عادت های بهبودی,روال بهبودی,رفقای بهبودی,دوستی های پایدار در NA

عادت های بهبودی,روال بهبودی,رفقای بهبودی,دوستی های پایدار در NA


عادت های بهبودی

عادت های بهبودی,روال بهبودی,رفقای بهبودی,دوستی های پایدار در NA

معمولا، جواب هایی که ما در دوران بهبودی پیدا می کنیم در اصول روحانی نهفته است . بعضی از این اصول، همان هایی است که در ابتدای پاکی با آنها آشنا شدیم. و بعضی دیگر برای ما تازگی دارند یا در موردشان چندان کارآزموده نیستیم.

برای مثال، زندگی به روال بهبودی ممکن است امروز از نظر ما به معنای زندگی متعادل باشد. که این تعادل شامل خود بهبودی هم می شود. در اوایل پاکی، ما تمام ساعت های بعد از کار را صرف حضور در جلسات کردیم، و تعطیلی آخر هفته را صرف شرکت در کمیته های خدماتی، همایش ها، کنفرانس های تفریح با دوستان انجمن، و کارگاه ها. رفقای بهبودی را جایگزین دوستان قدیمی مان کردیم، و نوعی » عادت های بهبودی « برای خودمان درست کردیم، بعد که در دوران بهبودی بیشتر رشد کردیم، در زندگی مان را به روی روابط جدید، شغل ها، دوستان غیر انجمنی، و سرگرمی ها و تفریحات جدید گشودیم، احتمالا به این نتیجه رسیدیم که وقتی بجز آداب و مشغولیت های مربوط به بهبودی، فکر و ذکر دیگری هم پیدا می کنیم، نمی توانیم مثل سابق به همه این کارها برسیم و به برنامه بهبودی مان لطمه می خورد؟

ولی به هر حال می شود سعی کنیم در زندگی به نوعی تعادل برسیم و با بهبودی خود، عهدی تازه ببندیم. اگر این امر، احيانا بر زندگی بعضی از اطرافیان ما تأثیر گذار باشد. در تصمیم خود برای بازگشت به NA آنان را از یاد نخواهیم برد، و به ضرورت تعادل توجه خواهیم داشت، تعادل بین زمانی که صرف بهبودی خود می کنیم، و وقتی که به سایر روابط مان اختصاص می دهیم وقتی پس از مدت ها به NA باز می گردیم، حس وحالمان ممکن است دوباره مثل تازه واردها باشد آدمها ممکن است عوض شده باشند، موضوع ها و فرمت جلسات ممکن است ناآشنا به نظرمان برسد تعداد افراد جلسه ممکن است بیشتر یا کمتر شده باشد، و حتی جنس آدم هایی که به جلسات می آیند ممکن است عوض شده باشد . عادت های بهبودی,روال بهبودی,رفقای بهبودی,دوستی های پایدار در NA

ولی این همان NA است، همان انجمنی که ما در آن پاک شدیم و فهمیدیم بهبودی چیست، می توانیم فروتنی به خرج بدهیم و خود را معرفی کنیم. از دیگران بخواهیم ما را هم در آغوش بگیرند و شماره تلفن به ما بدهند، یا در جلساتی که روزگاری شاهد پاکی ما بودند ولی حالا مدت هاست در آنها حاضر نبوده ایم، برای مشارکت دست بلند کنیم.

اگر نیاز های خاصی داریم، می توانیم این نیازها را بروز بدهیم و تقاضای کمک کنیم، چه بسیار دوستی های پایدار در NA که با تقاضاهایی مانند اینها آغاز شده است. اگر سمتی در گروه با ساختار خدمانی خالی شد، می توانیم برای تصدی اش داوطلب شویم. این باعث خواهد شد هر هفته در آن جلسه حاضر بشویم، همچنان که وقتی تازه وارد بودیم باعث حضور مرتب ما در جلسات شد، ما هنوز هم می توانیم برای بهبودی وقت بگذاریم، و لازم نیست برنامه ما شامل شرکت هرروزه در جلسات با اختصاص دادن تمام روزهای تعطیل به کارهای خدماتی باشد .

عادت های بهبودی,روال بهبودی,رفقای بهبودی,دوستی های پایدار در NA

منبع : مجله راه NA

 

Visits: 51

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!