مابه طور شخصی در مورد مسائلی که برای مان ، پیش آمده ، صحبت می کنیم ، مسائلی که یا ذهنیت ما را به همان طرز فکر اعتیاد فعال مان برگردانده و یا باعث شده تا آن چه را که در یک جلسه دیگر شنیده ایم، مرور کنیم. بهبودی در عمل,موهبت پاک ماندن,طرز فکر اعتیاد,مسئول بهبودی

بسیار اهمیت دارد که ما در باره بیماری مان صحبت کنیم ولی به همان اندازه نیز مهم است که بگوییم چگونه بهبودی ما امروز به ما کمک کرده تا از عهده زندگی در شرایط آن ، بر بیاییم . من متوجه شده ام که از طریق گوش دادن چیزهای زیادی کسب می کنم ، اگر کسی که مشارکت می کند ، از صمیم قلب صحبت کند ، من پیام را خواهم گرفت .

از همه مهم تر ، ما تنها با دادن آن چه که داریم ، آن را حفظ می کنیم . از اشتباهات دیگران بیاموزید . احتمالا آن قدر زندگی نمی کنید که خودتان فرصت تکرار تمامی آن اشتباهات را داشته باشید.

عمل دیگری که می توانیم در بهبودی تجربه کنیم ، مسئول بهبودی بودن است . وقتی که تازه وارد هستیم ، می توانیم مسئول شویم که خواندنی های اول جلسه را بخوانیم. اگر برای این کار هنوز خجالتی هستیم ، می توانیم بعد از پایان جلسه ، در مرتب کردن صندلی ها ، کمک کنیم . بهبودی در عمل,موهبت پاک ماندن,طرز فکر اعتیاد,مسئول بهبودی

به مرور که در پاکی مان پیش رفت کرده و ترس از خواندن از بین می رود ، آن وقت می توانیم خواندنی ها را بخوانیم. اگر ما در تلفظ بعضی کلمات مشکل داشته باشیم ، هیچ کس نخواهد خندید . آن ها فقط همدلی خود را نشان خواهند داد.

اقدام به عمل می تواند با درست کردن قهوه ، چای ، کمک به چیدن میز و صندلی ها برای جلسه یا کمک به چیدن نشريات ، صورت گیرد. خوش آمد گویی به دیگران با آغوش کشیدن صمیمانه آن ها، باعث می شود که تمامی معتادان نه تنها تازه واردان بلکه اعضای قدیمی تر نیز ، احساس پذیرفته شدن کنند.

به کسی فکر کنید که از ناحیه ای دیگر به جلسه می آید . احساس او وقتی پا به جلسه می گذارد که هیچ کس را در آن جا نمی شناسد چگونه است ؟ به ما می توانیم با اعمالی کوچک ، تفاوت هایی بزرگ ایجاد کنیم .

بهبودی در عمل,موهبت پاک ماندن,طرز فکر اعتیاد,مسئول بهبودی
همین طور که در بهبودی رشد می کنیم ، در مقابل گروه مان ، مسئول می شویم که به جلسات کمیته خدمات ناحیه رفته و اطلاعات را از آن جا کسب کرده و به گروه خود ، باز گردانیم . اکثر گروه ها ، یک نماینده بین گروه دارند که معمولا از همراهی سایر اعضای گروه در جلسات ناحیه ، استقبال می کنند . بهبودی در عمل,موهبت پاک ماندن,طرز فکر اعتیاد,مسئول بهبودی

این خدمت یک ابزار آموزشی موثر برای خدمات بعدی در داخل گروه یا به طور کل در ساختار خدماتی ، است. در پاسخ به این سئوال که از دست من چه کاری ساخته است ؟” ، باید خاطر نشان کرد که هدف اصلی ما پاک ماندن است ولی به نظر می رسد بعضی از ما فراموش می کنیم که تا چه حد یک مشارکت ساده ما می تواند برای کسانی که در رنج هستند، مفید باشد .

بهبودی در عمل,موهبت پاک ماندن,طرز فکر اعتیاد,مسئول بهبودی

منبع : مجله راه NA

 

Visits: 26

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!