زندگی در پیش رو,خرج مواد مخدر,ترک مصرف مواد

زندگی در پیش رو,خرج مواد مخدر,ترک مصرف مواد


زندگی در پیش رو

زندگی در پیش رو,خرج مواد مخدر,ترک مصرف مواد

از همان اول زندگی، من مطمئن شده بودم هیچ کس نیست که از ته دل غم خوار من باشد ، یا دوستم داشته باشد، حاضر بودم برای رسیدن به هر نوع دوستی تا آخر دنیا بروم، سر و کارم به مصرف کننده ها افتاد.

این دوستان جدید مجبورم نکردند مصرف کنم، ولی ظاهرا شاد شاد بودند و من هم همین را می خواستم . بر اثر مصرف، به تدریج خانواده، دوستان، دارایی و عزت نفسم را از دست دادم.

در جریان و طلاق و طلاق کشی رابطه جدیدی را شروع کردم، ولی وقتی به خودم اعتماد نداشتم، چه طور می توانستم به دیگری اعتماد کنم؟

وضع مالی هم خراب بود. هر چه داشتم گرو گذاشتم، سند آن مغازه امانت فروشی را باید به نام من می زدند، چون بیش تر جنس هایش را من آورده بودم، هر طور شده کارم را نگه می داشتم، ولی هر چه در می آوردم خرج مواد مخدر می شد، اشتیاق داشتم که ترک مصرف مواد کنم، ولی نمی دانستم چه طور ، تا مدت ها فقط به خودم متکی بودم، تبدیل شدم به یک زن سلطه جوی خودمحور بی ملاحظه، داشتم خودم را از بین می بردم.

زندگی در پیش رو,خرج مواد مخدر,ترک مصرف مواد
اما بالاخره، پرده از جلوی چشم های من هم کنار رفت. روزی پنج نفر از دوستانم به آپارتمان من آمدند، یکی شان پنجاه سنت داشت، آن یکی بیست و پنج سنت، و سر جمع، همه مان پنج دلار داشتیم. با این که همه گرسنه بودیم، گفتن که غذا نخریم ، و موادی هم که خریدیم فقط وسوسه مان را بیش تر کرد.

آن روز فهمیدم که مصرف مواد فقط نشانه مختصری از معضل من است. کم لازم داشتم، متوجه شدم که دیگر این راه را نمی شود ادامه داد. مستاصل بودم و باید اراده ام را تسلیم خواست خدا می کردم. رفتم به مهد کودک تا از بچه هایم خداحافظی کنم. دو سه تکه از وسایلم را  جمع کردم، از کارم استعفا دادم، و آپارتمانم را با تمام وسایلش گذاشتم و رفتم.

وقتی وارد مرکز درمانی شدم، چیزی نداشتم که از دست بدهم و زندگی در پیش رویم بود ، سعی کرده بودم خانه و شغل و بچه هایم را نگه دارم ، اما عاجز بودم، بر اثر تسلیم، در راه بیداری روحانی قدم گذاشته، بر اثر کار کردن قدم ها، متوجه شدم الگوهای رفتاری من تغییری نکرده، بر اثر کار کردن قدم چهار و پنج، مشکلات درونی ام روشن تر شد و توانستم بسیاری از نقایص شخصیتی را که باعث گمراهی ام می شد بشناسم.

به یاری خدا توانستم بر بسیاری از نقاط ضعفم چیره شوم. هر روز کوشیدم تا قوی تر شوم، خود را چنان که هستم دوست دارم، و به یک معتاد در حال عذاب دیگر خدمت کنم.

قدم ها به وجود آورنده ، راه و رسم تازه ای برای زندگی است و به من امید داده تا روز دیگری را با موفقیت بگذرانم. باید بگویم که از نظر من آنچه بزرگ ترین تغییر را در زندگی ام ایجاد کرده، قدم چهار و پنج است. حتی اگر در خود من هیچ تغییری حاصل نشود، شکی نیست که مدت پاکی من همچنان رشد خواهد کرد .

زندگی در پیش رو,خرج مواد مخدر,ترک مصرف مواد

منبع : مجله راه NA

 

Visits: 9

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!