انتشار,خبرنامه,فرامنطقه ای آسیا اقیانوسیه,49 apf

انتشار,خبرنامه,فرامنطقه ای آسیا اقیانوسیه,49 apf


گزارش شورای فرامنطقه آسیا پاسفیک (اسفند 96)

گزارش,شورای,فرامنطقه,آسیا پاسفیک,اسفند 96,NA

خلاصه گزارش شورای فرامنطقه آسیا پاسفیک 2018

محل برگزاری: هتل رمبرانت واقع در شهر بانکوک تایلند

زمان برگزاری: دوشنبه 26 فوریه تا سه شنبه 1 مارس 2018

 7 تا 11 اسفند ماه 1396

این جلسه به مدت چهار روز با حضور19  نماینده جامعه از 30 جامعه عضو آغاز به کار کرد. گزارش,شورای,فرامنطقه,آسیا پاسفیک,اسفند 96,NA

نمایندگان حاضر نیوزلند استرالیا بنگلادش چین هنگ کنگ هند اندونزی ایران ژاپن کویت نپال نِرف عمان شمال پاکستان

جنوب پاکستان فیلیپین سنگاپور تایلند امارات متحده عربی ون نمایندگان غایب گوام ویتنام کره جنوبی عربستان سعودی

مالزی هاوایی کامبوج بوتان بحرین افغانستان و از خدمات جهانی یک نفر از اعضا هیات امنا و دو نفر کارمند خاص (مسول ترجمه و مسول روابط عمومی) حضور داشتند.

در روز اول پس از تصویب صورت جلسه سال قبل و دستور جلسه فعلی، با گزارش مسوولین اداری و کمیته ها و کارگروهها جلسه پیش رفت.

خدمات جهانی انجمن در مورد فعالیت های انجمن به روز رسانی کرد. در مورد استفاده موفقیت آمیز از نوشته های اعضا انجمن در پروژه کتاب «اصول راهنما، روح سنتها ما» و استفاده از این تجریه در چاپ کتاب های بعدی صحبت شد. در مورد پروژههای پیش رو خدمات جهانی مانند «آینده کنفرانس خدمات جهانی» و«کتاب مراقیه روزانه» و «پمفلت بهبودی بیماری و سلامت روانی» و همجنین تولید ابزارهای خدماتی جدید گزارش داده شد.در مورد نشریات هم نکاتی از قبیل توزیع  کتاب پایه بیشتر به زبان انگلیسی، فارسی و پرتغالی بوده است و همجنین انجمن یه 82 زبان صحبت میکند و برای 52 زبان منبع ترجمه شده وجود دارد ذکر شد. در مورد همایش امسال در شهر اورلاندوی آمریکا توضیح داده شد و. همایش بعد از آن در آفریقای جنوبی یا استرالیا برگزار خواهد شد.

در خاتمه کارگاهی در مورد گزارش جوامع برگزار شد. گزارش,شورای,فرامنطقه,آسیا پاسفیک,اسفند 96,NA

در حاشیه جلسه روزاول بعد از پایان جلسه برنامه شام خوشامدگویی تدارک دیده شده بود تا اعضا فرا منطقه و اعضا مهمان بتوانند آنجا بیشتر با یکدیگر آشنا باشند و همچنین هر روز جلسات بهبودی NA ساعت 7 تا 8 بعد از ظهر در اتاق کوچکی کنار اتاق جلسه فرامنطقه برگزار می شد. گزارش,شورای,فرامنطقه,آسیا پاسفیک,اسفند 96,NA

روز دوم با گزارش کارگروه توسعه انجمن  بانوان و همجنین برنامه ریزی راهبردی که تمرکز جلسه اول بر روی  توسعه انجمن، توسعه انجمن بانوان، برنامه‌ریزی و همایش بو شروع شد.

بعد مسوول کمیته اقلام در مورد فروش اقلام روز گذشته و همچنین فروش بلیط های قرعه کشی و همجنین حراج روز آخر اقلامی که جوامع مختلف انجمن به فرامنطقه اهدا کرده بودند اطلاعاتی در اختیار نمایندگان داد. گزارش,شورای,فرامنطقه,آسیا پاسفیک,اسفند 96,NA

بعد کارگاه روابط عمومی توسط مسوول روابط عمومی انجمن برگزار شد کارگاه به این صورت بود که از هر گروه کوچک خواسته شد تا دو عضو از گروه را که در معرفی انجمن در خصوص روابط عمومی هیچ سابقه‌ای ندارند یا سابقه کمی دارند، برای مشارکت در این بازی نمایشی انتخاب کنند. سایر اعضا نقش مخاطبانی حرفه‌ای را داشتند که از اعضای انتخابی سوالاتی می‌پرسیدند

بعد جلسه با برنامه ریزی راهبردی که تمرکز آن روی مبحث ارتباطات (مبحث کلی ارتباطات، وب/فناوری و خبرنامه‌) بود پیش رفت. گزارش,شورای,فرامنطقه,آسیا پاسفیک,اسفند 96,NA

در خاتمه این روز کمیته توسعه انجمن فردی را برای سفر خدماتی توسعه انجمن برای پاکستان انتخاب کرده بود که نمایندگان با انتخاب این فرد ابراز نگرانی کردند و پس از آنکه کادر اداری دلایل انتخاب خود را ذکر کرد و نگرانی آنها را شنید گرداننده اعلام کرد: مسئول توسعه انجمن ایمیلی رسمی ارسال خواهد کرد و در ایمیل ما از او به خاطر کمک‌هایش تشکر می‌کنیم، برای او توضیح می‌دهیم که چرا قادر نیستیم وی را به عنوان خدمتگزار از سوی بخش توسعه انجمن انتخاب کنیم. گزارش,شورای,فرامنطقه,آسیا پاسفیک,اسفند 96,NA

روز سوم

در مورد طرحهای موجود در دستور کار کنفرانس خدمات جهانی که کشورهای عضو آسیا پاسفیک و همجنین طرح پرتقال بحث و تبادل نظر شد در ادامه ویدئویی در مورد سفر اخیر از سوی بخش توسعه انجمن به افغانستان نمایش داده شد و به علت غیبت نماینده افغانستان، از نماینده ایران درخواست شد در مورد این رویداد که توسط اعضا ایرانی انجام شده است توضیحاتی ارایه شود. گزارش,شورای,فرامنطقه,آسیا پاسفیک,اسفند 96,NA

در این روز کارگاه‌های آموزشی در مورد مفهوم چهارم و پنجم برگزار شد و سپس در گروه‌های کوچک دو سوال بحث شد؛ گروه یا بدنه خدماتی شما چطور وظایف خاصی را به افرادی خاص محول می‌کنند؟ چطور اطمینان می‌یابید که خدمتگزاران مورد اعتماد در قبال بدنه خدماتی پاسخگو هستند؟

بعد در راستای برنامه ریزی راهبردی در مورد نقش روابط عمومی صحبت هایی کارمند خدمات جهانی انجام داد او ذکر کرد تنها فرامنطقه ای که روی روابط عمومی تمرکز ندارد فرامنطقه آسیا پاسفیک است . گزارش,شورای,فرامنطقه,آسیا پاسفیک,اسفند 96,NA

بعد از آن کارگاه ترجمه و نقش آن در توسعه انجمن توسط خدمات جهانی برگزارشد. خدمات جهانی از استخدام دو کارمند جدید ترجمه خبر داد و گفت دو سوم پروژه های خدمات جهانی از 90 پروژه در حال انجام است و همچنین اذعان داشت یک سوم زبان های مختلف انجمن در شواری آسیا پاسفیک وجود دارد.

در اینجا سومین جلسه برنامه ریزی راهبردی با تمرکز بر روی مسائل مالی، اقلام، ترجمه‌ها و راهبردهای خارجی انجام شد.

اتحاد با منطقه تایلند

نماینده منطقه‌ای تایلند در مورد اینکه چطور کمیته خدماتی بانکوک مجددا با منطقه تایلند متحد شده صحبت کرد. گزارش,شورای,فرامنطقه,آسیا پاسفیک,اسفند 96,NA

جلسه تالار شهر

(توضیح اینکه جلسه تالار شهری کارگاهی بزرگ می باشد که همه در سالن مینشینند و گرداننده به صورت رندوم از بعضی میخواهد تا جواب سوال یا نظر خودشان را بدهند یا خودش یا اعضا پنل جواب سوال را میدهند)

در حاشیه روز سوم جلسه تالار شهری برگزار شد. نمایندگان ترغیب شدند تا هر گونه سوال در مورد هر موضوعی را در برگه‌ای یادداشت کنند و به این جلسه بیاورند. پانلی متشکل از پائول، جینی و حامد به سوالات پاسخ داد.

گرداننده از تجربه وضعیت اخیر توسعه انجمن و آنچه تمام خدمتگزاران مورد اعتماد از آن آموختند، سخن گفت.

روز آخر با جشن تولد دو عضو یکی از تایلند با 21 سال و دیگری از کویت با 11 سال شروع شد و بعد با پیشنهاد میزبانی فرامنطقه آسیا پاسفیک سال 2019 توسط ایران بنگلادش و اندونزی ادامه یافت .

رای‌گیری مخفی بین نمایندگان صورت گرفت. در دور اول آرای ایران و اندونزی برابر بود و رای‌گیری به مرحله دوم کشیده شد. طبق نتیجه دوم رای‌گیری، جلسه شورای فرامنطقه آسیا-پاسفیک در سال 2019 در جزیره بالی اندونزی برگزار خواهد شد.

در ادامه کارگاه آموزشی در مورد ویژگیها و اصول روحانی مورد نیاز برای مسوولین کمیته های اطلاع رسانی، زندانها و بیمارستانها و توسعه انجمن توسط خدمات جهانی برگزار شد.

در ادامه خزانه دار گزارش مالی به روز شده ای را در اختیار نمایندگان قرار داد

در حاشیه: گزارش,شورای,فرامنطقه,آسیا پاسفیک,اسفند 96,NA

بعد از اتمام این قسمت از جلسه در حاشیه جلسه ای رسمی با هیات امنا و کارمندهای دفتر خدمات جهانی در مورد مسایل و مشکلات ایران گذاشته شد و در مورد مسایل کیفی نشریات، افزایش ناکهانی قیمت آن و زدن نامه به هیات امنا در مورد مشکلات پیش آمده، درخواست وبینارهای خاص با شورای فرامنطقه ایران، مشکلات موضاعات وبینارهای زندانها و بیمارستانها و نگرانی ایران از چالشهای حقوقی انجمن ایران در ارتباط با فعالیت های شعبه ایران و تشکیل کارگروه در مورد بررسی این موضوع بحث و تبادل نظر شد.

بعد انتخابات فرامنطقه انجام شد و مارک از نیوزلند برای وب سایت رضا از بنگلادش برای منشی و راجر از نیوزلند برای گراننده به مدت دو سال انتخاب شدند

در پیشنهادات معوقه اساسنامه فرامنطقه و اساسنامه همایش فرامنطقه تایید شد

پیشهادات تصویب شده به شرح زیر بودند : گزارش,شورای,فرامنطقه,آسیا پاسفیک,اسفند 96,NA

– نماینده فرامنطقه‌ای از درخواست کرسی منطقه تایلند حمایت می‌کند تا این درخواست فرایند لازم را تا زمان مطرح شدن در کنفرانس خدمات جهانی طی کند.

– هر شرکت‌کننده‌ای که بودجه به وی تعلق گرفته یا نگرفته بایستی نسخه‌ای از بلیط هواپیمای خود را حداقل دو هفته قبل از جلسه شورای فرامنطقه آسیا-پاسفیک تایید نموده و به کادر اداری تحویل دهد، در غیر این صورت کادر اداری رزور محل اقامت وی را لغو می‌کند.

– شورای فرامنطقه آسیا-پاسفیک، پیش نویس اساسنامه کارگروه توسعه انجمن بانوان را سندی پویا (قابل بازبینی) تلقی می‌کند.

– برای پست مسئول هماهنگی توسعه انجمن بانوان، در انتخابات شورای فرامنطقه آسیا-پاسفیک فردی انتخاب شود و این فرایند هم راستا با دیگر فرآیندهای انتخاباتی شورا که در چرخه 2019 آغاز می‌شوند، باشد. مسئول هماهنگی توسعه انجمن بانوان، همانطور که در توصیف نقش‌ها آمده، به مدت دو سال خدمت می‌کند. صلاحیت‌های لازم و مسئولیت‌های وی در اساسنامه کارگروه توسعه انجمن بانوان تعیین شده است.

– تصویب برنامه راهبردی

– حساب‌های بانکی شورای فرامنطقه آسیا-پاسفیک (که در حال حاضر در هاوایی است) به یک حساب بانکی در قاره آسیا انتقال یابد. ارائه دهنده طرح کشور هند بود و نیوزلند از آن حمایت کرد.

– بودجه توسعه انجمن 12000 دلار تایید شد.

در ادامه حراجی از اقلام شورای فرامنطقه آسیا-پاسفیک که کشورهای عضو آنها را اهدا کرده بودند، برپا شد تا بودجه بیشتری برای این شورا گردآوری شود.

همچنین اطلاعاتی توسط نماینده ژاپن درمورد انجمن در کره جنوبی گرفته شد

به روزرسانی توسط کمیته اقلام انچام شد

گرداگرد میز

شرکت‌کنندگانی که گرداگرد میز نشسته بودند، هر کدام حس خود از تجربه 4 روز گذشته را با گفتن یک کلمه بیان کردند.

اختتامیه جلسه

جلسه با خواندن دعا و گرفتن عکس و خداحافظی شرکت‌کنندگان از یکدیگر در ساعت 7:30 بعد از ظهر به پایان رسید.

دانلود فایل کامل گزارش شورای فرامنطقه آسیا پاسفیک ( اسفند 96)

 

 

Visits: 29

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!