بيدارى روحانى دقيقاً يک بيدارى است, اصول ساده NA, آزادی در NA, زندگی با برنامه,

 بيدارى روحانى دقيقاً يک بيدارى است, اصول ساده NA, آزادی در NA, زندگی با برنامه,


 بيدارى روحانى دقيقاً يک بيدارى است

بيدارى روحانى دقيقاً يک بيدارى است, اصول ساده NA, آزادی در NA, زندگی با برنامه,

بیداری

بيدارى روحانى دقيقاً يک بيدارى است. ما بايد از تخت خواب برخيزيم. بعضى افراد چند لحظه بيدار مى‌شوند و دوباره خواب‌شان مى‌برد. اگر ما مى‌خواهيم بيدار و سر زنده بمانيم و اگر مى‌خواهيم معجزه‌ى بهبودى در زندگى‌مان آشکار شود بايد روشى پيدا کنيم تا اين بيدارى را به عمل در آوريم. اگر پيام نرسانيم، دوباره به خواب خواهيم رفت.

به نظر مى‌رسد که ما مرحله به مرحله بيدار مى‌شويم نه به يکباره. ممکن است خودمان هم فورى متوجه نشويم، اما پيدا کردن اميد براى اولين بار، يک بيدارى روحانى است. هر يک از ما توسط بررسى کردن باورهاى‌مان و به کارگيرى آن‌ها در زندگى، بيدارى تازه‌اى را تجربه مى‌کنيم. صداقت، روشن بينى و تمايل اغلب اولين اصول روحانى هستند که تجربه مى‌کنيم. هر قدر که پيش مى‌رويم با اصول بيشترى آشنا مى‌شويم که بعضى از آن‌ها براى‌مان مهم‌تر هستند. در طول زمان، تجربه‌ى بيشترى براى استفاده از آن‌ها پیدا مى‌کنيم. روحانيت بايد پيش رونده، پويا و خلاق باشد. پايه و اساس بهبودى به اين شکل است که ما بايد از خودمان خارج شويم، تا بتوانيم زندگى کنيم.

در اوايل بهبودى، اکثر ما بين هيجان ناب و خالص به خاطر شرايط تازه، يا غم و اندوه به خاطر چيزهایى که از دست داده‌ايم، در حال نوسان هستيم. بعضى اوايل بهبودى را «ابر صورتى» مى‌نامند، اما بعضى ديگر از آن به عنوان فصلى طولانى از غم و اندوه ياد مى‌کنند. ما بسيارى از احساسات جديد را خيلى سريع تجربه مى‌کنيم. ما رشد و تغيير مى‌کنيم، روابط‌ مان را مى‌سازيم و خراب مى‌کنيم، به جلسات مى‌رويم، و ياد مى‌گيريم. در طول مدت بهبودى؛ بيدارى‌هاى تازه، تسليم شدن‌هاى تازه و آزادى تازه‌اى را تجربه مى‌کنيم. اصول ساده‌اى که در ابتداى بهبودى ياد گرفتيم، از طريق به کارگيرى در زندگى براى‌مان معنى و مفهوم عميق‌ترى پيدا مى‌کنند. درست در زمانى که فکر مى‌کنيم همه چيز را درباره‌ى بهبودى مى‌دانيم، الهامات تازه‌اى خواهد شد؛ البته اگر ما تمايل به پذيرش اين پاداش داشته باشيم.

در بهبودى هيچ چيز جايگزين زمان نمى‌شود. زمان به ما فرصت التيام، رشد، شروع مجدد و ساختن زندگى‌ که براى ما و اطرافيان‌مان مهم است را می دهد. اما زمان به تنهایى ‌نمى‌تواند باعث التيام ما، رشد ما و شروع مجددمان گردد، مهم‌تر از آن عمل کرد خود ما است. استفاده‌ى مداوم و مستمر از ابزار بهبودى باعث تغييرمان مى‌شود. اين فرايندى مستمر و جارى است. ما فقط قدم‌ها را کار‌ نمى‌کنيم، بلکه آن‌ها را زندگى مى‌کنيم. قدم‌ها باعثِ شکل گرفتنِ افکارمان، احساسات‌مان و عکس‌العمل‌هايمان در برابر دنيا مى‌شوند. قدم‌ها به ما مى‌آموزند تا رشد کنيم و به ديگران کمک نمایيم. ما توسط گفتن حقيقت، ياد مى‌گيريم خود را دوست داشته باشيم. پذيرش داشته‌هايمان قسمتى از جبران خسارت از خود است، اما مهم‌تر اين که پذيرش داشته‌هايمان آغاز کننده‌ى فرايند جبران خسارت از اجتماع است. فروتنى، يعنى صداقت درباره‌ى خودمان و اين که کى و چى هستيم. ما در مى‌يابيم که صاحب چه هستيم و چه چيزهایى براى ارائه داريم. تفاوت است بين، در برنامه بودن یا برنامه را زندگى کردن. زمانى که به درک خاص خود از برنامه مى‌رسيم، آن را مال خود مى‌کنيم و جزئى از وجودمان مى‌شود.

پاک زیستن – قسمت اول بيدارى

بيدارى روحانى دقيقاً يک بيدارى است, اصول ساده NA, آزادی در NA, زندگی با برنامه,

 

وب‌ سایت رسمی انجمن معتادان گمنام :  https://nairan.org

نرم‌ افزار آدرس جلسات : Meeting.nairan.org

تالار گفتگوی معتادان گمنام ایران :  https://forum.na-iran.org

آموزش ثبت‌نام در تالار گفتگو : https://nairan.org/?p=354704

دفترچه تلفن خدماتی نواحی : Phone.nairan.org

اپلیکیشن آدرس جلسات : https://nairan.org/?p=354277

 

بيدارى روحانى دقيقاً يک بيدارى است, اصول ساده NA, آزادی در NA, زندگی با برنامه,

 

 

Visits: 14

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!