آنچه درخواست می کنیم,راهنمای خوب,خسارت های اعتیاد

آنچه درخواست می کنیم,راهنمای خوب,خسارت های اعتیاد


آنچه درخواست می کنیم

آنچه درخواست می کنیم,راهنمای خوب,خسارت های اعتیاد

در دراز مدت خود را بیشتر می پذیریم و با شرایط مان آشناتر می شویم. یاد می گیریم از مصاحبت خود لذت ببريم و با گرایش ها و مسئولیت های خود به شیوه ای مناسب برخورد کنیم.

شاید از درک اینکه دیگر مانند گذشته به یک رابطه احساسی نیاز داریم، متعجب شویم. تعجب آورتر این است که وقتی متوجه می شویم خواهان يك رابطه احساسی هستیم، و با وجود آنکه نیازی بدان نداریم, بودن در چنین رابطه ای برایمان راحت تر می گردد.

داشتن حمايت بدین معناست که بعضی از منابعی را که برای داشتن یک رابطه دو نفره بدان نیازمندیم در دسترس داشته باشيم و اگر مسائل طوری که امیدش را داشتیم پیش نرفت, بتوانیم از آن كمك بهره بگیریم، روابط یکی از مقوله هایی است که فقط با تمرین کردن, در آن خبره نمی شویم.

اکثر کار های پر اهمیتی که برای بهبود بخشیدن به روابط احساسی مان انجام می دهیم، در چنین روابطی به کار گرفته نشده و در رابطه با راهنما و دوستان مورد اعتمادمان انجام می گیرند.

حتی پس از سالها پاکی تفكيك و تطبيق آنچه در قلب مان و ذهن مان اتفاق می افتد به طور خودکار انجام نمی پذیرد. ما به يك جفت چشم دیگر نیز نیاز داریم؛ به شنونده ای که برایمان اهمیت قائل شود و بخواهد به ما کمک کند، تا مسائل را از یکدیگر تمیز دهيم.

يك راهنمای خوب کلیدی برای ایجاد تغییر در نوع رابطه مان با دیگران است. رابطه بین ما و راهنمایمان میتواند پایه و اساس مابقی روابط مان در بهبودی باشد. برخی از ما نیاز داریم مدت زیادی پاک باشیم تا راهنمایی را که بتوانیم با او ارتباط بر قرار کیم, پيدا كنيم.

ممکن است آن شنونده را به جای یک راهنما در دوست قابل اعتماد دیگری پیدا کنیم. بدون توجه اینکه چنین احساس امنیتی را چگونه پيدا می کنیم.

بازگو نمودن صادقانه تجارب گذشته مان, اصلی حیاتی برای ایجاد تغییر نمی باشد. نمی توان کتمان نمود که معتادان با واقعیت مشکل دارند. چنین مشکلی در روابط احساسی مان نیز دیده می شود. آنچه درخواست می کنیم,راهنمای خوب,خسارت های اعتیاد

ما با این خیال پردازی که روابط مان باید چگونه باشند ،دست به گریبان می شویم و چگونگی واقعیت آنها را نادیده می گیریم .

وقتی عاشق رویاپردازی باشیم، واقعیت باعث عصبانیت مان می شود. خشمگین شدن نسبت به واقعیت نقطه مخالف پذیرش است. گاه آنقدر درگیر وهم و خیال درباره طرف مقابلمان می شویم که وقتی مانند آن عمل نمی کند، عصبانی می شویم.

گاه بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که خود را از شرايط دور کنیم، اما این معمولا آسان ترین کار ممکن می باشد. سفر ما آموختن این نکته است که باید علی رغم همخوانی فرد مورد نظر با انتظارات واهی مان, او را ببذيريم، شاید ارائه یک عشق کامل و بدون قید و شرط تنها از عهده خداوند بر آید ، اما همانطور که به چنین هدف ایده آلی نزدیکتر می شویم، روحمان شكوفا میگردد.

هر چه عمیق تر دوست بداریم، بیشتر قابلیت عشق ورزیدن خواهیم داشت. هر چه بيشتر از طریق روابط مان رشد كنيم، صمیمت بیشتری را تجربه خواهیم نمود.

بعد از سالها پاکی ممکن است متوجه شویم که بالغ و جا افتاده به نظر می رسیم و زندگی مان در بسیاری از موارد به آنچه که می خواستیم تبدیل شده است . اما با وجود این هنوز با روابط احساسی مان در حال كشمكش هستیم. آنچه درخواست می کنیم,راهنمای خوب,خسارت های اعتیاد

تمیز دادن بین یک عشق بالغ و یک عشق نابالغ می تواند در مدت زمانی که یک عشق برای رشد نمودن و بالغ شدن بدان نیاز دارد، طول بکشد.

چنین چیزی يك فرايند مادام العمر است. وقتی اقرار می کنیم چه مقدار از خسارت های زندگی مان در رابطه با روابط جنسی و عشق و عاشقی بوده است، به فوائد بازگشت سلامت عقل در این حیطه پی می بریم.

ما قدمها را کار می کنیم تا خرابی های گذشته مان را هموار کنیم. از راهنما استفاده می کنیم تا با كمك او خرابی های امروزمان را هموار کنیم و از سنت ها استفاده می کنیم تا راههای جدیدی برای کنار آمدن با دیگران بیاموزیم.

ما بخشندتر می شویم، خودخواهی مان کاهش می یابد و کمتر می ترسیم، می آموزیم که ضابطه و چهار چوب داشته باشيم و در عین حال باز و صریح باشیم. می توانیم آنقدر در مطالباتمان خشک و بی انعطاف باشيم که پيدا كردن طرف مقابل در زندگیمان غير ممكن شود.

از توقعاتمان راجع به دیگران دست بر میداریم و کمی بیشتر از خود مطالبه می کنیم به تدریج میتوانیم ببینیم کجا نیاز به تغيير داریم و کجا باید محکم بر روی اعتقادات خود بایستیم ،حتی اگر این به معنای صبر کردن باشد. آنچه درخواست می کنیم,راهنمای خوب,خسارت های اعتیاد

شروع به دیدن این نکته می کنیم که باورهای ما در كجا امنیت ما را حفظ می کنند و در كجا ما را دوباره و دوباره به طرف الگوهای قدیمی سوق میدهند. یکی از اعضا می گفت: “من از اينكه تركم كنند نمی ترسم ، بلكه انتظار داشته و مطمئنم که این کار انجام خواهد شد. وقتی بدترین انتظارت را داریم معمولا همان انتظارات در زندگی مان به وقوع می پیوندند. درس گرفتن از تجار بمان مهم است، اما گرایش ما به این باور که می توانیم از آن فراتر برویم نیز امری حیاتی است.

اجازه تغییر به خود و دیگران دادن میتواند به معنای تسلیم به این احتمال باشد که خود را در قلمروی بیگانه ای بیابیم. آنچه درخواست می کنیم,راهنمای خوب,خسارت های اعتیاد

وقتی روابط مشابه را تکرار نمی کنیم، ممکن است این احساس به ما دست بدهد که اصلا نمی دانیم باید چه کار کنیم. یکی از اعضا می گفت: “سالها برایم به طول انجامید، اما آخرین باری که قدم چهارم را می نوشتم ناگهان متوجه شدم که دیگر پی در پی با افرادی مشابه رابطه برقرار نمی کنم ، بلکه این من هستم که تغيير نکرده و همان شخص قبلی بودم.

اینکه آن شخص دیگر چه کسی بوده باشد اهمیتی نداشت, چونکه من هنوز همان عکس العمل های قبلی را از خود بروز می دادم”. کار متفاوتی انجام دادن يك ريسك است ، اما تکرار اشتباه, شکست خوردن را تضمین می کند.

يك عضو قدیمی این مطلب را به بهترین شکل ممکن بیان کرد: “قبلأ ما فکر می کردیم که مشکل ما در اعتماد نکردن بود، اما اکنون می دانیم که مشکلمان در نداشتن شهامت است”.

آنچه درخواست می کنیم,راهنمای خوب,خسارت های اعتیاد
هرچه بیشتر آزادی از اعتياد فعال را تجربه کنیم، بیشتر می توانیم ببینیم چگونه اعتیادمان حتى در پاکی ما را به مخمصه می اندازد. ما گرایش داریم اعمالی را که در زندگی مان خسارت به بار می آورند تکرار کنیم و خود را در معرض صدمه قرار دهیم.

شاید تنها چیزی که برای تغییر الگوهای قدیمی و دردناک نیاز داریم کمی شفافیت ذهن باشد. ولیکن گاه اعمال خود را آشکارا می بینیم و باز هم آنرا انجام میدهیم. انگیزه ها و تمایل خود را بررسی می کنیم، راجع به آن مشارکت می کنیم, دفترچه خود را با نوشتن تراز پر می کنیم ، اما باز هم همانجا که بودیم باقی می مانیم. همان تضادی را که در خدمت تجربه می کنیم. در آخرین شغل مان و یا آخرین رابطه مان با يك فرد جديد تجربه کرده بودیم.

وقتی این نوع مسائل تكراری را می بینیم، قضاوت یکدیگر برایمان آسان می شود. اما واقعیت امر این است که این انتهای کار نیست. برخی اوقات دردمان باید به حدی رسیده باشد تا بتوانیم با مسائلی که عمیق در درونمان دفن شده است روبرو شویم، اما گاه وقتی به عقب نگاه می کنیم می بینیم که برخی التیام های دیگر باید اتفاق می افتاد تا توانایی چنین کاری را پیدا می کردیم. آنچه درخواست می کنیم,راهنمای خوب,خسارت های اعتیاد

ممکن است از اینکه کمبودهای اخلاقی مان به ترتیبی که ما خواهان آن بودیم، از بين نرفته است، احساس یأس و نا امیدی کنیم. هر بار که از يك طوفان احساسی عبور می کنیم فرصتی به ما داده می شود تا بار گذشته را رها کنیم و آزادی بیشتری را در آن سوی طوفان پیدا کنیم ، در نتیجه آینده مان كمتر و کمتر تحت تأثیر تاريخچه مان قرار می گیرد.

آنچه درخواست می کنیم,راهنمای خوب,خسارت های اعتیاد

منبع : کتاب پاک زیستن

 

Visits: 73

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!