دعا ابزاری قدرتمند, NA انجمنی ساده, جهنم اعتیاد, اشتباهات معتادان,

دعا ابزاری قدرتمند, NA انجمنی ساده, جهنم اعتیاد, اشتباهات معتادان,


دعا ابزاری قدرتمند

دعا ابزاری قدرتمند, NA انجمنی ساده, جهنم اعتیاد, اشتباهات معتادان,

اگر قرار است تا رابطه ى ما با نيروى برتر مفيد باشد، حتما بايد يک رابطه ى صادقانه باشد. مشارکت گذاشتن ترس و عصبانيت به شهامت زيادى نياز دارد. ما از راه هاى مختلفى دعا می ­کنيم. خيلى از ما حرف زدن با خداوند را به صورت دعاى رسمى شروع مى ­کنيم؛ که مى ­تواند ابزار بسيار قدرتمندى برای مان باشد.

ما ياد مى ­گيريم تا با نيروى برترِ خود ساده صحبت کنيم و احساسات، اميدها، ترس ها و افکار خود را با او به مشارکت بگذاريم.

بسیاری از ما در مشارکت خود به دلیل ترديد و دو دلى­ که درباره ى نيروى برتر داريم، به اين شکل اشاره مى­ کنيم که يک خداوند قدرتمند نبايد اجازه دهد خيلى از اتفاقات رخ دهد. اما بايد بدانيم جهنمى که ما در دوران اعتياد فعال تجربه کرده ­ايم، نمى ­تواند توسط يک نيروى برتر و عاشق خلق شده باشد. هزاران راه براى خلاصى از دام اين تفکر وجود دارد و ما در جايگاهى نيستيم که بخواهيم يکى از آنها را براى همه ى اعضا انتخاب کنيم. چيزى که ياد مى ­گيريم اين است که نيروى برتر جلوی سختى­ هاى زندگى را نمى ­گيرد، بلکه اقبال آن را به ما مى ­دهد تا با حفظ پاکى خود مشکلات و سختى­ ها را از سر بگذرانيم.

تحول هر يک از ما با تسليم شروع مى ­شود. بارها و بارها به اين نتيجه مى ­رسيم که پذيرش به ما کمک مى ­کند تا از درد و رنج رها شويم. ما با پذيرش اين که معتاد هستيم، آغاز مى ­کنيم. از همان بار اول که اقرار مى ­کنيم در برابر اعتيادمان عاجز هستيم و زندگى­مان غير قابل اداره گرديده است، احساس راحتى مى­ کنيم. همين احساس راحتى، آغازى است بر احساس سپاس گزارى که ما را در طول بهبودى راهنمایى مان خواهد کرد.

سپاس گزار بودن فقط يک احساس يا حالت نيست؛ بلکه يک طريق براى عمل است، طريقى براى ايجاد ارتباط صحيح با دنيا. بعضى اوقات به معنى داشتن انضباط است، يعنى (نياز به انجام کارهای زيادى است تا خود را در همان حالت سپاس گزارى حفظ کنيم) به خصوص که عادت کرده ايم تا به دنيا، با فيلترِ حق به جانبى و رنجش نگاه کنيم. فروتنى و سپاس گزارى دست در دست همديگر هستند. ما سپاسگزار بودن را تمرين مى ­کنيم، حتى وقتى که آن را احساس نکنيم. اين حس ممکن است در ابتدا به طور طبيعى به وجود نيايد، اما وقتى که تشکر کردن را تمرين کنيم، کم کم تشخيص مى ­دهيم که چه قدر چيزهایى داريم که بايد به خاطرشان متشکر و سپاس گزار باشيم.

اصول روحانى؛ تخيّلى و بى­معنى به نظر مى ­رسد، مگر اين که آنها را عملى سازيم. ارزشهاى ما اصولى هستند که ما اتخاذ کرده ايم تا ما را راهنمايى کنند.

اغلب ما از روى اصول روحانى عمل مى­ کنيم، بدون اين که اين اصول هنوز براى مان نهادينه شده باشد، زيرا خيلى ساده مى ­خواهيم زندگى­ مان در امان باشد. در ابتدا ما اصول را از طريق عمل به پيشنهادات فرا مى­ گيريم. اما به مرور که اصول روحانى را با زندگى ­مان در مى ­آميزيم، براىمان تبديل به ارزش مى ­شوند، به اين معنى که براى بعضى ازاين اصول آنقدر ارزش قایل مى ­شويم که قسمتى از وجودمان مى ­شوند.

ما از همان اوایل بهبودى از ابزارى که در رابطه با روحانيت هستند، استفاده مى ­کنيم. دعا و مراقبه مى ­کنيم، به جلسات می­ رويم، به پيشنهادات عمل مى ­کنيم و قدم کار مى ­کنيم. زمانى که حس روحانيت را در خود شناسایى مى­ کنيم، تشخيص مى­ دهيم که چيزهاى روحانى ديگرى نيز در زندگى ­مان وجود دارند.

وقتى سپاس گزار بودن را از طريق مشارکت کردن تمرين مى ­کنيم، به خوبى وصل بودن به يک ديگر و چيزى بزرگتر از خودمان را احساس مى کنيم.

اشتباه کردن قسمتى از يادگيرى است. ما همان قدر که از به هدف رسيدن چيز ياد مى ­گيريم، از شکست نيز ياد مى ­گيريم. تراز نويسى فرآيندى است براى مرور تجربه های مان تا دريابيم که کجا هم آهنگ با ارزش هاى مان زندگى کرده ايم و کجا نه. اگر ترازنامه ى شخصى نگيريم و دعا و مراقبه نکنيم، قادر به ديدن واقعيت نخواهيم بود و نمی ­توانيم تشخيص دهيم که آيا اصول را در تمام امور زندگى خود تمرين مى ­کنيم يا خير.

پاک زیستن- صفحه هاى 77-72

دعا ابزاری قدرتمند, NA انجمنی ساده, جهنم اعتیاد, اشتباهات معتادان,

وب‌ سایت رسمی انجمن معتادان گمنام :  https://nairan.org

نرم‌ افزار آدرس جلسات : http://Meeting.nairan.org

تالار گفتگوی معتادان گمنام ایران :  https://nairan.org/forum

آموزش ثبت‌نام در تالار گفتگو : https://nairan.org/?p=354704

دفترچه تلفن خدماتی نواحی : https://nairan.org/phone

اپلیکیشن آدرس جلسات : https://nairan.org/?p=354277

 

دعا ابزاری قدرتمند, NA انجمنی ساده, جهنم اعتیاد, اشتباهات معتادان,

Visits: 440

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!