معرفی انجمن,معتادان گمنام,Narcotics Anonymous

معرفی انجمن,معتادان گمنام,Narcotics Anonymous


معرفی انجمن معتادان گمنام Narcotics Anonymous

انجمن معتادان گمنام، نهادی است مردمی، خودجوش و غیرانتفاعی که در سال 1332 هجری شمسی  مصادف با سال 1953 میلادی  توسط افرادی که خود زمانی درچنگال اعتياد گرفتار بودند، با هدف کمک و نجات معتادان از اعتیاد بنیانگذاری شد. این انجمن در 143 کشور جهان، از جمله کشورهای مسلمان فعال بوده و در هفته 72215 جلسه با بیش از 82 زبان مختلف برگزار می کند و بیش از ۲ میلیون عضو در حال بهبودی دارد. معتادان گمنام از لحاظ مالی هیچ گونه کمکی اعم از وام، وقف، هدیه و … را نمی پذیرد و هزینه هایش را از طریق کمک های داوطلبانه اعضای خود تأمین می کند. این انجمن کاملا غیر سیاسی بوده، به هیچ سازمانی وابسته نیست و ضمن احترام و همکاری با دیگر سازمان هایی که قصد کمک به معتادان را دارند، تلاش می کند که هر معتادی در هر جای دنیا فرصت شنیدن پیام بهبودی انجمن را به فرهنگ و زبان خود داشته باشد. معتادان گمنام هیچ عقیده ای در مورد مسائل خارج از بهبودی اعضا نداشته، وارد مسائل خانوادگی آنها نشده و تنها از طریق برگزاری جلسات گروهی یک حلقه حمایتی دائمی از معتادان در حال بهبودی بوجود می آورد. عملکرد این انجمن با بیماری اعتیاد کاملا غیر حرفه ای بوده، مراکز درمانی ترک اعتیاد، درمانگر یا مشاور حرفه ای ندارد و هیچگونه خدمات پزشکی، روانپزشکی و سم زدایی ارائه نمی دهد. معتادان گمنام پیشنهاد می دهد، در زمینه مشکلات پزشکی با متخصصان در این زمینه مشاوره داشته باشید. ما به طور مختصر، در مورد بیماری اعتیادمان با پزشک مان، صحبت می کنیم. صداقت ما به او کمک خواهد کرد تا به طور دقیق نوع درمان و نیازهای ما را تشخیص دهد.

معرفی انجمن,معتادان گمنام,Narcotics Anonymous

انجمن معتادان گمنام در کشور  ایران

انجمن معتادان گمنام پیام رسانی خود در ایران را ، از سال ۱۳۶۹ هجری شمسی توسط چند عضو  که با کمک اصول انجمن بهبودی خود را دنبال می کردند ، در مرکز بازپروری قرچک آغاز نمود.

در سال ۱۳۷۳ با افزایش تعداد اعضای در حال بهبودی و حمایت های معنوی مسئولین ، اولین جلسه خارج از محل باز پروری قرچک  شروع به فعالیت نمود.

این انجمن  در  سال ۱۳۸۵ از پلیس امنیت ناجا و درسال ۱۳۹۲ از وزارت  محترم  کشور با شماره ثبت ۲۱۰۶۵ ، مجوز فعالیت  سازمان های مردم نهاد در سطح ملی را دریافت کرد .

معرفی انجمن,معتادان گمنام,Narcotics Anonymous

اين انجمن در بيشتر کشور‌هاي جهان، از جمله کشور‌هاي مسلمان، با هدف کمک و نجات معتادان از چنگال اعتياد به مواد مخدر فعال است.

روش بهبودي از بيماري اعتياد در انجمن معتادان گمنام Narcotics Anonymousبر مبناي ارزش درماني کمک يک معتاد به معتاد ديگر است.

اعضاي اين انجمن از طريق کارکرد «دوازده قدم» معتادان گمنام و شرکت مرتب در جلسات گروهي ،

چگونگي زندگي بدون مصرف مواد مخدر را از يکديگر مي‌آموزند و  پيامد هاي ناشي از بيماري اعتياد را بهبود مي‌بخشند.

انجمن معتادان گمنام به هيچ سازماني وابسته نيست و هيچ كمكي (اعم از وام، وقف، هديه و…) را نمي پذيرد.

هزينه‌هاي اين انجمن فقط از طريق کمک‌هاي داوطلبانه اعضا و فروش نشريات داخلی تامين مي‌شود.

انجمن معتادان گمنام مراکز درماني ترک اعتياد يا کمپ‌هاي سم‌زدايي ندارد و تنها از طريق برگزاري جلسات گروهي تلاش مي‌کند

يک حلقه حمايتي دائمي از معتادان در حال بهبودي  بوجود آورد.

  1. NA مخفف عبارت Narcotics Anonymous به معني معتادان گمنام است.

Visits: 755

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!