واقعیت را بپذیر

واقعیت را بپذیر,پذیرای بیماری اعتیاد,واقعیت معتاد بودن,شناخت بیشتر اعتیاد,معتاد واقعیت پذیر

قبل از اینکه وارد برنامه معتادان گمنام بشوم ، هیچ گاه پذیرای بیماری اعتیادم نبوده و به هیچ عنوان خودم را یک معتاد نمی دانستم ، بیماری من بصورت روزانه مرا مجبور به انجام کارهایی می کرد که اکنون بعد از 29 سال حضورم در برنامه ، وقتی به یاد می آورم ، احساس خجالت به من دست می دهد .

رفتارهای ناسالم یک معتاد چه در زمان اعتیاد فعال و چه در زمان بهبودی ، همگی از بیماری به نام اعتیاد سرچمشه می گیرد ، بیماری مرموز و پیش رونده ، تکیه بر اصل واقعیت پذیر بودن ، بمن خیلی کمک کرد تا بتوانم این مسئله که من یک معتاد هستم و از بیماری اعتیاد رنج برده ام بیشتر درک کنم .

با معرفی خودم بعنوان یک معتاد در جلسات ، این نکته را می پذیرم که دارای بیماری اعتیاد هستم ، اگر واقعیت معتاد بودنم را نمی پذیرفتم ، اکنون در این جایگاه نبوده و هنوز در اعتیاد فعال درگیر بودم .

در ابتدای ورودم به برنامه ، وقتی بمن گفتند خودت را با پسوند معتاد معرفی بکن ، پذیرا بودن یک معتاد ، برایم بسیار سخت بود ، من قطع مصرف کرده بودم و دیگر هیچ نوع موادی مصرف نمی کردم ، پس چرا باز هم باید خودم را یک معتاد معرفی کنم؟

چند وقتی گذشت ، وقتی مشارکت های دوستان بهبودی ام را در جلسات شنیدم ، همگی آنها از یک چیز صحبت می کردند ؛ یک بیماری ، بیماری اعتیاد!

وجه مشترک همه ما یک چیز بود ، دیگر مشکل ما مصرف یا عدم مصرف مواد مخدر نبود ، مشکل ما بیماری اعتیاد بود ، که به هر شکل و فرمی در ما بروز می کرد ، و باعث می شد تا آرامش از ما سلب شود .

واقعیت را بپذیر!

واقعیت را بپذیر,پذیرای بیماری اعتیاد,واقعیت معتاد بودن,شناخت بیشتر اعتیاد,معتاد واقعیت پذیر

وقتی واقعیت معتاد بودنم را پذیرفتم ، تازه در مسیر درست بهبودی قرار گرفتم ، وقتی معتاد بودنم را پذیرفتم به طبع بیماری اعتیادم را نیز پذیرفتم و باید شناخت کافی از این بیماری بدست می آوردم تا با استفاده از ابزارهای برنامه ، بر بیماریم غلبه کنم .

برای شناخت بیشتر بیماری ام ، به توصیه راهنمایم ، شروع به مرور قدم ها کردم ، قدم یک ، قدم دو ، قدم سه و …. واقعیت را بپذیر,پذیرای بیماری اعتیاد,واقعیت معتاد بودن,شناخت بیشتر اعتیاد,معتاد واقعیت پذیر

هر چه جلوتر می رفتم ، دیدم نسبت به بیماری اعتیاد و علت بروز آن و سالهای سختی که در زمان اعتیادم فعالم سپری کرده بودم ، بازتر می شد ، قدم های دوازده گانه معتادان گمنام ، مانند یک فانوسی بود که در یک جاده تاریک ، راه را بمن نشان داد.

تجربه گرفتن از دوستان بهبودی ، خیلی کمکم کرد ، تا از افکار قدیمی و فکر بسته ، عبور کنم و بخش زیادی از خودمحوری هایم که ضربه های زیادی بمن زده بود ، کمرنگ و کمرنگ تر شود .

اصل واقعیت پذیری بمن کمک کرد تا خود واقعی ام را بیشتر بشناسم ، نقابی که سالهای زیادی پشتش پنهان شده بودم از چهره ام برداشته شد ، واقعیت بیماریم به من آموخت من امروز بواسطه بیماری اعتیاد ، نواقصی دارم که برخی از مواقع  فعال می شوند.

بطور مثال زیاده خواهی ، یکی از نقص هایی است که بیشتر مواقع با آن مقابله می کنم ، امروز واقعیت پذیری بمن کمک می کند ، تا بتوانم تجزیه و تحلیل کنم ، که من با مقدار درآمدی که دارم ، نمی توانم یک ماشین آخرین سیستم بخرم ، و همین ماشینی که دارم ، برای من کافی است .

امروز تلاش خودم را برای رسیدن به اهدافم بیشتر می کنم ، این واقعیت را پذیرفته ام که برای رسیدن به هر هدفی باید برنامه ریزی ، مشورت و بعد تلاش کنم .

واقعیت پذیر بودن باعث آرامش من در زندگی شده است ، از خداوند می خواهم ، تمامی اعضای NA در سراسر دنیا ، در آرامش و مسیر بهبودی باشند .

واقعیت را بپذیر,پذیرای بیماری اعتیاد,واقعیت معتاد بودن,شناخت بیشتر اعتیاد,معتاد واقعیت پذیر

نویسنده : (Alvaro)

واقعیت را بپذیر,پذیرای بیماری اعتیاد,واقعیت معتاد بودن,شناخت بیشتر اعتیاد,معتاد واقعیت پذیر

منبع : مجله الکترونیک صدای بهبودی معتادان گمنام

 

 

 

Visits: 80

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!