مسئوليت، يك بار سنگين, خدمات معتادان, NA مکانی امن, اتحاد در NA,

مسئوليت، يك بار سنگين, خدمات معتادان, NA مکانی امن, اتحاد در NA,


مسئوليت، يك بار سنگين

مسئوليت، يك بار سنگين, خدمات معتادان, NA مکانی امن, اتحاد در NA,

کار و شغل

قدم‌ها به ما كمك مى‌كنند تا انسان بهترى باشيم. خدمت نيز به ما مى‌آموزد كه چگونه دوباره در دنيا انجام وظيفه كنيم. بسيارى از مهارت‌هایى كه در حين خدمت به دست مى‌آوريم را مى‌توانيم در كار و شغل خود استفاده كنيم. بعضى اوقات در كار و شغل خود ممكن است احساس غريبگى يا غاصب بودن كنيم اما در خدمات NA يك شركت كننده فعال هستيم. ما هدف اصلى خود و حق حضور و شركت خود را دست كم و بى ارزش نمى‌‌گيريم. در انجمنى كه مرجع نهایى آن نيروى برتر از خودمان است ياد مى‌گيريم كه چگونه با ديگران به عنوان يك همتا و هم‌شأن كار كنيم تا بتوانيم به دیگران بياموزيم و از دیگران ياد بگيريم و خود را نه يك مقام مقتدر و نه يك قربانى به حساب آوريم. ما ياد مى‌گيريم كه انرژى خود را به گونه‌اى سازنده بكار گيريم و تمركز داشتن را تمرين كنيم. ما فراتر از توانایى‌هاى فعلى خود عمل مى‌كنيم و در مى‌يابيم كه نياز نيست كامل باشيم تا بتوانيم زندگى كنيم و موفق باشيم. خدمت، خود خواهى را خنثى مى‌كند و حس ارزشمند بودن را در ما افزايش مى‌دهد. ما مى‌آموزيم كه قبل از عكس‌العمل نشان دادن، يك قدم عقب بگذاريم و فكر كنيم. هر چيزى كه بر روى ما تأثير گذارد، لزوماً عداوت شخصى با ما نيست، و لازم نيست ما هربار آن را تلافى كنيم. NA مكان امنى براى ما است تا اشتباه كنيم، خود را بشناسيم و ياد بگيريم كه با ديگران چگونه ارتباط بر قرار كنيم.

تجربه‌ى خدمت به ما كمك مى‌كند تا قبول مسئوليت كنيم و ياد بگيريم كه با مسئوليت‌هايمان روبرو شويم. ما مى‌آموزيم كه ساكت بنشينيم و گوش دهيم تا زمانى كه حرفى براى گفتن داريم، صداى‌مان شنيده شود. ما جایگاه مشروع خود را در دنيا پيدا مى‌كنيم بدون اين كه احساس شرم يا ترس بكنيم. زمانى كه اصول را در تمام امور زندگى بكار مى‌گيريم، بعضى از وجه تمايزهای بين زندگی كارى و زندگى بهبودى ما از بين مى‌روند.

يكى از روش‌هایى كه جهت تمرين اين اصول بكار مى‌گيريم، خدمت به صاحب كارمان است. برخى از اعضاء از خود مى‌پرسند: «در محل كار چگونه اتحاد را تمرين كنم؟ در حين كار چگونه مسائل را به نيروى برترم بسپارم؟ هدف اصلى در محل كار چيست و چه گونه مى‌توانم براى نيل به اين هدف كمك كنم؟ هدف اصلى من در اين جا چيست؟»

كار ما هر چه كه باشد، اگر به ديد يك فرصت جهت تمرين اصول به آن نگاه كنيم، از زمان استفاده درست و با ارزشى كرده‌ايم. يكى از اعضاء مشاركت مى‌كرد كه: «مسئوليت براى من يك بار سنگين بود. اما زمانى كه آموختم به آن به ديد انجام اراده‌ى نيروى برترم نگاه كنم، برايم تبديل به يك مزيت و امتياز شد.»

با استفاده از اصول روحانى به عنوان رهنمون، هر جا كه باشيم با ارزش و مفيد خواهيم بود. اغلب اطرافيان ما زودتر از خودمان به ارزش ما پى مى‌برند. به احتمال زياد، وقتى كه از لحاظ روحانى وصل هستيم، خلاقيت در وجودمان موج مى‌زند. لزوماً نه به اين معنى كه خوب نقاشى مى‌كنيم يا موسيقى مى‌نوازيم (اگر چه كه اين‌ها نيز امكان دارد)، بلكه به اين معنى كه ما مى‌توانيم راه حلى براى مشكلات پيدا كنيم و در انجام هر كارى بهترين سعى خود را بكنيم و از انجام آن راضى باشيم.

پاک زیستن- فصل 6

مسئوليت، يك بار سنگين, خدمات معتادان, NA مکانی امن, اتحاد در NA,

وب‌ سایت رسمی انجمن معتادان گمنام :  https://nairan.org

نرم‌ افزار آدرس جلسات : Meeting.nairan.org

تالار گفتگوی معتادان گمنام ایران :  https://forum.na-iran.org

آموزش ثبت‌نام در تالار گفتگو : https://nairan.org/?p=354704

دفترچه تلفن خدماتی نواحی : Phone.nairan.org

اپلیکیشن آدرس جلسات : https://nairan.org/?p=354277

مسئوليت، يك بار سنگين, خدمات معتادان, NA مکانی امن, اتحاد در NA,

Visits: 39

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!