ایمان، اعتماد و احساس شایستگی

ایمان، اعتماد و احساس شایستگی,قلب آسیب دیده معتاد,در کنار معتادان

سنت دوم به ما یادآوری می کند که یک نیروی برتر عاشق می تواند گروههای ما را راهنمایی کند، هر چقدر این اتفاق در معتادان گمنام بیشتر بیافتد، باور اینکه این راهنمایی در زندگی شخصی مان نیز رخ می دهد، افزون تر خواهد شد.

ایمان به نیروی برتری که خودش را در گروه نمایان می کند، به ما کمک می نماید که از خود و دیگران کمتر بهراسم، بهبودی ما به همان نسبت که به خودمان دروغ نگوییم، ساده و یا پیچیده می گردد، قدمها به ما کمک می کند که صادق باشیم و ارزش هایمان را یافته و گسترش دهیم، برای انجام این کار با پرهیز از اشتباهی دیگر شروع می کنیم، به تدریج یاد می گیریم با باورهایمان زندگی کنیم.

تردیدی که در سنت دوم وجود دارد این است که، باور نداریم همه چیز به خوبی پیش برود، ما می ترسیم از اینکه بدترین انگیزه های ما و برخی اعضا بزرگتر از نیروی برتر باشد و یا اینکه حتی توانایی از هم پاشیدن NA را داشته باشیم، ما از اینکه کاری انجام دهیم یا پیشنهادی را رد کنیم و یا حتی به ایده ای که ترسناک است گوش دهیم، می ترسیم و تصور می کنیم که با این اتفاقات NA خواهد مرد.

ایمان، اعتماد و احساس شایستگی,قلب آسیب دیده معتاد,در کنار معتادان
در ضمن ایمان به اینکه NA به پیش خواهد رفت، نباید باعث شود از عضویت مان و یا استقامت در برابر چیزهایی که به آنها باور داریم، دست برداریم، بلکه به این معنی است که همان قدر که برای زندگی مان می جنگیم، می توانیم برای یک اصل نیز مقاومت به خرج دهیم.

ایمان کمک می کند تا آگاهی مان را با عشق بیان کرده، متحدانه عمل کنیم و صدای نیروی برتر را بشنویم، ایمان به این معنی نیست که شعور و احساس خوبمان را نادیده بگیریم، ما با شناسایی کسی که می بایست به او اعتماد کنیم، می توانیم بهتر عمل کنیم.

گاهی اوقات شخصی که با او احساس امنیت کرده و در مورد قلب آسیب دیده مان با او صحبت می کنیم، با کسی که به عنوان خزانه دار گروه انتخاب شده و به او اعتماد کرده ایم، تفاوت دارد.

هر کدام از ما در بخشی از مسائل از دیگران سالم تر هستیم، ما کورکورانه به هر کسی اعتماد نمی کنیم، زندگی در کنار معتادان دیگر بصیرت و بینایی را به ما یاد می دهد، ایمان و اعتقاد، عملی از روی عشق است و بخشیدن این هدیه انتخابی است که برای خودمان خلق می کنیم.

ایمان، تجلی رابطه من با نیروی برتر است، وقتی قابل اعتماد هستم، شروع به احساس شایستگی و لیاقت می کنم ، هنگامی که به این فرآیند ایمان دارم، آزاد هستم که در آن سهیم شوم، وقتی به اعضا دیگر NA اعتماد می کنم، به روشی تازه به دنیای پیرامون متصل می گردم.

ایمان، اعتماد و احساس شایستگی,قلب آسیب دیده معتاد,در کنار معتادان
منبع : گمنام : مجله na way

 

 

Visits: 35

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!