خلاصه ای ازخدمت برنامه ریزی استراتژیک APF,درب جلسات na,رشد انجمن معتادان گمنام,برنامه ریزی خدمات na,اهداف معتادان گمنام

خلاصه ای ازخدمت برنامه ریزی استراتژیک APF

خلاصه ای ازخدمت برنامه ریزی استراتژیک APF,درب جلسات na,رشد انجمن معتادان گمنام,برنامه ریزی خدمات na,اهداف معتادان گمنام

برنامه ریزی استراتژیک چیست؟

من این سوال را بارها شنیده ام و وقتی که این موضوع مطرح می شود متوجه نگاه های پرس شگر زیادی شده ام. بنابراین لازم دانستم یک مقاله کوتاه بنویسم تا بتواند اصول اولیه این خدمت در APF را برای همگان مشخص نماید.

برنامه ریزی استراتژیک را می توان به عنوان راهی برای تصمیم گیری ضروری مسیر حرکت خود در نظر گرفت. اغلب ما درگیر خواسته های روزمره برای ارزیابی و یا اثر بخشی مسیر حرکت خود می شویم. برنامه ریزی استراتژیک راهی برای انجام این کار ارائه می دهد، درحالی که این واقعیت را نادیده نمی گیرد که ما باید به مسائلی که بوجود می آیند واکنش نشان دهیم. خلاصه ای ازخدمت برنامه ریزی استراتژیک APF,درب جلسات na,رشد انجمن معتادان گمنام,برنامه ریزی خدمات na,اهداف معتادان گمنام

ما ابتدا شروع به جمع آوری اطلاعات و ثبت آنها می کنیم و سپس  نقاط قوت و ضعف خود را مشخص می نماییم و معین می کنیم که با چه مشکلاتی روبرو هستیم و چه  چیزی رشد ما را به عنوان یک انجمن محدودمی نماید و غیره….

ماازاین اطلاعات استفاده می کنیم تا تصمیم بگیریم که چه چیزی برای ما مهم است. منابع ما محدود هستند بنابراین باید نحوه استفاه صحیح  از آنها را انتخاب کنیم. تعیین آنچه به ما امکان رسیدن به اهدافمان را می دهد برای ما اهمیت دارد. خلاصه ای ازخدمت برنامه ریزی استراتژیک APF,درب جلسات na,رشد انجمن معتادان گمنام,برنامه ریزی خدمات na,اهداف معتادان گمنام

به عنوان یک گروه ما اهدافمان را تعیین می کنیم. اینها قابل اندازه گیری، محدود به زمان و خاص هستند. این به ما امکان می دهد پیشرفت خود را ارزیابی کنیم، منابع صرف شده را مدیریت کنیم و بدانیم چه زمانی به آنها دست خواهیم یافت. در APF  ما یک چرخه برنامه ریزی 5 ساله داریم که در پایان آن اهداف خود را دوباره ارزیابی می کنیم. ما پروژه هایی ایجاد می کنیم که در جهت رسیدن به اهدافمان کار می کنند. ما برنامه های واقع بینانه تنظیم می کنیم که نتایج واضحی دارند.

این موضوع خیلی مهم بنظر می رسد در صورتیکه واقعا در عمل بسیار ساده تر از آن است که فکر می کنیم. APf در آغاز یک چرخه 5 ساله جدید است.

در کنفراس دارجلینگ، نمایندگان 2 هدف را برای این چرخه در اولویت قرار داده اند. این اهداف قراراست در سال 2028 مورد ارزیابی مجدد قرار گیرند. البته اگر اطلاعات جدیدی به وجود بیاید، مسائل جدیدی مطرح  شود یا هدفی تکمیل شود، می توانیم این تاریخ را تغییر دهیم.

هدف 1- درداخل منطقه ما خدمات جذاب است و سطح مشارکت بالایی دارد.

هدف2-در منطقه ما انجمن مکانی امن برای زنان است و انتظارات روشنی را برای رفتار مناسب تعیین میکند.

از این اهداف ما گروه های کاری را توسعه می دهیم.در امسال 2 هدف داریم.

 1- توسعه یک چارچوب برای پر کردن موقعیت های خالی، نحوه اثرگذاری نقش چگونه است ، و نحوه حمایت از خدمتگزاران مورد اعتماد جدید به چه صورت است .

2-ایجاد کارگاهی برای مردان که نحوه توانمندسازی اعضا( زنان ) را آموزش می دهد. خلاصه ای ازخدمت برنامه ریزی استراتژیک APF,درب جلسات na,رشد انجمن معتادان گمنام,برنامه ریزی خدمات na,اهداف معتادان گمنام

در نشست APF در سال 2024 ما وضعیت این گروه های کاری را ارزیابی خواهیم کرد و احتمالا گروه های جدیدی ایجاد خواهیم کرد که ما را به سمت اهدافمان حرکت می دهند. بطور خلاصه بگویم، برنامه ریزی استراتژیک همین است.

حالاچی؟

حالا ما به دنبال تلاش برای رسیدن به هدفمان هستیم. درب گروه های کاری ما برای همه اعضای منطقه ما باز است. لطفا در شرکت کردن دریغ نکنید. ما خوشحالیم که کاری را انجام می دهیم، به اشتراک می گذاریم و برا ی نظرات شما ارزش قائل هستیم. برای مشارکت به من یک ایمیل بفرستید.

اگر سوالی دارید یا فقط می خواهید بیشتر بدانید، لطفا با من تماس بگیرید.من همچنین به عنوان منبعی برای برنامه ریزی که جامعه شما انجام می دهد در دسترس هستم.یک جلسه ماهیانه  برنامه ریزی استراتژیک  وجود دارد، همگی خوش آمدید.

برای من یک ایمیل بفرستید و من شما را به لیست اضافه خواهم کرد. خلاصه ای ازخدمت برنامه ریزی استراتژیک APF,درب جلسات na,رشد انجمن معتادان گمنام,برنامه ریزی خدمات na,اهداف معتادان گمنام

از توجه شما ممنونم.

کلی ان

هماهنگ کننده برنامه ریزی استراتژیک

SP@APFNA.ORG

منبع: Apf news may 2023

خلاصه ای ازخدمت برنامه ریزی استراتژیک APF,درب جلسات na,رشد انجمن معتادان گمنام,برنامه ریزی خدمات na,اهداف معتادان گمنام

Visits: 35

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!